تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804381108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید از همه ظرفیت ها برای آموزش زبان فارسی در خارج استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حداد عادل: باید از همه ظرفیت ها برای آموزش زبان فارسی در خارج استفاده شود تهران - ایرنا - غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت : بر این باوریم آموزش زبان فارسی در خارج از کشور نیازمند کاری علمی است که باید با جدیت و با استفاده از همه ظرفیت ها دنبال شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سعدی افزود: آموزش و معرفی زبان فارسی به خارجی ها به حدی مهم، متنوع و پیچیده است که تاسیس بنیاد سعدی در خارج از کشور یک اقدام بایسته بود.
رئیس بنیاد سعدی گفت: اقتضای زبان فارسی این است که یک سازمان مستقل و مفصل مانند بنیاد سعدی برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور تاسیس و فعالیت کند
وی با یادآوری اینکه نظیر بنیاد سعدی در بسیاری از کشور ها نیز تاسیس و راه اندازی شده است، گفت: اساسنامه این بنیادها که در بیش از 24 کشور جهان فعال است را بررسی کردیم و برخی از مفاد این بنیادها را در تنظیم این تفاهم نامه مورد استفاده قرار دادیم.
رئیس بنیاد سعدی به اهمیت و جایگاه گسترش زبان فارسی در آنسوی مرزهای کشور اشاره کرد و گفت:امروز هر کشوری که قدرت پیدا می کند به فکر گسترش زبانش در خارج کشور است و در واقع رابطه معناداری بین قدرت و گسترش زبان کشور وجود دارد.
حداد عادل خاطر نشان کرد که در کشورهای چین و ژاپن در دهه های اخیر که قدرت بین المللی پیدا کردند زبانشان نیز در دنیا گسترش یافت و امروز کرسی های زبان چینی و ژاپنی نیز در برخی کشورها برگزار می شود.
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد که زبان فارسی نیز امروز توان بالقوه گسترش در خارج از کشور را به اعتبار مفاهیم، آهنگ، معارف، آموزه ها، معنویت، دینی، عاطفی و... دارا است.
وی گفت: غرض از راه اندازی این بنیاد به هیچ وجه موازی کاری و رقابت و یک نوع سرزنش یا ملامت از سازمان فرهنگ و ارتباطات نیست بلکه این کار یک تغییر ساختاری به عنوان وظیفه ملی بوده است.
حداد عادل در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت و توجه به زبان فارسی در دنیا گفت: امروز با بهره مندی از ظرفیت این زبان و الهام گرفتن از انقلاب اسلامی باید با ابزارهای مختلف به فکر گسترش و توسعه این زبان در دنیا باشیم.
حداد عادل اظهار داشت: امروز باید نرم افزارهای مختلف در زمینه آموزش زبان فارسی برای گسترش و معرفی این زبان در خارج از کشور تولید و در کشورهای مقصد توزیع شود.
به گفته وی با توجه به ورود فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال یک دگرگونی در آموزش زبان فارسی ایجاد شده اما بر این باوریم که در کنار کتاب های درسی نیاز به کتب مکمل داریم تا مفاهیم هرچه بهتر منتقل و ترویج شود.
فراهنگ**1355**1569



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن