تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798948649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاهلیت سعودی‌ها در عصر مدرن، همسایه را نشانه گرفته است/ یمن صبر خود را زیر تیغ شمشیر آل‌سعود می‌آزماید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جنایتی به نیابت از آل‌یهود؛
جاهلیت سعودی‌ها در عصر مدرن، همسایه را نشانه گرفته است/ یمن صبر خود را زیر تیغ شمشیر آل‌سعود می‌آزماید
اگر تاکنون قربانی کردن کودکان و زنان را از جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه و لبنان مشاهده کرده‌ بودیم، امروز به مراتب جنایاتی هولناک‌تر در یمن توسط «آل‌سعود به نیابت از آل‌یهود» رقم خورده است که روح بشریت را آزار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سخن گفتن از حال این روزهای کشورهای غرب آسیا مسئله‌ای است که تنها ابرازی شده برای تاسف خوردن مقامات سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که مهم ترین وجه تمایز و پیشرفت آن از سایر نقاط جهان، اسلامی است که اکنون دستاویزی شده برای معارضین و معاندین تا در لوای نام مقدس آن وحشیانه‌ترین جنایات را در زمان حاضر رقم بزنند.

اعمال ددمنشانه گروهکی چون داعش و به تزلزل درآوردن دولت‌های این کشورها موجب ساقط کردن توانایی آنها برای اداره قسمت‌هایی از خاک خود شده که در نهایت امر موجب بی‌خانمان شدن میلیون‌ها نفر، خانواده و جوامع در عراق، سوریه، یمن و لیبی شده است بنا بر برخی تحلیل‌ها امروزه بیش از یک سوم آوارگان جهان در منطقه عرب هستند، جایی که سکونتگاه تنها 5 درصد از جمعیت جهان است و درگیری‌ها شامل حداقل 9 کشور می‌شود.

آنچه که در تمامی این تحولات واضح است تلاش های قدرت‌های غربی و استکباری برای مخدوش کزدن چهره اسلام و مسلمین و پروراندن گروه‌های تروریستی در این منطقه و از سوی دیگر سکوت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت‌هاست.

اما داستان آنجا غم انگیز‌تر می‌شود که اگر چه کشورهای ثروتمند عربی و حاشیه نشینان جنوبی خلیج فارس هیچ اقدامی در جهت مقابله با جنایات این گروهک تروریستی در سوریه و عراق نکردند بلکه این بار شمشیر خود را به وضوح از نیام برکشیده‌اند تا نه دشمنان خود را بلکه برادران خود را بکشند، ملت مستضعف و مظلوم یمن این‌بار صبر خود را زیر آتش گلوله‌های همسایه خود می آزماید.



جاهلیت مدرن اعراب در عصر جدید



 آنچه که در دنیا انعکاس خواهد داشت انجام این اعمال در کشورهای مسلمان است، اسلامی که به گواهي تاریخ هنگام ظهورش در شبه جزیره العرب تعداد افراد باسواد و با فرهنگ در مكه و مدينه از تعداد انگشتان دست تجاوز نمي‏كرد و حتي خواندن و نوشتن مقارن ظهور اسلام است که در ميان قريش رواج پيدا مي کند، اما ظهور این دین ناب آسمانی همه چیز را دگرگون کرد.





جاهلیت مدرن اعراب در عصر جدید



اعراب که با ورود اسلام به سرزمینشان ندای وحدت همدلی برادری و برابری نواخته شد، عصری جدید را آغاز کردند که زمان پیش از آن را به قطعیت جاهلیت نامیدند اکنون بار دیگر اندیشه‌های قرون گذشته را در سر می پرورانند.



در کتب مختلف از جمله نهج البلاغه به اوصاف دوران جاهليت پرداخته شده است از جمله در عبارتي حضرت علی(ع) مي‏‌فرمايد: «شما ای جماعت عرب، بدترين آيين را داشتيد و در بد آب و هواترين منطقه زندگی می‌كرديد، در ميان سنگلاخ‌هاي خشن و مارهاي سمّي به سر مي برديد و آب گنديده مي نوشيديد و غذاهاي نامطلوب مي خورديد. خون همديگر را مي ريختيد و با ارحام قطع رابطه مي‏كرديد و در همه حال به بت پرستي و معصيت كاري مشغول بوديد»(نهج البلاغه خطبه 91)


اما با ورود اسلام و روشنگری‌های پیامبر بزرگوار اسلام  بسیاری از این موارد از بین رفت به نحوی که تحولی نوین در سرزمین عربستان رخ داد و دوران جاهلیت نام بخشی از تاریخ عربستان شد که در آن بسیاری از سخیف ترین اعمال انسانی را از جمله در حق فرزندان و دختران خود انجام می دادند.


فخر فروشی قومیتی و نژادی، انتقام جویی و خون‌خواهی تعصبی من جمله ویژگی‌های سخیف دوران جاهلیت در میان اعراب بوده که پس از گذشت 1400 سال از ظهور اسلام همچنان در عمق رفتارهای عده‌ای با نام سعودی‌ها جاری است.


پادشاهی عربستان که نمایانگر پیمان مکاتب وهابی-سلفی است تلفیقی از این دو را در جامعه عربستان بدون توجه به تفکیک بخش‌های دینی و سیاسی جاری کرده است و همین را نیز در سیاست خارجی خود و در قبال دیگر کشورهای عربی اعمال می‌کند.


هرچند این کشور سیاست‌های خود را همراستا با کشورهای غربی و آمریکا اعمال می‌کند اما به جرات می‌توان گفت که هیچ کدام از کشورهای غربی تحلیل درستی از وضعیت موجود عربستان و این وهابیت و سلفیت افراطی ندارند.


صدور دستورات سعودی‌ها درباره اسلام شیعه و تلاش در جهت ایران هراسی در خلیج فارس از سویی و سعی در جهت به دست گرفتن قدرت در کشورهای محل مخاصمه را می‌توان منبع اصلی خصومت‌های فرقه‌ای و دشمنی‌ها دانست


با وجود کشوری چون عربستان و عدم تبادل روابط دوستانه میان متحدین استراتژیک، امید کمی وجود دارد که رادیکالیسم اسلامی در خاورمیانه که منجر به انواع جنایات علیه مردم  این منطقه ‌می‌شود به این زودی‌ها به پایان برسد.


آنچه که این روزها از حوادث یمن و سوریه و بحرین و عراق می شنویم نداهای رفتار جاهلی آل سعود را به گوش  می‌رساند، آنان که زمانی دختران خود را زنده به گور می کردند، حالا و تحت تاثیر تطمیع قدرت‌های جاه‌طلب زمان، برادران و کودکان خود را می‌کشند و بین این و آن کدام فاصله است؟!


نمونه‌ی این رفتارهای جاهلی را در یمن شاهد هستیم پس از هفته‌ها درگیری شدید در این کشور ، گزارش‌ها از کمبود شدید غذا، سوخت و تجهیزات پزشکی حکایت دارد، هرچند سعودی‌ها موافقت کردند که برای رساندن کمک به غیرنظامیان آتش‌بسی پنج روزه در این کشور برقرار شود، اما علیرغم توافق بر سر این آتش‌بس درگیری‌ها همچنان ادامه داشته و دارد، به نحوی که عمر آتش بس‌ها یک ساعت هم به طول نمی انجامد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای در فرمایشات اخیر خود این نکته را به روشنی بیان کرده‌اند.
 
ایشان « با تأکید بر اینکه شرایط کنونی کشورهای اسلامی و ناامنی، برادرکشی و تسلط گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه، نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن امروز است که نتیجه طراحی قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا است، گفتند: آنها برای اجرای اهداف شوم و حفظ منافع خود، از تبلیغات گسترده مبتنی بر دروغ نیز استفاده می‌کنند که نمونه آن ادعای آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم است»


حضرت آیت الله خامنه‌ای، محور اصلی سیاست‌های خباثت آلود استکبار در منطقه را، در شرایط کنونی، ایجاد جنگ‌های نیابتی خواندند و تأکید کردند: آنها به دنبال منافع خود و پر کردن جیب کمپانی‌های اسلحه سازی هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید هوشیار باشند تا اسیر این سیاست ها نشوند.


ایشان یکی دیگر از ادعاهای دروغین امریکا را، ادعا درخصوص امنیت منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه امریکا. بنابراین امنیت منطقه خلیج فارس باید بوسیله کشورهای همین منطقه تأمین شود.


ایشان با تأکید بر اینکه ملت‌های منطقه بیدار شده اند، خاطرنشان کردند: شاید بتوان بیداری اسلامی را برای دوره‌ای موقت سرکوب کرد اما بیداری و بصیرت، سرکوب شدنی نیستند و امروز ملت ایران و بیشتر ملت‌های منطقه، آگاه و هوشیار هستند.


اتفاقات اخیر کشورهای منطقه و علی الخصوص  عربستان به یمن و نادیده گرفتن رسم برادری و برابری میان مردم این کشور و اعراب کشورهای همسایه خود از مصداق‌های جاهلیت در قرون جدید به حساب می‌آید.


حمله عربستان به یمن را می‌توان با آغاز تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی مقایسه کرد و گفت تهاجم آمریکا به عراق با دویست و پنجاه هزار نیروی نظامی صورت گرفت، اما اینجا هرچند این بار شمار نظامیان کمتر است اما در عمل رفتاری بسیار شنیع‌تر از سوی کشورهای عرب در برابر مردم بی دفاع یمن صورت گرفته است.


جاهلیت مدرن اعراب در عصر جدید



اگر تاکنون قربانی کردن کودکان و زنان را از جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه و لبنان مشاهده کرده‌ بودیم، امروز به مراتب جنایاتی هولناک‌تر در یمن توسط «آل‌سعود به نیابت از آل‌یهود» رقم خورده است که روح بشریت را آزار می‌دهد.






جاهلیت مدرن اعراب در عصر جدید



یمن، سوریه، عراق، بحرین کشورهای عرب و هم نژاد آل سعود هستند که جنایات آل سعود در حق مردمان بی‌گناه این کشورها بر همگان آشکار است، اعمالی که نشان از سپردن افسار سعودی‌ها به دست آمریکایی‌ها و جوانه زدن جاهلیت عصر مدرن را حکایت می‌کند.

گزارش از سوگند سلیمانی



انتهای پیام/





اخبار مرتبط

وجود گروه‌های تروریست بنیادگرای انحرافی نتیجه اقدامات نظام استکباری است
آمادگی کامل تهران برای ارسال کمک‌های انسانی به تمام مناطق یمن
انتقاد ایران از مانع تراشی عربستان در روند ارسال كمك‌های انساندوستانه به يمن
ادعای نادرست ترکیه؛ ایران و ترکیه در موضوع فلسطین، موضع واحدی ندارند




۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن