تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797870376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار ایلام: جهاد دانشگاهی در چرخه تولید علم و تبدیل آن به ثروت نقش مهمی ایفا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار ایلام: جهاد دانشگاهی در چرخه تولید علم و تبدیل آن به ثروت نقش مهمی ایفا می کند ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در توسعه ایلام گفت: جهاد دانشگاهی در چرخه تولید علم و تبدیل آن به ثروت نقش مهمی ایفا می کند.


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مراکز پژوهشی فعال است که از سال 60 راه اندازی شده و بمنظور مستند سازی تولیدات علمی همواره نقش مهمی در تولید علم داشته است.
وی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی و دامداری، صنعتی نوپاست، افزود: در زمینه توسعه صنایع شیمیایی می توانیم کار کنیم و در تلاشیم تا واحدهای پایین دستی پتروشیمی در استان راه اندازی شوند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه 13 هزار فارغ التحصیل مقاطع کاردانی به بالا در استان وجود دارد، اضافه کرد: این افراد تئوری و نظری مباحث را فرا گرفته اند و باید روی بحث های تخصصی کار کنند که تجاری سازی و اشتغال برای ما یک سیاست مهم است و در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی نیز کارهای خوبی توسط جهاددانشگاهی واحد استان ایلام انجام شده که البته باز هم نیازمند کار بیشتر است.
وی به اجرای طرح های پژوهشی در زمینه بارور کردن ابرها اشاره کرد و گفت: بحث یونیزه کردن ابرها در این شرایط و با توجه به تغییر اقلیم منطقه از نیازهای مهم استان است چرا که در فصل های سرما، ابرها از آسمان استان عبور می کنند و خبری از باران نیست و این امر نشان می دهد که پژوهشگران جهاد دانشگاهی باید در این زمینه کار کنند.
مروارید تاکید کرد: بحث دیگری که وجود دارد پیش بینی زلزله است که در برخی از کشورها اجرایی شده و محققان و پژوهشگران این نهاد می توانند روی این موضوع نیز تحقیق کنند.

** موفقیت زنجیره تولید علم و تحقیق در جهاد دانشگاهی
رییس جهاد دانشگاهی هم در این دیدار گفت: همه واحدهای ما بر اساس نیازهای ملی و ضرورت های استانی باید شاخص باشند چرا که در سند جامع علمی کشور چند ماموریت به جهاد دانشگاهی واگذار شده و برای اولین بار ماموریت ملی برای این نهاد انقلابی مشخص شده است.
دکتر حمیدرضا طیبی با بیان اینکه وسعه علم، فناوری و فرهنگ یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه در هر منطقه است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کار دانشگاه ها بیشتر شد و جهاد دانشگاهی که در راستای فعالیت های فرهنگی، علمی و فناورانه قدم برمی دارد تاسیس شد در حالیکه قبل از انقلاب سطح علمی دانشگاه های ما را پایین نگه داشته بودند.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان فعالیت دارد، افزود: در سطح کشور 42 واحد جهاددانشگاهی داریم که 12 واحد از آنها در تهران و مابقی در سایر استان ها فعالیت می کنند.
به گفته وی، 25 پژوهشکده این نهاد نیز مشغول فعالیت هستند و زنجیره تولید علم و تحقیق در جهاددانشگاهی با وجود 2 پارک علم و فناوری و 19 مرکز رشد در حال چرخیدن است.
رییس جهاددانشگاهی اضافه کرد: تولید علم برای تبدیل شدن به ثروت است که این مهم در مراکز پژوهشی جهاددانشگاهی پیگیری می شود و نباید فراموش کرد که سازمان انتشارات این نهاد که از سال 60 راه اندازی شد برای مستند سازی تولیدات علمی شکل گرفته است.
طیبی به وجود مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، مرکز گردشگری علمی و فرهنگی و مرکز فرهنگی امام و ولایت فقیه در جهاددانشگاهی اشاره و اعلام کرد: 2 دانشگاه، 6 موسسه آموزش عالی، 43 مرکز علمی کاربردی، 130 مرکز آموزش کوتاه مدت داریم که حرکت به سمت آموزش های تخصصی را در دستور کار قرار داده ایم که 27 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و 60 هزار دانشجو نیز در مراکز علمی کاربردی و 500 هزار نفر در مراکز کوتاه مدت ما مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با شعار یک فارغ التحصیل یک کارآفرین کار خود را آغاز کرده، تاکید کرد: در پژوهش های نفتی حضور جهادگران جهاددانشگاهی چشمگیر است که نمونه آن در پالایشگاه گاز ایلام در سیستم برق دکل های حفاری دیده می شود که نمونه دیگر ساخت سیستم غبارگیر کارخانجات سیمان از جمله کارخانه سیمان ایلام است و البته باید گفت که تولید فرستنده های رادیویی در ایران نیز نمونه دیگری از تلاش های علمی پژوهشی جهاددانشگاهی است.
رییس جهاددانشگاهی نگاه جهادگران دانشگاهی به آینده پزشکی کشور را سلول درمانی دانست و گفت: تمرکز فعالیت ما در این حوزه در پژوهشگاه رویان است که البته در مباحث ژنتیکی حیوانات نیز فعالیت دارند.
طیبی ادامه داد: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی کشور در جهاددانشگاهی است که در حوزه کشاورزی بر روی بحث علم و فناوری مواد غذایی نیز پژوهشگران مشغول کار هستند و در همین راستا روش های هیدروپونیک را در دست بررسی دارند.
وی به موفقیت جهاددانشگاهی در جشنواره های علمی خوارزمی و علوم پزشکی رازی اشاره و یادآور شد: این نهاد انقلابی 72 شهید تقدیم انقلاب کرده است.
رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه 20 درصد منابع ما دولتی و 80 درصد به صورت خوداتکایی تامین می شود، گفت: با افزایش بودجه منابع درآمدی ما نیز افزایش داشته است که همه واحدهای ما بر اساس نیازهای ملی و ضرورت های استانی باید شاخص باشند.

*** توجه به ژئوتوریسم ایلام ضروری است
معاون برنامه ریزی استانداری ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم برای استان ایلام ژئوتوریسم است که با توجه به تحولات زمین شناسی در استان عرصه زیادی را شامل می شود که بیشتر در حوزه کبیرکوه است و می تواند گردشگری زمین شناسی در استان را به همراه داشته باشد.
حشمت اله عسگری با اشاره به اینکه پراکنش روستاها در سطح استان زیاد است و انتقال آب به این روستاها از طریق شبکه های انتقال به صرفه نیست، افزود: باید مرکزی تخصصی در بحث تصفیه آب با همکاری محققان جهاددانشگاهی در نظر گرفته شود که این مشکل نیز حل شود.
معاون برنامه ریزی استانداری ایلام به بحث ریزگردها و گردو غبارها اشاره و عنوان کرد: با توجه به تغییر اقلیم به راهکار مناسبی برای مقابله با آن نرسیده ایم و روش برخورد خوبی هم برای پیشگیری از آن وجود ندارد و منابع اعتباری خوبی هم هر ساله در این زمینه اختصاص داده می شود و فقط در حد مطالعه باقی می ماند که می تواند در قالب پژوهشکده و یا بنیادی در استان ایجاد و کار کند.
عسگری به ظرفیت توریسم درمانی استان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور عراق این ظرفیت برای استان وجود دارد.

**** توانمندی جهاد دانشگاهی نتیجه کار تیمی است
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: در کارهای تیمی از بازیکنان انتظار زیادی وجود دارد که به همین دلیل جهاددانشگاهی و به ویژه واحد ایلام در کارهای تیمی بخوبی درخشیده و انتظارات زیادی از این نهاد وجود دارد.
حسین کلانتری ادامه داد: امیدواریم یک موضوع انحصاری از سوی این نهاد اعلام شود که پیگیری آن به نتایج مهمی برای استان منجر شود.
9002



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن