تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798644153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت آمریکا در قبال موضوع یمن، نشانه دروغ بودن شعار حقوق بشری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس روس در گفت و گو با ایرنا: سکوت آمریکا در قبال موضوع یمن، نشانه دروغ بودن شعار حقوق بشری است مسکو - ایرنا - پروفسور "آلکساندر چوماکوف" معاون انجمن فلاسفه روسیه گفت: سیاست ها و اقدامات آمریکا در منطقه خاورمیانه کذب بودن ادعاهای آن کشور در عرصه حقوق بشر و دمکراسی را اثبات می کند.


چوماکوف روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در مسکو کشتار وحشیانه هزاران یمنی در حملات وحشیانه عربستان سعودی و متحدانش و سکوت آمریکا در این مساله را نشانه دروغگویی واشنگتن و متحدان غربی وی در مسایلی همچون حقوق بشر دانست.
به گفته وی، بسیاری از اقدامات آمریکا متناقض ادعاهای این کشور است. به عنوان مثال حدود دو هزار نفر در یمن کشته و هزاران نفر دیگر مجروح و صدها هزار نفر بی خانمان شده اند اما آمریکا که از مرگ یک انسان در زندان، یک کشور را تحریم می کند کوچکترین واکنشی نشان نمی دهد.
استاد دانشگاه مسکو توضیح داد: سرگئی ماگنیتسکی وکیل یک سرمایه گذار آمریکایی در مسکو در سال 2009 در زندانی به دلیل بیماری و کمبود دارو جان سپرد و آمریکا به بهانه مرگ این فرد تحریم هایی را در مورد روسیه اعمال کرد.
وی به عنوان نمونه دیگر از ریاکاری آمریکا به صدور بیانیه های وزارت خارجه این کشور در مورد رویدادهای مختلف در کشورهای دیگر ازجمله مقابله پلیس با تظاهرکنندگان اشاره کرد و افزود: آمریکا هر ساله با انتشار گزارش های طولانی وضعیت رعایت حقوق بشر در کشورهای مختلف را به دلخواه خود نقد و بررسی می کند و در همین حال توجهی به وضع داخلی خود از جمله سرکوب سیاهپوستان و قتل مکرر انها توسط ماموران پلیس نمی کند.
چوماکوف با انتقاد از سیاست های غرب و آمریکا در مورد یمن و حملات هوایی خونین به این کشور ادامه داد: آمریکا کوچکترین اقدامی علیه عربستان سعودی و متحدانش که در طول دو ماه با بمباران کشور یمن هزاران تن را به خاک و خون نشانده اند، انجام نمی دهد.
معاون انجمن فلاسفه روسیه با بیان این که رویکرد آمریکا در مساله یمن تنها مورد متناقض ادعاهای کاخ سفید نیست، اظهار داشت: آمریکا در افغانستان و عراق هم هزاران تن نفر را در جریان بمباران مناطق مسکونی این کشورها به خاک و خون نشانده و خسارات بسیار سنگینی به زیرساخت های آن وارد کرد.
وی افزود: آمریکا در سال 2011 هم با همراهی متحدان غربی خود بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل، شهرهای لیبی را بمباران کرد و به این وسیله یک بار دیگر به جهان نشان داد که کوچکترین احترام و ارزشی به معیارهای بین المللی و تصمیمات شورای امنیت قائل نیست.
چوماکوف که به عنوان استاد مدعو در دانشگاه پکن هم تدریس می کند، خاطرنشان کرد: نظام تک قطبی جهانی مورد ادعای آمریکا از مدتها پیش با پیدایش قدرت های بزرگ جدید ازبین رفته و جای خود را به نظام تک قطبی داده است اما آمریکا این واقعیت را نمی پذیرد.
وی گفت: قدرت هایی مثل روسیه، چین، ایران ، برزیل و هند می توانند در نظام چند قطبی جهانی به عنوان قدرت های جدید غیر از قدرت های غربی مطرح شوند.
مولف کتاب "جهانی شدن" گفت: اطمینان دارم با تثبیت نظام جدید چندقطبی جهانی، یکه تازی آمریکا در عرصه بین المللی کاهش می یابد و این کشور مجبور به پیروی از معیارهای بین المللی و خودداری از نقض قوانین مربوط به مناسبات بین المللی خواهد شد.
چوماکوف تصریح کرد در آن صورت از جنگ ها و مناقشات خونین در عرصه بین المللی به ویژه در منطقه خاورمیانه کاسته خواهد شد.
اروپام*3*391**1572



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن