تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798325685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا اسناد مربوط به بن لادن را منتشر کرد: آخرین اهداف رهبر القاعده |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمريکا اسناد مربوط به بن لادن را منتشر کرد: آخرین اهداف رهبر القاعده
بر اساس خلاصه ای از این نامه که توسط یکی از دستیاران بن لادن به نام «عطیه» تهیه شده است، وی اعلام می کند «هدف، متمرکز شدن بر حملات درون آمریکا و منافع این کشور در خارج است، به ویژه در کشورهای تولید کننده نفت، تا بدین ترتیب افکار عمومی دچار اغتشاش و آمریکا وادار به خروج از افغانستان و عراق شود.»
کد خبر: ۵۰۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲ - 21 May 2015


آمریکا اسناد مربوط به بن لادن را منتشر کرده که آخرین اهداف رهبر القاعده برای هدف قرار دادن را علنی می‌سازد؛ اسنادی که از مخفیگاه بن لادن در پاکستان به دست آمده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از سی ان ان، دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا در روز چهارشنبه اسنادی بی سابقه درباره بن لادن منتشر کرده است. مقامات آمریکایی گفته اند این اسناد را یگان فوق ویژه نیروی دریایی آمریکا از محل سکونت بن لادن در ابوت آباد در دوم مه دوهزار ویازده در پاکستان بدست آورده است.

صدو سه سند شامل بزرگترین مجموعه ای از مکاتبات بین اعضای خانواده بن لادن و ارتباطات بین بن لادن و دیگر رهبران القاعده و ارتباطات القاعده با گروه های تروریستی در سراسر جهان است.
از اسناد منتشر شده همچنین فهرستی از کتاب های گسترده دیجیتالی بن لادن به زبان انگلیسی، گزارش های اندیشکده ها و اسناد دولت آمریکا است.

بن لادن بر اساس این اسناد بر کشتن امریکای ها تا پایان زندگی اصرار داشت. وی در نامه ای بدون تاریخ به شبه نظامیان جهادی در شمال آفریقا گفت که آنها باید به اصرار بر تشکیل کشور اسلامی خاتمه دهند و در عوض به سفارت های آمریکا در سیرالئون و توگو و شرکت های نفتی آمریکا حمله کنند.

بن لادن چنین توصیه ای را نیز به عناصر مرتبط با القاعده در یمن کرد و به آنها گفت که از حمله به پلیس یمن و اهداف نظامی خودداری کنند و در عوض اولویت حملات خود را بر روی اهداف آمریکایی قرار دهند.


بن لادن قصد داشت به منافع آمريکا حمله کند

اسناد به دست آمده از محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد وی قصد داشت به اهداف آمریکایی حمله کند.

بر اساس این اسناد که توسط آمریکا منتشر شده است، بن لادن همچنین گروه های القاعده را تحت فشار قرار می داد تا بر رقابت های محلی غلبه و تلاش های خود را بر آرمان القاعده معطوف کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این اسناد که توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا منتشر شد همچنین حاوی جزئیاتی درباره مذاکرات انجام شده میان القاعده، متحدان آن در طالبان پاکستان و همچنین نمایندگان دستگاه اطلاعاتی پاکستان بود.

بر اساس یکی از نامه های به دست‌آمده که تاریخ آن مربوط به ماه ژوئیه سال 2010 است، بن لادن تلاش می کرد القاعده در یمن را تحت فشار قرار دهد تا با دولت یمن صلح و تمرکز خود را به مقابله علیه آمریکا معطوف کند.

همچنین بر اساس این اسناد، دیدگاه بن لادن از این قرار بود که القاعده در شبه جزیره عربستان باید یک پیمان صلح را با مقامات یمن امضا کند تا بدین ترتیب، مقامات یمن این گروه را به حال خود رها کنند.

بر اساس خلاصه ای از این نامه که توسط یکی از دستیاران بن لادن به نام «عطیه» تهیه شده است، وی اعلام می کند «هدف، متمرکز شدن بر حملات درون آمریکا و منافع این کشور در خارج است، به ویژه در کشورهای تولید کننده نفت، تا بدین ترتیب افکار عمومی دچار اغتشاش و آمریکا وادار به خروج از افغانستان و عراق شود.»

همچنین در این نامه، «عطیه» توصیه کرده است تدابیر امنیتی فوق العاده ای برای «انور الاولقی» روحانی افراطی و طراح راهبرد القاعده در شبه جزیره عربستان اندیشیده شود.

الاولقی امام جماعت یک مسجد در حومه ویرجینیای واشنگتن بود و دو تن از ستیزه جویانی که در حملات یازدهم سپتامبر سال 2011 شرکت داشتند، به این مسجد می رفتند. وی پس از حملات یازدهم سپتامبر به یمن گریخت و در سال 2011 در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن