تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798313104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهاوندیان: مذاکرات ما به نتیجه برد - برد خواهد رسید/در آستانه عصر جدیدی از اقتصاد ایران قرار داریم/رفع تحریم ها به معنای رفع مانع از سر راه صادرات ایران است نه واردات


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نهاوندیان: مذاکرات ما به نتیجه برد - برد خواهد رسید/در آستانه عصر جدیدی از اقتصاد ایران قرار داریم/رفع تحریم ها به معنای رفع مانع از سر راه صادرات ایران است نه واردات
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نتایج مثبت مذاکرات هسته ای حاصل از انسجام و اتحاد ملت ایران است، گفت: مذاکرات ما با تکیه بر انسجام ملی و مقاومت مردم ایران به نتیجه برد - برد خواهد رسید.
روز نو : رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نتایج مثبت مذاکرات هسته ای حاصل از انسجام و اتحاد ملت ایران است، گفت: مذاکرات ما با تکیه بر انسجام ملی و مقاومت مردم ایران به نتیجه برد - برد خواهد رسید.


به گزارش روز نو، محمد نهاوندیان روز دوشنبه در همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال، افزود: پس از آخرین نتایج مذاکرات طی چند ماه اخیر طرف های تجاری ما در شرکت های بزرگ جهان به مذاکره کنندگان خود این پیام را بدهند که جملات روشن و بی ابهام برای تامین این تعامل سازنده داشته باشند.


وی اظهار داشت: طی چند ماه اخیر هیات های متنوعی به ایران آمدند و با اشتیاق به کشورهای خود بازگشتند و بازخورد گزارش هایشان مناسب بوده است.


وی اضافه کرد: اگر آنان به طور جدی به دنبال کار کردن با ایران هستند، باید به دنبال رفع تحریم ها، این مذاکرات کلمات روشن و بی ابهام و با تامین زمینه های همکاری های فنی، فناوری، سرمایه گذاری ، تامین مالی و مشارکت در حوزه های مختلف داشته باشند زیرا با اما و اگر نمی توان برنامه ریزی درازمدتی را برای انجام کارها ساماندهی کرد.


وی با تاکید بر اینکه طرفین ایرانی در مذاکرات هسته ای صادق هستند، تصریح کرد که در رویکرد برد - برد گام های جدی برداشته شده، بنابراین طرف های مقابل نیز باید گام های جدی در این زمینه بردارند.


وی با بیان اینکه مذاکرات برپایه انسجام ملی بر قوت خود باقی است، گفت: در تمام این مراحل مردم ایران مشکلات و هزینه هایی را بابت تحریم ها تحمل کرده اند اما با این وجود ملت ما پشت سر سیاستمداران خود ایستاده اند، بنابراین در عرصه مذاکرات تا زمانی که پیام انسجام به طرف مقابل داده شود مذاکرات با قوت پیش خواهد رفت اما اگر کسانی بخواهند، بذر تردید بپاشند و با تدابیر نادرست تصویرهای مایوس کننده ایجاد کنند تا جامعه از پشتیبانی تیم مذاکره کننده هسته ای باز داشته شود، به طور قطع توفیقات ملت ایران را نشانه گرفته و دستاوردهای ایستادگی و انسجام ملی آنان را به باد خواهند داد. 


به گفته نهاوندیان، در شرایط فعلی تحریم با تدبیر دولت و مردم، تورم 25 درصد کاهش یافته و اقتصاد از رکود خارج شده و همچنین مقدمات رشد اقتصادی نیز طی این مدت فراهم شده لذا این یک پیام قدرتمند به دنیا بود که طرف تحریم کننده را به این نتیجه برساند که باید پای میز مذاکرات بازی برد ـ برد را رقم زند. 


رییس دفتر ریاست جمهوری اضافه کرد: در آستانه عصر جدیدی از اقتصاد ایران قرار داریم که علاوه بر گشایش ها در فضای تعاملات بین المللی، تدوین برنامه ششم توسعه نیز در دستور کار قرار دارد که به همین دلیل نگاه جدید به اقتصاد ایران همراه با طراحی و سمت و سوهای جدید خواهد بود. 


وی اظهار داشت: اگر بنا باشد که برنامه ششم توسعه مانند سایر برنامه های قبلی از درجه تحقق پایینی برخوردار باشد، نباید به آینده اقتصاد ایران امیدوار بود اما اگر بخواهیم به برنامه ای برسیم که ملاک اصلی تدوین آن افزایش درجه تحقق آن باشد باید از گذشته درس بگیریم. 


به گفته وی، تجربیات گذشته نشان می دهد که می توان از رشد 8 درصدی اقتصاد حرف زد اما در عمل به رشد منفی 6.8 درصد رسید و یا اینکه از کاهش فشار بر مردم و عدالت اقتصادی سخن گفت اما تورم 40 درصدی را بر مردم تحمیل کرد بنابراین حرف مبنای تحقق اهداف اقتصادی یک کشور نیست. 


وی اضافه کرد: برای اینکه برنامه ای تحقق یابد شرایطی را باید رعایت کنیم که در مرحله تدوین و قابل اجرا باشد بنابراین باید به اقتصادی برسیم که مدیریت آن توسط بخش خصوصی و نظارت آن توسط بخش دولتی انجام شود. 


وی افزود: در حال حاضر ایران وارد عرصه جدیدی از تعاملات سازنده با جهان شده که حاصل این عصر جدید مقاومت قهرمانانه مردم در چالشی بود که به سبب مساله هسته ای به وجود آمد و از سوی دیگر به دنبال کارنامه درخشان مقاومت مردم در صحنه های دیگر اقتصادی هستیم که قدرت های بزرگ جهانی به دنبال توافق با آن هستند. 


نهاوندیان اضافه کرد: در آنچه که می باید در عصر جدید اقتصادی ایران در اولویت باشد نکته نخست ایجاد یک تیم مقتدر مرکب از دولت، بخش خصوصی و تعاونی است، ضمن آنکه اصلاح ساختاری در اقتصاد کشور باید به گونه ای تنظیم شود که برترین دستاوردها حاصل گردد. 


وی با تاکید بر ضرورت توجه به مالکیت، مدیریت و حاکمیت شرکتی در عصر جدید اقتصاد ایران خواستار پالایش قوانین شد و گفت: پالایش و بازنگری قوانین باید توسط مجلس شورای اسلامی تحقق یابد اما دولت نیز می تواند طی لوایحی در بازنگری و پالایش این قوانین موثر باشد. 


وی معتقد است در عصر جدید اقتصاد ایران نباید به دنبال افزایش قوانین جدید باشد بلکه پالایش قوانین دست و پاگیر باید مورد توجه قرار گیرد. 


وی گفت: در برخی از بازارهای مالی و کالایی شاهد انحصار هستیم اما به نظر می رسد باید ابتدا فضای رقابتی را ایجاد کرده و قدرت چانه زنی را افزایش دهیم و پس از آن به سمت برداشتن انحصار گام برداریم. 


وی تصریح کرد: اصلاح نظام مالی در فصل جدید اقتصاد ایران یک پیش شرط جدی است و به نظر می رسد در تمام برنامه توسعه ای گذشته تکیه به درآمدهای نفتی بوده در حالی که از این پس اقتصاد ایران باید به دنبال منابع مالی جدید باشد. 


به گفته رییس دفتر رییس جمهوری، صندوق توسعه ملی نباید به خزانه دوم تبدیل شود تا دسترسی به آن سهل و آسان باشد در واقع باید منابع دولتی به سمت سرمایه گذاری پیش رفته و دسترسی به منابع مالی بازارهای جهانی تسهیل شود. 


به گفته وی، گاهی سخن از تعامل با دنیا می شود برخی تصور می کنند معنایش واردات بیشتر است در حالی که مشکل اصلی تحریم ما بر سر صادرات است بنابراین رفع تحریم ها به معنای رفع مانع از سر راه صادرات ایران است نه واردات، چرا که باید در شرایطی که بازارهای جدیدی به سمت ایران گشوده می شود قراردادها به نحوی منعقد شوند که بسیار هوشیارانه باشد. 


وی بر تعاملات اجتماعی در اقتصاد ایران تاکید کرد و گفت: طراحان و فعالان اقتصادی باید در ابتدای طرح و برنامه ریزی برنامه های اقتصادی ابعاد اجتماعی را در توسعه اجتماعی و رشد شتابان پایدار مورد توجه قرار دهند نه اینکه پس از برنامه ریزی به یاد درنظر گرفتن ابعاد اجتماعی بیفتند، در همین راستا فعالان اقتصادی باید به انتفاع، خدمات و عدالت اجتماعی بیش از پیش توجه کنند و آن را مورد تاکید قرار دهند. 




تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن