تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798574110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهمکاری با قرارگاه خاتم برای ساخت5هزارتخت بیمارستانی منعقدشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مقام وزارت بهداشت: قراردادهمکاری با قرارگاه خاتم برای ساخت5هزارتخت بیمارستانی منعقدشد یاسوج - ایرنا - قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرارداد همکاری بین این وزارتخانه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساخت پنج هزار تخت بیمارستانی در کشور منعقد شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی عصر جمعه در آیین کلنگ زنی بیمارستان 35 تختخوابی شهر لیکک بدون اشاره به مبلغ این قرارداد، افزود: مسوولان وزارت بهداشت به دلیل کمبود منابع مالی تصمیم دارند 70 درصد مبلغ مورد نیاز قرارداد را از طریق فروش املاک تهیه کنند.
وی بیان کرد: در هیچ جای دنیا نمی توان در شهرها تمام امکانات بهداشتی و درمانی را یکجا فراهم کرد و ایران نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.
حریرچی اظهار کرد: نظام سطح بندی در حوزه سلامت موضوع مهمی است که باید در نقاط مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد به طور مطلوب اجرا شود.
وی عنوان کرد: در مورد ساخت بیمارستان 35 تختخوابی شهر لیکک به رییس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توصیه می شود در اجرای این پروژه موضوع فازبندی را مدنظر داشته باشند.
حریرچی ابراز داشت: 42 هزار تخت بیمارستانی در کشور کلنگ زنی شده در حالی که توان ساخت مالی دولت تنها سالی دو هزار تخت بیمارستانی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: شبکه بهداشت و درمان در شهرستان بهمئی به بیش از 40هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می دهد.
رضا چمن افزود: این خدمات در قالب 30 خانه بهداشت، شش مرکز بهداشتی درمانی و دو پایگاه بهداشتی درمانی در حال ارایه به مردم شهرستان بهمئی است.
وی بیان کرد: در کشور به ازای هر یک هزار و 200 نفر یک خانه بهداشت تعریف شده اما در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پراکندگی روستاها به ازای هر 900 نفر یک خانه بهداشت وجود دارد و این میزان در شهرستان بهمئی به ازای هر 700 نفر یک خانه بهداشت است که وضعیت مناسب بهداشتی و درمانی شهرستان را نشان می دهد.
چمن اظهار کرد: مطالبه اصلی مردم نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان بهمئی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح تخصصی است.
وی عنوان کرد: هفته ای یک روز پزشکان متخصص اطفال و زنان بهبهان در شهرستان بهمئی ارایه خدمت می کنند و یک پزشک متخصص داخلی مقیم نیز در این شهرستان مشغول خدمت رسانی است.
چمن ابراز داشت: بیمارستان 35 تختخوابی شهر لیکک از مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت دهم بوده و پارسال از محل سود سهام اوراق مشارکت اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال برای ساخت آن پیش بینی شد که تحقق نیافت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال از محل ماده 180 با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حمایت نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ زنی آن به این دانشگاه تخصیص داده شده است.
چمن از معاون کل وزیر بهداشت درخواست کرد در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز ساخت بیمارستان 35 تختخوابی شهر لیکک همکاری ویژه ای با دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.
وی گفت: این بیمارستان با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در سه طبقه ساخته می شود و فاز اول آن شامل اسکلت افزون بر 25میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و پیش بینی هزینه تمام شده این پروژه نیز بیش از 150 میلیارد ریال است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: ساخت یک بیمارستان در شهرستان بهمئی درخواستی به حق از سوی مردم و مسوولان اجرایی شهرستان است و تا زمان کسب نتیجه پیگیری می شود.
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری افزود: در دولت یازدهم ماده 215 این بیمارستان برطرف شد و در پیوست های بودجه نیز قرار گرفت.
وی بیان کرد: از محل ماده 180 در سال 94 قول حداقل 20 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه به مردم شهرستان بهمئی داده می شود و انتظار می رود که وزارت بهداشت نیز به همین تناسب برای تکمیل و افتتاح آن کمک کند.
بزرگواری اظهار کرد: شهرستان چرام یک آمبولانس دارد، بخش های سرفاریاب و قلعه رییسی فاقد آمبولانس هستند و شهرستان کهگیلویه و مرکز آن شهر دهدشت نیز با کمبود آمبولانس مواجه است.
وی عنوان کرد: حداقل به 20 دستگاه آمبولانس در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیاز است و رفع این مشکل نیز همکاری ویژه وزارت بهداشت را می طلبد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت و نتایج مطلوب آن بین مردم این استان، گفت: چنین طرحی یک حرکت ابتکاری مهم و ارزنده است.
سید موسی خادمی به وضعیت بیمارستان های مصوب کهگیلویه و بویراحمد در دولت دهم اشاره کرد و افزود: با آغاز به کار دولت یازدهم مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان خواستار اجرای عملیات ساخت چهار بیمارستان در استان شدند.
وی بیان کرد: اما واقعیت این بود که این مصوبات تنها روی کاغذ وجود داشت و دولت یازدهم نیز که قرار نبود طرح جدیدی در کشور اغاز شود برنامه ای در پیوست های بودجه برای ساخت و تکمیل چهار بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی نکرد.
خادمی اظهار کرد: با توجه به کمبودهای موجود در کهگیلویه و بویراحمد به طور جدی پیگیری شد تا عملیات اجرایی این بیمارستان ها آغاز شود.
وی عنوان کرد: از طریق ماده 180 اعتباری برای ساخت بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد دریافت شد و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نتیجه گرفته شد که چنانچه بودجه ای از استان برای ساخت این پروژه ها در نظر گرفته شود سازمان مدیریت نیز برای بیمارستان های باشت و بهمئی هر کدام مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کند اما به دلیل ایجاد مشکلاتی در بودجه این مبلغ از سوی سازمان مدیریت محقق نشد.
خادمی ابراز داشت: ساخت بیمارستان شهرهای باشت و بهمئی آغاز شده و سعی خواهد شد در کمترین زمان ممکن تکمیل و افتتاح شوند.
عده زیادی از مردم بهمئی به دلیل فاصله 300 کیلومتری این شهرستان تا یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای درمان به شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله بهبهان مراجعه می کنند که با افتتاح بیمارستان 35 تختخوابی شهر لیکک بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی و درمانی آنان برطرف می شود.
شهرستان بهمئی به مرکزیت شهر لیکک 40 هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب کهگیلویه و بویراحمد در همسایگی شهرستان بهبهان واقع است.
7535/6162



01/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن