تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798004492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختار غلط اداره سالن هاي تئاتر / معاونت هنری پنبه در گوشش فرو کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بررسي اعتراض هنرمندان به وضعیت سالن‌های نمایش ؛
ساختار غلط اداره سالن هاي تئاتر / معاونت هنری پنبه در گوشش فرو کرده است
اين روزها هنرمندان تئاتر كشور نسبت به اداره سالن هاي نمايش سطح كشور و باندبازي هاي موجود در اختصاص اين سالن ها به گروه هاي نمايشي اعتراض دارند .

ساختار غلط اداره سالن هاي تئاتر / معاونت هنری پنبه در گوشش فرو کرده است
به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، چند وقتی‌ است که هنرمندان عرصه تئاتر نسبت به عملکرد مدیران سالن‌های نمایش به اعتراض برخواستند تا جایی که بیانیه‌ صادر می‌کنند و از امپراطوری مدیران ناراضی هستند ، چرا که هنرمندان معتقدند معیار اجرا در برخی سالن‌ها ، برندها و فروش به هر قیمتی شده است. اما وضعیت محتواي نمایش ها موضوع دیگری است که امروز دغدغه هنرمندان شده و هر نمایشی با هر محتوایی در سالن‌های  کشور به روی صحنه می‌رود ، درحالی که جوان‌ها و دانشجویان تئاتر مخاطبان این نمایش‌ها هستند.در این رابطه با چهارنفر از اهالی تئاتر کشورمان گفتگویی کردیم که ‌آن‌ را در ادامه می‌خوانید.


معاونت هنری پنبه در گوشش فرو کرده است


خیرالله تقیانی‌پور کارگردان و نمایشنامه نویس که پیش از این نمایش «بوقلمون» را در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برد، در خصوص نگاه سلیقه‌ای مدیران سالن‌ها در انتخاب آثار برای اجرا اظهار داشت : نمایش «بوقلمون» اثری آیینی و ایرانی است ، همچنین این کار در جشنواره تئاتر فجر مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت و در اختتامیه جشنواره برگزیده شد ، به همین خاطر من در پی اجرای عموم در سالن چهارسو تئاتر شهر بودم ، اما مدیریت تئاتر شهر با ما همکاری نمی‌کند و این موضوع حاکی از نگاه سلیقه‌ای مدیران است.


وی ادامه داد: این نگاه علاوه بر اینکه بر مدیریت تئاتر شهر وجود دارد ، در برخی سالن‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد ، متاسفانه مدیران به کار فرهنگی رغبت ندارند و تئاتر ما را به سمت‌ و سوی تجارت برده‌اند و این موضوع در حالی است که کشوري چون آذربایجان بارها به من پیشنهاد اجرا در کشورش را داده و من هم با آن‌ها قرارداد بسته‌ام تا برای اجرا به آذربایجان بروم.


تقیانی‌پور افزود: امروز تالار وحدت از هنرمندان بابت اجرا 60 میلیون تومان هزینه‌ می‌گیرد و به تازگی هم ایرانشهر برای هر اثر تهیه‌کننده مشخص می‌کند ، به قول دژاکام اوضاع تئاتر دایره گرگ‌ها شده است.


وی اظهار داشت: تجاری شدن سالن‌ها باعث شده هر اثری با هر محتوایی به روی صحنه برود و نمایش‌های آیینی و سنتی به جای آنکه در کشور خودمان اجرا شود ، مورد استقبال کشورهای همسایه قرار می‌گیرد و فضا را برای اجرا آماده می‌کند.


تقیانی‌پور با تاکید بر نگاه اشتباه مدیریت سالن‌های شهر تهران بیان کرد : تشکیل شورای هنری در تئاتر شهر یکی دیگر از نگاه‌های اشتباه و سلیقه‌ای است که اکنون 2 تن از اعضای آن‌ها با دلایل قابل تاملی استعفا داده‌اند ، ما هم هر چه اعتراض می‌کنیم کسی گوش نمی‌دهد . مثل اینکه معاونت هنری پنبه در گوشش فرو کرده است .


وی در پایان گفت: اوضاع محتوایی آثار آنچنان نا مساعد شده که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به این موضوع در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب به وزیر ارشاد تذکر داده‌اند ، البته ما نمی‌خواهیم وضعیت تئاتر از این بدتر شود.


حل مشكلات سالن‌های نمایش با گرفتن درصد فروش 


سیامك صفری بازیگر تئاتر در خصوص تجارت سالن‌های تئاتر عنوان کرد: به اعتقاد من تئاتر سمت و سویی ندارد و عمده ترین مشکلات تئاتر این است که مدیران تصور می‌کنند تئاتر می‌تواند بر روی پای خودش بایستد در حالی که اینگونه نیست تئاتر از جهت بودجه نیازمند حمایت است. 


این بازیگر تئاتر ادامه داد: در همه دنیا تئاتر مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد ، اما در کشور ما برای تولیدات نمایشی بودجه داده نمی‌شود و حتی سالن‌های نمایش با گرفتن درصدی از فروش اجراها گویا مشکلات خودشان را حل می‌کنند.
 
صفری خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت ، تولیدات خوب امکان اجرا ندارند ، چرا که تئاتر خودش احتیاج به حمایت مالی دارد ، اما باید درصدی از فروش را به سالن‌های نمایش بدهد.مسئولیت مدیران حمایت از فلان جشنواره نیست ، بلکه وظیفه‌شان سیاستگذاری کلان است.


ساختار غلط اداره سالن هاي تئاتر


ناصر حسینی مهر کارگردان در ادامه گفتگو بیان کرد: به نظر من تا زمانی که چرخ‌های تئاتر کشور بر اساس انتصاب و تعلقات جناحی بچرخد ، همین داستان‌ها و اعتراضات ادامه خواهد داشت.


وی ادامه داد: تئاتر روزهای خوبی را نمی‌گذراند و باید دولت تئاتر را جدی‌تر بگیرد و تعهد بیشتر نسبت به این هنر داشته باشد .


حسینی‌مهر تصریح کرد: هر دولتی روی کار می‌آید به جای برنامه‌ریزی بنیادی برای تئاتر فقط به فکر جابجایی مدیران است ، در صورتی که مشخص شدن تکلیف تئاتر این سرزمین احتیاج به برنامه‌ریزی بنیادی دارد.


وی با متفاوت دانستن شیوه اداره سالن‌های تئاتر با مراکزی مثل فروشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد: ساختار موجود برای اداره سالن‌های تئاتر غلط است و اهالی تئاتر را نباید کارمند فرض کرد.مدیران تصور می‌کنند تنها مسئولیت حمایت از فلان جشنواره را دارند ، در حالی که وظیفه‌شان سیاستگذاری  کلان در تئاتر است.


حسینی‌مهر در ادامه عدم یک سیاستگذاری کلان را علت نا رضایتی‌های عمومی بین اهالی هنر تئاتر دانست و اظهار داشت: امروز هیچ‌کدام از هنرمندان ما حتی دانشجویان ترم اول تئاتر معیاری برای حرکت در مسیر هنری زندگیشان ندارند و مثلاً ما شهرستانی ها که برای فعالیت‌های هنری در زمینه‌ تئاتر به تهران می‌آیند ، اما همگی با دیدن فضای بی‌رمق تهران مایوس می‌شوند.


این کارگردان تئاتر در پایان مبلغ 60 میلیون تومان را برای رزرو یک اجرا د تالار وحدت واقعی ندانست و گفت : نرخ اجرا برای یک نمایش در تالار وحدّت حداقل 600 میلیون تومان است.


بي توجهي معاونت هنري به باند بازي ها 


تینو صالحی کارگردان و نمایشنامه نویس و یکی دیگران از هنرمندان جوان عرصه تئاتر در خصوص اعتراضات اخیر هنرمندان نسبت به مدیریت سالن‌ها بخصوص یکی از بندهای بیانیه‌ی خانه‌ی تئاتر مبنی بر دست‌کشیدن بازرگانان دولتی از سالن‌های تهران عنوان کرد : اکنون هنرمندان نسبت به مدیران سالن‌های نمایش و باندبازی‌هایی که برای اجرای عموم به برخی‌ها داده میٍ‌شود معترض هستند ، اما کسی به آن‌ها توجه‌ نمی‌کند و این بی‌توجهی معاونت هنری منجر به پیامدهایی همچون تجمع سال پیش خواهد شد.


وی ادامه داد: علی مرادخوانی انسان دانایی است ، به نظر من هرچه سریعتر باید جواب این اعتراض‌ها را بدهد و نسبت به سالن‌های تهران تغییراتی ایجاد کند.


صالحی افزود: متاسفانه سالن‌های نمایش خود مختار و تیمی شده‌اند و مدیران آن‌ها خودشان را پشت تیم‌هایشان مخفی ‌می‌کنند و پول‌های کلانی را به جیب می‌زنند ، در واقع هر جا که این پول کلان جا به جا شود ، فساد در آنجا رسوخ پیدا خواهد کرد.


کارگردان نمایش «مم و زین» افزود: تئاتر تجاری شده و به هر قیمتی نمایش‌های بی‌محتوا و شبه روشنفکری به روی صحنه می‌رود و این در حالی است که نمايش‌های آیینی مهجور واقع شده است.


وی حضور مافیا در سالن‌های تئاتر را بیش از پیش خواند و بیان کرد : برخی سالن‌ها به مافیای بزرگ تبدیل شده‌اند و در طول سال آثار خاصی را به روی صحنه می‌برند و شاید می‌توان گفت دوستان در سالن‌ها دور هم جمع شده‌اند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

«فهرست» رضا ثروتی در سالن حافظ
داوران جشنواره تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر معرفی شدند
آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می‌شود
ربکا هال تولد سی و سه سالگی‌اش را جشن گرفت
عکس سلفی بهرام افشاری در جشن بازیگر/ ابراز تاسف مشایخی از حضور غیر تئاتری‌ها
امیدوارم عاقبت شوراهای هنری به بن بست نرسد/ مدیران کنونی تئاتر، مدیر نیستند
معرفی برگزیدگان دوازدهمین «جشن بازیگر»




۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن