تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816475388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای پولدار شدن باید از این رفتارها الگوبرداری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


4 عادت‌ پول‌خرج‌کردن ثروتمندان؛
برای پولدار شدن باید از این رفتارها الگوبرداری کرد
اغلب افراد وقتی با فرد ثروتمندی روبرو می‌شوند، تنها به این فکر می‌کنند که این شخص چقدر پول دارد و این‌همه پول را از کجا آورده؛ اما فراموش می‌کنند از شیوه‌های موفقیت آمیز او الگوبرداری کنند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، با بررسی دقیق شیوه‌ زندگی افراد ثروتمند، متوجه عادتهایی می‌شویم که باعث موفقیت و افزایش ثروت آنها شده‌است. آنها هم مانند ما افرادی عادی هستند که شاید قبلا تجربه فقر را هم داشته‌اند، اما آنچه که مسلم است این است که آنها در زندگی خود عادتهایی دارند که باعث شده تا پولدار شوند. در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتون‌پست، به برخی از مهمترین عادات و شیوه‌های زندگی ثروتمندان، که می‌توان از آنها الگوبرداری کرد، اشاره می‌کنیم.
داشتن استطاعت مالی مجوزی برای خرج کردن نیستوقتی «پل سالیوان»، نویسنده ستون حقایق ثروت در روزنامه نیویورک‌تایمز، درحال تحقیق روی کتابش، «خط باریک سبز؛ رمز و رازهای پولی فوق‌پولدارها» بود، همراه با «برد کلانتز»، روانشناس دانشگاه دولتی کانزاس، تفاوت‌های میان طبقه دارای پنج تا 10 درصد کل درآمد بالا را با آنهایی که جزو یک درصد پردرآمد جامعه بودند، مقایسه کرد.
آنها دریافتند که هر دو گروه، درصد مشابهی از درآمد خود را به خوراک، مسکن و سایر هزینه‌ها اختصاص می‌دهند که البته در این بین چند استثنا هم وجود داشت. اما نکته قابل توجه این است که طبقه‌ای که جزو یک درصد مرفه جامعه بودند، در مقایسه با گروه دیگر، حدود 30 درصد کمتر خرج هزینه رستوران می‌کنند. سالیوان در مصاحبه با بسیاری از افراد ثروتمند، متوجه همین صرفه‌جویی‌ها شد. به‌عنوان مثال، اگر در خرید خودرو، به‌جای خرید بی‌ام‌دبلیو، خودروی آئودی را انتخاب کنید، درصورتی‌که قبل از آن یک خودروی قدیمی داشته‌اید، شاید این انتخاب چندان هم شاهکار و فداکارانه نباشد، اما وقتی تفاوت قیمت دو خودرو را مشاهده می‌کنید، بسته به مدل خودرو، دو الی 20 هزار دلار تفاوت قیمت مشاهده می‌کنید. این نشان می‌دهد که آنها آنقدرها هم که فکر می‌کنید پولشان بی قید و بند را خرج نمی‌کنند.
بودجه‌بندی کنید، اما دلیلش را نپرسیدهمانگونه که رژیم‌گرفتن تنها برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند مفید نیست، پس‌انداز و بودجه‌بندی هم صرفا منحصر به افرادی که قصد پس‌انداز کردن دارند، نیست. فارغ از میزان درآمدتان، تقسیم پول به طبقه‌بندی‌های مختلف می‌تواند برایتان مفید باشد. «ریچارد تیلر»، اقتصاددان دانشگاه شیکاگو، در یکی از تحقیقات خود دریافت، استفاده از رویکر قدیمی پس‌انداز، یعنی تقسیم کردن پول در شیشه‌های مختلف که هرکدام برای هزینه های خاصی نظیر هزینه مسافرت، اجاره، پس‌انداز یا خوراک درنظر گرفته ‌شده، حتی برای کسانی‌که صدها میلیون‌ها دلار دارند، مفید است.
به گفته تیلر، ثروتمند بودن یعنی به‌اندازه‌ای پول داشته باشید که دیگر دغدغه و نگرانی درباره پول نداشته‌باشید. بنابراین، این نوع پس‌اندازها می‌تواند نگرانی‌های پولی را کاهش داده و به‌عنوان یک ابزار روانشناختی برای رسیدن به سطح «ثروتمند» عمل کنند.
قبول کنید که اتفاقات بد برای شما هم می‌افتنداما موضوع دیگری که سالیوان و کلانتز در تحقیقات خود کشف کردند، این بود که مردمی که جزو طبقه یک درصد ثروتمند جامعه هستند، کنترل درونی خوبی دارند. کنترل درونی در روانشناسی به قابلیتی اطلاق می‌شود که افراد قادر به کنترل بر رویدادهای اطرافشان بوده و می‌توانند تبعات رفتارهای خود را بسنجند. در مقابل، افراد کم‌درآمدتر، کنترل بیرونی بیشتری داشتند. آنها بر این باورند که تبعات رفتارهایشان هیچ ربطی به عادات و عملکردشان ندارد بلکه برحسب اتفاق، شانس و اغلب بدشانسی‌ آنها رخ می‌دهد. اما افراد بسیار ثروتمند، اجازه نمی‌دهند که رویدادهایی نظیر طلاق یا اخراج از کار، به اهداف حرفه‌ای و مالی‌شان خللی وارد کند.
بخشنده باشیدشاید چیزی باشد که شما هم با افراد بسیار ثروتمند در آن شریک هستید. میلیاردرهایی که با تلاش خودشان ثروتمند شده‌اند در مقایسه با افراد تازه به دوران رسیده یا افرادی که ثروت بادآورده‌ای را به ارث برده‌اند، اغلب بخشنده و دست ‌ودل ‌بازتر هستند. آنها احتمالا تمایل بیشتری دارند تا به افرادی کمک کنند که قبلا در شرایط آنها بوده‌اند. یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین شیوه های حمایت مالی ثروتمندان از افراد نیازمند، حمایت و کمک‌هزینه تحصیلی است.
«چاک فینی»، میلیاردر و خیّر مشهور ایرلندی-آمریکایی می‌گوید: آنهایی که با زحمت خودشان ثروتمند شده‌اند، با کمک کردن و بخشندگی احساس رضایت بیشتری دارند تا اینکه خانه‌هایی را داشته‌باشند که شاید هرگز در آن زندگی نکنند یا ثروتی بیاندوزند که هرگز فرصت خرج کردن آنرا نداشته باشند./اقتصادنیوز/110



۳۱/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن