تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798288892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جامعه المصطفی: داعش و القاعده محصول فضای آموزشی عربستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جامعه المصطفی: داعش و القاعده محصول فضای آموزشی عربستان است قم - ایرنا - رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که سیاست غرب حمایت از اندیشه دینی سکولاری و متحجرانه است، گفت: از کتاب های متحجران اسلامی در عربستان، بوی خون و تفرقه می آید و از درون این نظام آموزشی داعش و القاعده شکل می گیرد.


به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنج شنبه در بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) افزود: نظام آموزشی مبتنی بر نگاه تنگ نظرانه و اندیشه متحجرانه بر اساس نگاه خشن و خالی از عقلانیت و فلسفه بوده و تفسیر بسیار ساده انگارانه و بچه انگارانه است که همه را از دایره اسلام خارج دانسته و مستحق قتل با هر شیوه ای می داند و امروز منشاء بلاها و مصیبت های اسلام شده است.
وی با بیان این که نظام های غربی الگوی اول و دوم را پیگیری می کنند، افزود: توطئه کلان سرویس های استکباری معرفی اسلام بی خاصیت و سکولار و یا اسلام متحجرانه به دنیا است.
وی با بیان این که قم و جامعه المصطفی الگوی سوم نظام آموزش اسلامی دنیا است، گفت: این نظام آموزشی برگرفته از مکتب تشیع، اسلامی عقلانی، مبارز و مطابق با اجتهاد صحیح را عرصه می کند و دایره بسته ای ندارد.
اعرافی تصریح کرد: امروز ایران، حوزه و جامعه المصطفی با چند دهه قبل از زمین تا آسمان تفاوت دارند چرا که کارهای علمی ما در سطوح آغازین انعکاس پیدا کرده است.
وی با بیان این که در معرض سلسله آسیب های طراحی شده و طبیعی قرار داریم، گفت: روشن فکری های غلط و ناصواب در پاره ای از ملیت های ما رواج پیدا کرده است یا نشانه هایی وجود دارد؛ تندروی هایی که برخی افراد در درون جامعه شیعی برخلاف گفتمان اصیل انقلاب دنبال می کنند از جمله آسیب های طراحی شده است.
وی با اشاره به این که تعصب به مذهب و پایبندی به اهل بیت(ع) صحیح است اما نباید کور و بی منطق باشد، اظهار داشت: دشمنان دام هایی می افکنند تا طلاب و تربیت یافتگان المصطفی را اسیر کنند.
رییس جامعه المصطفی بر لزوم مراقبت اساتید از افکار طلاب تاکید کرد و گفت: اساتید اجازه ندهند که طلاب از منش و مشی روحانی فاصله گیرند.
وی افزود: همچنین اساتید باید انحراف های غلطی که در قالب عرفان های کاذب و مرید و مرادبازی شکل گرفته و سرانجام خوبی ندارد را معالجه کنند.
وی در ادامه با قدردانی از خدمات اساتید این نهاد شیعی، اظهار داشت: از زحمات صدها اساتید این مجموعه که در کشورهای مختلف به اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) اهتمام دارند، تشکر می کنیم.
اعرافی تصریح کرد: اساتید جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور به صورت مجازی و همچنین حضوری و در دوره های کوتاه و بلندمدت به تربیت طلاب اهتمام دارند.
وی با گرامیداشت آغاز ماه شعبان اظهار داشت: این ماه مقدس زمینه ساز ضیافت الله ماه مبارک رمضان است؛ چه کسی از استاد حوزه شایسته تر است که از مائده های این ماه و عرفانی این ماه غفلت نورزد.
وی با اشاره به این که در حوزه باید به پله های کمال ادعیه صعود کنیم، تصریح کرد: اگر اساتید به مناجات و دعاها اهتمام داشته باشند، در طلاب نیز تاثیرگذار خواهند بود.
امام جمعه موقت قم ارتقای معنویت در حوزه های علمیه را در گرو رشد معنوی اساتید دانست و گفت: اگر اساتید در بهره گیری از رشد معنوی که ریشه در صلوات شعبانیه و مناجات های حضرت علی(ع) دارد، اهتمام بورزند، آن گاه فضای معنوی حوزه های علمیه شکل می گیرد.
اعرافی با اشاره به این که تمام تلاش کاروان کارگزار جامعه المصطفی گشایش افقی در جهان برای توجه به پیام نورانی مکتب اهلبیت(ع) است، گفت: این افق بلند به دست اساتید جامعه المصطفی گشایش می یابد؛ اگر در تمام فرآیند صد اشکال باشد، اما استاد در تراز حوزه و جامعه المصطفی باشد، تمام رخنه ها با سوز و علم و دانش جبران می شود.
وی با اشاره به این که امروز میراث مکتب اهل بیت(ع) از سخت ترین مسیرها به اساتید رسیده است، گفت: انبیا، علما و مشعل داران هدایت از اساتید انتظار حفظ و تقویت این میراث گران بهای شیعی را دارند.
اعرافی با اشاره به رسالت اساتید در جامعه المصطفی گفت: باید درک عمیقی از رسالت بزرگ جهانی و جایگاه بی نظیری که امروز در قم و در جامعه المصطفی شکل گرفته داشته باشیم، چرا که این درک به ما شور، عشق و انگیزه می دهد و ما را باید به آتشفشانی تبدیل کند که روز را از شب نشناسیم و امور را سریع، عمیق و دقیق انجام دهیم.
وی با اشاره به این که دل های مشتاق، قلب های آماده و زمینه های مناسب در دنیا برای بهره گیری از مکتب تشیع وجود دارد، تصریح کرد: این عرصه با وجود همه رقابت ها، عداوت ها و کینه ها عالمان پارسا و انسان های مصمم و با اراده می خواهد و طلاب را باید برای نقش آفرینی در عالم تربیت کرد.
وی افزود: امروز نظام های آموزشی اسلامی دنیا به سه گروه روشن فکرمآبانه و سکولارانه، اندیشه های متحجرانه و تفکر عقلانی تشیع تقسیم بندی می شوند.
اعرافی با اشاره به گروه نخست نظام آموزشی که فقط به آموزش دین در قالب مطالعه اسلامی می پردازند، اظهار داشت: خروجی این نظام آموزشی، افراد سکولار، روشن فکر و بی تعهد نسبت به رسالت انبیا است.
وی در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاسیه به تجلیل از شخصیت اخلاقی - تربیتی حجت الاسلام والمسلمین خیریان پرداخت و اظهار داشت: جامعه المصطفی نیازمند الگوهای اخلاقی نظیر این شخصیت حوزوی برتر است که خود را با طلبه در یک سطح می داند و همه وجود خود را پای طلبه صرف می کند؛ این الگوها در جامعه المصطفی نهایت ارزش ها هستند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین خیریان به عنوان استاد برتر المصطفی و 32 استاد از واحدهای آموزشی و تربیتی این نهاد شیعی تجلیل شدند. ک/1
/2085/ 1175/



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن