تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819903844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقلانیت بصری نباید در هجوم رسانه ها بر اصل تفکر پیشی بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان: عقلانیت بصری نباید در هجوم رسانه ها بر اصل تفکر پیشی بگیرد شاهرود - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه اصل در اسلام تفکر است نه صرف دیدن، گفت: عقلانیت بصری در هجوم رسانه ها نباید بر اصل تفکر که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است ،پیشی بگیرد.


به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام ولی الله مصائبی در کارگاه آموزشی روحانیان مستقر و طرح هجرت از روحانیان خواست در روستاها مدیریت راهبردی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با ابراز تاسف از اینکه دشمنان در تلاش برای غیر استاندارد کردن فرهنگ جامعه ایران هستند یادآوری کرد: آنها می خواهند تعادل فرهنگی را در جامعه بهم ریخته و طلاق، اعتیاد و ... را تبلیغ کنند و از این آب گل آلود به نفع اهداف شوم خود بهره ببرند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان توجه به کارایی و ماندگاری فعالیت های فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: درک ناقص از دین در نسل های جدید می تواند خطر جدی در دینداری جوانان ایجاد کند.
مصائبی اهداف دشمن را در سه موضوع ایجاد فاصله و جدایی میان روحانیان و مردم، تضعیف قرآن و از بین بردن مجالس اهل بیت (ع) خلاصه کرد و افزود: یکی از فلسفه های شکل گیری طرح هجرت بردن رسانه بی بدیل منبر با منابع محکم و مستند به جای جای کشور است.
وی ایجاد سوء ظن و به انزوا بردن روحانیان زیر سووال بردن مشارکت های عمومی در مسائل دینی و جاری کشور و ... را از جمله فعالیت های در حال انجام دشمنان داخل کشور خواند و اذعان کرد: باید بدنه جامعه را که احتمال نفوذ دشمن بر آن ها بیشتر است تقویت کنیم.
معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ماهواره را مسلخ غیرت در جامعه خواند و ابراز کرد: یکی از اولویت های تبلیغی مبلغان شناساندن جنبه های منفی و خطر ماهواره برای خانواده هاست.
یک استاد دانشگاه نیز در این کارگاه آموزشی، مطالعه و اطلاعات را دو ابزار ضروری روحانیان در شرایط فعلی جامعه معرفی کرد و گفت: دشمنان از راه شرطی کردن به راحتی می توانند روی انسان تاثیر گذاشته و هر آنچه به آن اعتقاد و باور دارد را از او بگیرند و اعتقاد و باورهای خودشان را جایگزین کنند.
محمد جبلی یکی از شاخص های معتبر در مسائل فرهنگی جامعه را مطالعه دانست و افزود: متاسفانه جامعه جوان ما امروز حس مطالعه ندارند و این ناشی از عدم شناخت روش های صحیح و اصول مطالعه و بصری شدن همه انسان هاست.
وی ظرفیت یک فیلم را در مقایسه با مطالعه یک کتاب هزاران برابر خواند و خاطر نشان کرد: برای پرورش ذهن و تقویت حافظه باید به جنبه های مختلف زندگی انسان توجه ویژه شود از جمله نحوه غذا خوردن و رژیم غذایی، خوابیدن، حرکت کردن و ...
مدیر کانون فرهنگی مکتب امام صادق (ع) شاهرود ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه ساعت ها در طول روز می خوابیم ولی باز هم خسته هستیم تصریح کرد: این مساله ناشی از عدم یادگیری خواب صحیح است، اگر انسان هنگام خواب فعالیت مغزی را به صفر برساند و به اصطلاح آن را خاموش کند و در تاریکی مطلق به استراحت بپردازد مسلما خواب راحت تری خواهد داشت.
جبلی روش مطالعه بدون فراموشی را یکی از روش های مناسب برای روحانیان در مطالعه خود دانست و عنوان کرد: در این روش نه تنها کیفیت فدای کمیت نمی شود بلکه باعث اطمینان به مغز و بالا رفتن کارایی آن هم می شود.
وی با یادآوری این مطلب که هر چه بیشتر از مغز کار بکشید ورزیده تر و آماده تر می شود گفت: از راه های پیشنهادی ما در تقویت حافظه این است که با اطمینان مطالعه کنید، مسیر رفت و آمد به محل کار یا تحصیل را متنوع کنید، اگر راست دست هستید گاهی با دست چپ بنویسید حتی اگر خط خوانا نیست، کارهای محاسبه را با مغزتان انجام دهید.
مدرس تقویت حافظه، تند خوانی و پرورش فکر همچنین رژیم غذایی را در تقویت حافظه بسیار موثر معرفی کرد و ابراز داشت: خوابیدن بعد از غذا خوردن ضرر زیادی برای انسان دارد چرا که غذا به جای جذب شدن در بدن می سوزد و بخار آن باعث سرگیجه بعد از بیداری و عوارض دیگر می شود.
جبلی گفت: کلاس های آموزش تقویت حافظه و پرورش ذهن جعبه ابزار را به شما می دهد، شما هستید که باید تلاش کنید بسته به نیاز و شرایط بهترین استفاده را از آن داشته باشید.
وی اظهار کرد: این روش ها می تواند کمک زیادی به کسانی که علاقه به مطالعه دارند از جمله دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و ... کند تا علاوه بر مطالعه کتاب در زمان اندک ماندگاری آن در ذهن را نیز افزایش دهند. ک1
2047/



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن