تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا در عصر حاضر آسایش داریم اما آرامش نه؟‎


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس شعبه دوازدهم حقوقی استان کرمان: چرا در عصر حاضر آسایش داریم اما آرامش نه؟‎ خبرگزاری پانا:رئیس شعبه دوازدهم حقوقی استان کرمان با طرح سوالی مبنی بر اینکه در عصر حاضر جوامع اسلامی علیرغم همه امکانات مادی و فراهم بودن آسایش رفاهی اما آرامش وجود ندارد؟
۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد ساعت 10:22

خبرگزاری پانا+

   به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی با تاکید به این مهم که باید دلیل این امر را در آموزه های دینی و وحی الهی جستجو نمود، افزود: خداوند متعال انسان را آفرید و همه ی عالم هستی را برای انسان خلق نمود وانسان را برای خود وبه خاطر خود به عرصه وجهان خلقت ارزانی داشت.
وی بیان داشت: انسان با همه ی خوبی ها واینکه اشرف مخلوقات است با تصرف در جهان خلقت توانست به بخش کوچکی از علوم وفنون و روموز خلقت پی ببرد واز همین امر به آسایش بیشتر برسد.
وی افزود: توسعه علوم وفنون بشر را موجودی توانمند ساخت تا حدی که پا را فراتر از کره خاکی نهاد و دستاوردهای پزشکی وصنعتی وکشاورزی امروز قابل قیاس با ادوار کهن نمی باشد.
شفیعی بیان داشت: شاید کمتر کسی در اعصار گذشته حتی فکر وتصور اینکه انسان تا این حد پیشرفت نماید و به وسایل آسایش بخش برسد، را میکرد.
این قاضی گفت: جهان خلقت با همه ی پیچیدگی های خود از انسان موجود ی توانمند ساخت، بشر با قدرت فکر و تعقل و با برنامه ریزی هر روز گامی به جلو بر می دارد تا به آسایش بیشتر برسد
وی با بیان این مهم که انسان به آسایش نسبی دست پیدا نموده است اما به آرامش نرسیده است، گفت: انسان در پرتو تعالیم الهی و یاد خدا می تواند به آرامش برسد عمل به دستورات الهی وذکر خدا در همه حال تنها عامل تسکین و طمانینه خواهد بود .
شفیعی تاکید کرد: چه بسیار افرادی که همه امکانات مادی وثروت های بی حد وشمار را دارند ولی آرامش ندارند ودر مقابل افرادی با کمترین امکانات مادی در کمال آرامش زندگی می کنند این امر راز نهفته اش در توجه ویا عدم توجه به خدا و یادخدا ست که انسان را در برار همه ی ناملایمات همانند کوهی استوار محافظت می نماید.
شفیعی تصریح کرد: ذکر خدا به مثابه دژی غیر قابل نفوذ وقلعه ای محکم از انسان در برابر تهاجم دشمن نفس و وساوس شیطانی حفاظت می کند و در آموزه های الهی و آیات مبرهن قران کریم توجه به یاد خدا به عنوان عامل طمانینه وآرامش معرفی شده است.
وی با تاکید به این موضوع که هیچ امر مادی نمی تواند آرامش را برای انسان به ارمغان آورد اظهار داشت: مظاهر مادی با همه ی جاذبه ها وجلوه های به ظاهر فریبنده که هر روز در جلوی چشمان ما به رقص در می آیند وترنم خوشبختی را می سرایند ودل های مارا به خود جذب می کنند تا کنون هیچ انسانی را به آرامش نرسانیده اند.
حجت الاسلام شفیعی گفت: انسان با این همه ضعف وناتوانی که در خود میبیند ،و باید به فکر چاره و اندیشه ای باشد که به آرامشی جاودانه دست یابد که در تند باد حوادث هرگز نهراسد و با تکیه بر قدرت الهی و با یاد خدا که مهترین ذکر خدا نماز وتوجه به خدا در همه حال است به آرامش دست یابد.

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

 

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن