تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812953070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگران ژاپنی به کرمان می آیند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گردشگران ژاپنی به کرمان می آیند کرمان - ایرنا - سفیر ژاپن در ایران با اشاره به وجود امنیت در استان کرمان، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد سفر بیشتر ژاپنی ها به این خطه ایران باشیم.


به گزارش ایرنا، کوجی هانه دا در پایان سفر دو روزه به استان کرمان و در دیدار با علیرضا رزم حسینی استاندار گفت: در بازگشت به کشورم به ژاپنی ها می گویم که استان کرمان و ظرفیت های اقتصادی آن چگونه است.
وی افزود: همیشه آرزو داشتم شهر زیبای کرمان را ببینم و خوشحالم که در کرمان هستم.
وی با اشاره به این که با دیدن ارگ قدیم بم تحت تاثیر قرار گرفته است، گفت: در استان کرمان معادن زیاد و صنعت خوبی وجود دارد.
هانه دا با اشاره به ربوده شدن یک ژاپنی در سال های گذشته در کرمان افزود: به همین دلیل مردم ژاپن نتوانستند به کرمان سفر کنند ولی اکنون کرمان امن شده و دولت ژاپن اعلام کرده که ژاپنی ها به کرمان بیشتر سفر کنند.
وی گفت: این سفر رسمی من به کرمان اعلام می کند که ژاپنی ها نیز به کرمان سفر می کنند.
سفیر ژاپن اظهار کرد: متوجه مهربانی مردم کرمان شده ام و امیدوارم که همچون سال های پیش که ژاپنی ها به کرمان می آمدند، دوباره به این استان سفر کنند.
وی با اشاره به دیدار امروز خود با رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بررسی می کنیم که در چه زمینه علمی می توانیم با این دانشگاه همکاری داشته باشیم.
هانه دا خاطرنشان کرد: در کاخ سعدآباد تهران تعداد زیادی فرش کرمان را دیده ام و خودم نیز فرش کرمان را خریداری کرده ام.
وی گفت: موضوع مشارکت شرکت های ژاپنی در زمینه آب شیرین کن را نیز به کشورم انتقال می دهم.
استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: شرکت های ژاپنی در حوزه تجهیزات انتقال آب تکنولوژی خوبی دارند و اگر شرایط ما را بپذیرند آماده مشارکت با آنها هستیم.
رزم حسینی افزود: حدود 2 میلیارد دلار خرید تجهیزات آب شیرین کن برای انتقال آب به کرمان نیاز داریم.
وی با اشاره به این که ایران مبادلات دیرینه ای با ژاپن داشته است، گفت: علاقه مندیم که این ارتباط را در زمینه اقتصادی و فرهنگی افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: در زمینه اقتصادی این ظرفیت وجود دارد که با ژاپن مشارکت هایی داشته باشیم و در زمینه گردشگری هم آمادگی داریم گروه های گردشگری که از ژاپن به کرمان می آیند، تحت نظارت دولت و با امنیت کامل به بازدید از مراکز فرهنگی و میراث فرهنگی بپردازند.
استاندار کرمان افزود: مشکلی که هشت سال برای یکی از گردشگران روی داد، یک پیش آمد بود و در این مدت بسیاری از گردشگران اروپایی به کرمان آمده اند.
وی بیان کرد: ما برای ورود گردشگران خارجی مشکلی نداریم بویژه علاقه مند هستیم تورهای ژاپنی منظم به کرمان بیایند و پیش بینی های لازم را نیز انجام می دهیم.
رزم حسینی گفت: اطلاع داریم که پس از شروع مذاکرات هسته ای شرکت های صاحب نام آمریکایی آماده استفاده از فرصت های اقتصادی ایران هستند.
وی با ابراز خرسندی از حضور سفیر ژاپن در کرمان افزود: امیدواریم آقای سفیر شرایط استان کرمان را خوب تصور کرده باشند.
وی با اشاره به این که کرمان استانی معدن خیز است، بیان کرد: حدود 52 ماده معدنی در استان کرمان وجود دارد و رتبه اول معدنی کشور مربوط به این استان است.
استاندار کرمان گفت: بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه فولاد، مس، کرومیت و سایر مواد معدنی در استان کرمان در دست انجام است.
وی گفت: همچنین استان کرمان در حوزه خودروسازی حدود 10 درصد خودروی کشور را تولید می کند و بزرگترین تولید کننده خودرو در بخش خصوصی کشور است.
رزم حسینی تصریح کرد: حدود چهار منطقه ویژه اقتصادی در زمینه خدماتی و معدنی در استان کرمان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این که حدود 25 درصد باغات کشاورزی در استان کرمان است، افزود: سال گذشته رتبه نخست صادرات غیر نفتی مربوط به استان کرمان بود.
وی گفت: ما به تدریج منابع گلخانه ای را در استان راه اندازی می کنیم که حدود یک هزار هکتار در دستور کار است.
استاندار کرمان اظهار کرد: در حوزه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان سه خط انتقال در حال مطالعه و یکی از آنها در دست اجراست.
وی گفت: در بخش میراث فرهنگی و گردشگری هم استان کرمان در رتبه سوم یا چهارم کشور و از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون حجم گردشگری دو برابر افزایش پیدا کرده و روز به روز در حال افزایش است.
رزم حسینی افزود: پیام ما این است که وقتی سفیر ژاپن به تهران بازگشتند به ژاپنی ها فراخوان بدهند که به کرمان سفر و از این ظرفیت ها خوب استان استفاده کنند.
وی از سفیر ژاپن برای کمک های کشورش به بازسازی ارگ قدیم بم و زمان زلزله بم بطور ویژه تشکر کرد.
سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) وارد کرمان شد و علاوه بر دیدار با مقامات استان از آثار و بناهای تاریخی و گردشگری این استان از جمله ارگ بم دیدن کرد.
7436/3028/ 2025



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن