تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820816243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسوخ گفتمان جاهليت مدرن در انقلابيون ديروز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رسوخ گفتمان جاهليت مدرن در انقلابيون ديروز
نویسنده : فرهاد نظريان‌ساماني 
‌در بررسي فرمايشات رهبر معظم انقلاب در مراسم امسال ميثاق پاسداري دانشگاه امام حسين(ع)، نكته حائز اهميتي كه به عنوان مقدمه مطرح شد، درخور توجه ويژه است.
در اين مقدمه معظم‌له به تشريح دو گفتمان اسلامي نوين و جاهليت نوين پرداخته‌اند. گفتمان اسلامي كه بر مبناي مدار حق به رهبري امام خميني(ره) آغاز شده است براي سعادت بشريت كارگشا و راهنماست. اين گفتمان در محتواي خود مروج و معلم عدالت، آزادي بشر، از بين رفتن زمينه‌هاي استكبار و استعمار، نابودي نظام سلطه در همه جهان است.
در مقابل چنين گفتماني، گفتمان جاهليت وجود دارد كه سال‌هاي مديدي است قدرت‌هاي سلطه‌گر جهان هدايت آن را از آن خود كرده‌اند. گفتمان جاهليت يك گفتمان ظالمانه، زورگويانه، متكبّرانه و خودخواهانه است كه امروز در مدار ناحق به شرارت در جهان پرداخته و گويي سهم‌الارثي از بشريت داشته است كه امروز چنين ظالمانه به تلافي از بشريت برخاسته و سهم خود را مي‌خواهد زنده كند.
گفتمان نوين اسلامي كه حيات امروز خود را به بركت انقلاب اسلامي دارد، هيچ‌گاه و در هيچ زماني نمي‌تواند با گفتمان جاهليت آشتي كند، حال چه افرادي باشند كه به زور درصدد تحميل اين رابطه برآيند يا نباشند، چنين رويدادي تحقق‌ناپذير خواهد بود چون نفس حضور يكي نافي ديگري است و اگر آشتي و قرابت صورت گيرد، لاجرم يكي بايد محو ديگري شود يا راه التقاط را پيشه سازد و پوسته‌اي توخالي از آن گفتمان را به نمايش گذارد.
امروز چنين تمايلي از سوي برخي انقلابيون ديروز كشور كه امروز به نظر مي‌رسد جزو خستگان راه انقلاب هستند، وجود دارد. گاه گاهي سخنان به نظر نسنجيده ولي در باطن با حساب و كتاب از زبان برخي برجستگان انقلابي ديروز، چنين مي‌نمايد كه اصالت انقلاب را پس از گذشت سه دهه به فراموشي سپرده و چشم به زرق و برق گفتمان جاهليت سپرده‌اند و آن را براي آسايش دنياي خود لازم مي‌بينند.
مذاكرات هسته‌اي و فشار بي‌امان برخي از انقلابيون ديروز براي انجام حركت‌هاي متساهلانه از سوي تيم مذاكره‌كننده در پاي ميز مذاكرات گواه و شاهدي بزرگ بر اين مدعاست. امروز بايد به چنين دركي رسيده باشيم كه بخش اعظمي از حفظ خطوط گفتمان نوين اسلامي از گفتمان جاهليت به موضوع حفظ حق غني‌سازي و فعاليت‌هاي هسته‌اي كشور گره خورده است و رفتار وادادگي و غير‌انقلابي در اين مسير عواقب خوبي را براي گفتمان اسلامي رقم نمي‌زند.
پرچم گفتمان نوين اسلامي امروز در دستان رهبر معظم انقلاب است كه با هوشياري تمام تا به امروز تفكيك مرزهاي گفتماني را محفوظ داشته و با ترسيم خطوط قرمز براي حفظ چنين گفتمان اصيلي از التقاط مسموم كه امروز خواسته برخي از دنياپرستان اشرافيت‌گرا است، جلوگيري كنند.
عدول از حريم با صلابت گفتمان نوين اسلامي بيش از اينكه خطري را متوجه اين گفتمان كند تنها اين اشخاص هستند كه با چنين تخطي، خود را به گفتمان جاهليت مي‌سپارند و كم‌كم موجب حذف فيزيكي و معنوي خود از صحنه گفتمان نوين اسلامي در زيرساخت انقلاب اسلامي مي‌شوند، چراكه ملت‌ها در پذيرش حق، بيدار و آگاه شده‌اند و خسران چنين خسته شدن‌ها در طول تاريخ انقلاب نيز بوده است و مي‌توان چنين گفت كه همچنان اين قطار انقلاب در مسير خود به سلامت رفته است ولي هر كه را از خود خسته ديده هر چند درصدد بازگرداني آن مي‌شود ولي در نهايت تمايل اشخاص براي عدول از گفتمان اسلامي موجب پياده شدن آنها در ميانه راه مي‌شود چراكه رويگرداني يا تلاش براي ايجاد التقاط در گفتمان اسلامي سم مهلك براي پابرجايي آن است و در صورت از بين رفتن ماهيت آن، سعادت بشريت نيز دستخوش تغيير مي‌شود.
راه حق همان راه اسلام ناب محمدي(ص) است كه امروز انقلاب اسلامي با صلابت در حفظ و گسترش آن مي‌كوشد و در نهايت زمينه‌ساز تشكيل حكومت جهاني حضرت صاحب(عج) مي‌شود. پابرجايي چنين گفتماني براي حصول چنين امر مقدسي مستلزم تحمل سختي‌ها و رنج‌هاي بسياري است، چه بسا در زمان پيغمبر اسلام و همه ائمه اطهار(ع) نيز براي تفكيك مرز بين ا سلام و كفر تحمل چنين سختي‌هايي بوده است چراكه همه آن عزيزان به راه خود ايمان داشتند و آينده مقدس را در جلوي چشمان خود مي‌ديدند و امروز آحاد ملت ايران در همراهي مستقيم با رهبر معظم انقلاب براي تحقق چنين آينده وعده داده شده‌اي به مبارزه با گفتمان جاهليت پرداخته و در اين مسير از دادن هر هزينه‌اي ابايي نخواهند داشت هر چند كه دست غالب از آن گفتمان نوين اسلامي است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن