تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804113546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار شاهرود: همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف آب ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار شاهرود: همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف آب ضروری است شاهرود - ایرنا - معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود گفت: با توجه به کاهش سطح منابع آبهای زیر زمینی و تداوم پدیده خشکسالی همکاری کشاورزان و روستاییان برای مدیریت مصرف درست آب در این شهرستان ضروری است.


سید محمد رضا هاشمی روزچهارشنبه با حضور جداگانه درجمع کشاورزان و روستاییان خیج، مزج و جیلان بخش بسطام افزود: با توجه به میزان کم بارشها و بحران آب باید از این ماده حیاتی به عنوان یک کالای ارزشمند نهایت صرفه جویی و بهره وری شود.
وی با تاکید بر اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی در روستاها اضافه کرد: اجرای طرحهای آبیاری نوین قطره ای و بارانی در بخش کشاورزی از اولویت های شهرستان است.
فرماندار شاهرود با اشاره به نگاه ویژه دولت آقای روحانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و ایجاد مشاغل خانگی برای ماندگاری جمعیت در روستاها گفت: یکی از راههای حفظ و توسعه کشاورزی، صرفه جویی در مصرف درست آب است که تحقق پیدا خواهد کرد.
** حضور در گلزار شهدای خیج بسطام
فرماندار شاهرود به همراه تعدادی از مدیران و بخشدار بسطام در اجرای برنامه "دهگردشی" در گلزار شهدای روستای سه هزار نفری خیج حضور یافت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
هاشمی در جمع مردم این روستا با بیان اینکه در سایه امنیت و ولایت فقیه در کمال آرامش زندگی می کنیم، به برخی ناامنی ها در کشورهای خاورمیانه و اطراف ایران اشاره کرد.
وی با اشاره به ضرورت دفاع از ارزشها و پاسداری از خون شهدا، ابراز امید واری کرد: با تسریع در بهره برداری از جاده در دست احداث به شهر میامی و کوتاه شدن مسیر،خیج، مزج و جیلان از بن بست خارج خواهند شد و ارتباط این روستاها با استان خراسان رضوی نیز برقرار می شود.
روستای خیج با حدود سه هزار نفر جمعیت در 65 کیلو متری شمال شرقی شهر شاهرود قرار دارد و خیجی ها از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند.
** حضور مدیران شهرستان شاهرود در روستای مزج
روستای مزج با حدود 700 نفر جمعیت و 15شهید در 70 کیلومتری شمال شرق شاهرود واقع است.
فرسودگی شبکه های آبرسانی، مرمت نشدن معابر پس از حفاری شرکت گاز، نبود اشتغال و فضای ورزشی، فرسودگی ساختمان مدرسه و نبود آب لوله کشی در شهرک مزج ازجمله نیازها ذکر شد.
ساماندهی گلزار شهدا، اصلاح ورودی روستا و نبود شانه خاکی جاده مزج به خیج از دیگر مشکلات این روستا عنوان شد.
مصطفی دارستانی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود در ارتباط با مشکل شهرک مزج گفت: تاکنون 130 قطعه زمین این شهرک به متقاضیان واگذار شد و 150 قطعه آماده واگذاری است.
وی اظهار کرد: در گذشته این نهاد زمین را آماده و واگذارمی کرد و اداره های مربوط نیز خدمات ارائه می دادند اما در دو سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار از نظرخدمات رسانی به شهرک های احداثی مشکلاتی بروز کرد.
فرماندار شاهرود در جمع مردم روستای مزج از مردم با عنوان سرمایه اصلی نظام یاد کرد و گفت: آل سعود به نیابت آمریکا و گروههای تکفیری جنگ نیابتی را در یمن شروع کرد و مردم مظلوم این سرزمین را به خاک و خون کشید .
وی با بیان اینکه داعشی ها مدافع اسلام آمریکایی هستند و درکی از اسلام واقعی ندارند، اضافه کرد: هدف آمریکا در تایید حمله آل سعود به یمن ایجاد تفرقه میان مسلمانان، دامن زدن به اندیشه اسلام هراسی و تضمین امنیت اسراییل در منطقه است.
وی یادآوری کرد: با توجه به حوادث منطقه به برکت خون شهدا، تدبیر مقام معظم رهبری، حمایت مردم از نظام و هم دلی و هم زبانی میان مردم و مسئولان شاهد بهترین امنیت پایدار در ایران اسلامی هستیم.
** حضور مسئولان در جمع مردم وظیفه ذاتی است
فرماندار شاهرود در ادامه حضور مسئولان در جمع مردم را وظیفه ذاتی آنان عنوان کرد و گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم برای رفع مشکل آنها تلاش کنیم.
هاشمی با اشاره به وجود 110 روستا و تنوع درخواست روستییان تصریح کرد: با حضور در جمع مردم و دیدارهای چهره به چهره خیلی از مشکلات رفع می شود.
وی اظهار کرد: مسئولان قانون را به نفع مردم برای رفع مشکل آنها و گره گشایی در امور تفسیر کنند زیرا دولت توجه ویژه به مناطق دور افتاده دارد که این بالاترین افتخار دولت یازدهم است.
فرماندار شاهرود همچنین حضور مسئولان در جمع مردم روستاهای خیج، مزج و جیلان را نشانه همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان خواند و گفت: مردم صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند.
هاشمی همچنین از حضور تعدادی از خبرنگاران در برنامه های دهگردشی شهرستان برای پوشش خبری قدردانی کرد و افزود: فعالان رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند که صادقانه برای رفع مشکل مردم گام بر می دارند.
فرماندار شاهرود در ادامه به تلاش مدیران شهرستان برای جذب اعتبار اشاره کرد و گفت: سال گذشته 63 درصد اعتبار مصوب شهرستان تخصیص یافت و 52 درصد بودجه مدیریت ستاد بحران استان سمنان نیز به شاهرود اختصاص یافت.
وی به نگاه ویژه محمد زند وکیلی استاندار سمنان به شرق استان خبر داد و گفت: نماینده مردم شاهرود و میامی نیز در مجلس پیگیر امور شهرستان است.
هاشمی از کشاورزان خواست ، به دلیل کاهش میزان بارش ها و کمبود ذخایر منابع آبی ، آب را با نظر کارشناسان مصرف کنند و از مصرف بی رویه پرهیز کنند و در مدیریت مصرف آب همکاری کنند تا از وقوع بحران کم آبی یا بی آبی پیشگیری شود.
** بهره برداری از مجتمع آبرسانی به 23 روستا در تابستان
فرماندار شاهرود در همین حال از بهره برداری از بزرگترین مجتمع آبرسانی استان سمنان در تابستان امسال در شاهرود برای تامین آب 23روستا خبر داد.
هاشمی فرماندار شاهرود در ادامه با اشاره به تنوع در خواست ساکنان 110روستای شهرستان گفت: سعی داریم از 10تا 15 درخواست هر روستا براساس اولویتها حداقل یک سوم درخواست عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: برای اصلاح شبکه های آبرسانی در روستاهای شهرستان به دلیل فرسودگی لوله ها اعتبار زیادی نیاز است و نیاز روستاها بر اساس اولویت ها مشخص و تامین اعتبار می شود و شبکه های فرسوده نیز اصلاح خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت آب در سال 1394 اولویت اعتبار به اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و مطالعات آب دارد.
همچنین شبکه بهداشت شهرستان موظف شد ظرف یک هفته در مورد کیفیت آب روستای مزج بر اساس مستندات اظهار نظر کند.
** سخنان رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی در مورد کیفیت آب
همچنین محمد مهدی کریمی مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شاهرود گفت: روستاهای خیج، مزج و جیلان تا حدود ی به دلیل فرسودگی لوله ها مشکل آب دارند، اما کمبود آب جدی در این روستا جدی نیست.
وی اضافه کرد: اغلب لوله مربوط به 40سال قبل یا اوایل انقلاب و فرسوده است.
وی تصریح کرد: استفاده از لوله های آزبست از 15سال قبل در شبکه آبرسانی ممنوع شد و از لوله پلی ایتلن استفاده می شود و نبود آب در شهرک مسکونی مزج ناشی از فاصله سه کیلومتری شهرک با هسته مرکزی روستای مزج است.
وی افزود: این مساله خدمات آبرسانی را دچار مشکل کرده است.
وی اضافه کرد: مسئولان شهرستانی تسریع کننده تصمیم گیری ها هستند نه تامین کننده منابع مالی باید منابع مالی تعریف تا خدمات رسانی به نحو مطلوب انجام شود.
وی با بیان اینکه از12پروژه آبرسانی روستایی چهار مورد مربوط به بخش بسطام است یادآوری کرد: در گذشته مرسوم نبود نقشه شبکه گذاری برای آب رسانی روستایی تهیه شود و به دلخواه شبکه گذاری می شد و این موضوع کارخدمات رسانی را تا حدودی مشکل کرده است.
کریمی از روستاییان خواست احداث بنا را با نظر دهیاری احداث کنند و خارج از ضوابط ساختمان احداث نکنند.
وی تصریح کرد: اولویت این شرکت تامین آب شرب است و آب به عنوان یک کالا مطرح است باید از آن درست استفاده شود .
وی اظهار کرد: شهرستان شاهرود با کمبود آب رو به رو ست این تابو باید شکسته شود و مردم هم آگاه باشند آب کم است زیرا از آب موجود برای حفظ حیات و تامین امنیت نیاز به مدیریت مصرف آب داریم در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.
وی به شوراهای اسلامی روستاها نیز توصیه کرد: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز انشعاب خریداری کنند و اجازه ندهند از 100 لیتر آب استحصالی 48 لیتر آن به صورت غیر مجاز و بهره برداری غیر اصولی مصرف شود.
در حین صحبت های کریمی یک روستایی مدعی شد، آب روستای مزج خوب است اما به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی بی کیفیت است و 20درصد آن به هدر می رود .
به گفته کریمی 40درصد آب در روستا ها به دلیل شبکه های فرسوده، انشعاب غیر مجاز و بهره برداری غیراصولی به هدر می رود.
همچنین محمدعلی افراسیابی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود گفت: با وجود 130میلیون ریال اعتبار اعم از مصالح و وجه نقد طرح بهسازی و ساماندهی گلزاری شهدای مزج به عنوان تنها گلزار شهدای شهرستان شروع نشده است.
وی بیان کرد: نقشه ارسالی بهسازی گلزار شهدا مصوب شد و برای هر مزار شهید 40میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد و با توجه به مدفون بودن شش شهید 240 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
از 15شهید این روستا بقیه درسایر شهرها به خاک سپرده شدند.
روستای مزج موزه مردم شناسی هم دارد.
** حضورمسئولان شهرستان شاهرود در روستای جیلان
فرماندار شاهرود و هیات همراه در ادامه با حضور در روستای 700 نفری جیلان که 24شهید تقدیم نظام کرد، مشکل این روستا را بررسی کرد.
استقرار روحانی، تامین فضای ورزشی، پارک روستایی ، حضور پزشک سیار، تسریع در تکمیل جاده به میامی ، احداث شهرک دامداری ، وجود گرد و غبار و توسعه نهالکاری تاغ در منطقه از جمله نیازهای روستای جیلان عنوان شد.
اصلاح شبکه آبرسانی، تامین آب شرب، تامین اعتبار برای فعالیت های عمرانی دهیاری و احداث کتابخانه روستایی از دیگر نیازهای این روستا ذکر شد.
این روستا با 38دانش آموز در80 کیلومتری شمال شرقی شهر شاهرود واقع است.
فرماندار شاهرود در مسجد صاحب الزمان(عج) جیلان گفت: مردم روستاها در دفاع از سیاستها و ارزش های نظام نقش زیادی دارند از این رو مناطق روستایی نیازمند نگاه ویژه است.
وی با اشاره به حس قدرشناسی در روستاها تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از روستاها از خدمات زیربنایی مناسب بهره مند شدند که یک نمونه آن امروز افتتاح دفترپست بانک در روستای جیلان است.
وی تصریح کرد: بسیاری از امور با نظارت، پیگیری و مدیریت صحیح قابل انجام است و سیاست دولت هم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.
هاشمی افزود: توجه به روستاها، ایجاد و حفظ مشاغل خانگی پایدار از اولویت های کاری مسئولان در روستاهاست.
وی بیان کرد: برخی ناهنجاری ها از جمله اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی را می توان با ایجاد اشتغال و مدیریت امور پیشگیری کرد و از میزان آسیب ها کم کرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم رصد حوادث ترکیه، عراق، یمن، بحرین و سوریه توسط مردم گفت: امروز به برکت خون شهدا و توانمندی جوانان ایرانی گروه 1+5 بر روی یک میز درحال مذاکره با تیم مذاکره کننده هسته ای ایران است.
وی بیان کرد: معیار ایران در مذاکره عزت و اقتدار ملت و نظام است و با توجه به بصیرتی که تیم مذاکره کننده ایران دارد آنان در این مذاکره سربلند خواهند شد که نتیجه مورد رضایت رهبری، مردم و دولتمردان خواهد بود.
وی ادامه داد: تقویت و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری بهترین راهکار برای مبارزه با تحریم های اقتصادی دشمن است که نقش اصلی بر عهده مردم همانند ایستادگی و مقاومت آنان در هشت سال دفاع مقدس است.
فرماندار شاهرود در جمع مردم جیلان بحران آب در شهرستان را جدی ذکر کرد و گفت: در بعضی از مناطق عمق چاهها که تا چند سال قبل 50 متر بود هم اکنون به 280متر رسیده است.
معاون استاندار سمنان در ادامه تاکید کرد: مردم باید کمبود آب را جدی بگیرند در مصرف درست آن ضمن مدیریت درست آب همکاری کنند و از مصرف بیهوده آب برای موارد غیر ضروری جدا پرهیز کنند.
هاشمی خطاب به مردم روستای جیلان گفت: 35 درصد آب به هدر می رود ، مدیریت مصرف دست شماست همکاری کنید.
وی یادآوری کرد که با استقرار روحانی خیلی از نیاز روستاها رفع می شود و از بلایای خانمانسوز ماهواره و مواد مخدر است که دشمن با جنگ نرم کیان خانواده ها را هدف قرار داده است.
وی یادآورشد که اولویت دولت یازدهم تکمیل، تجهیز و بهره برداری از پروژههای نیمه تمام است و با توجه به وجود طرح های نیمه تمام ضرورتی به شروع پروژه های جدید نیست. ک2
2047/
























30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن