تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820242001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام یکصد پرواز و انتقال 200 مصدوم حوادث توسط بالگرد اورژانس قم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انجام یکصد پرواز و انتقال 200 مصدوم حوادث توسط بالگرد اورژانس قم قم- ایرنا- معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بالگرد اورژانس هوایی این استان با انجام 100 پرواز امدادی، تاکنون 220 مصدوم حوادث را به بیمارستان های سطح شهر منتقل کرده است.


مهدی فراهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مصدومان شامل 205 مجروح حوادث ترافیکی و 15 مصدوم سایر حوادث از جمله سقوط از ارتفاعات، سقوط در چاه، برق گرفتگی، سوختگی، سکته قلبی و مغزی می باشد که توسط بالگرد به بیمارستان منتقل شده است.
وی با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس 115 قم در 18 مردادماه سال گذشته در راستای طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شد، اضافه کرد: سرعت انتقال مصدومان حوادث از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی، باعث نجات جان تعداد قابل توجهی از آنها شده است.
به گفته وی، اگر مصدومانی که دچار آسیبهای جدی در نواحی حساس بدن شده اند، با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شوند، قطعا جان آنها را به خطر خواهد انداخت.
وی با اشاره به اثربخشی خدمات اورژانس هوایی، تصریح کرد: اورژانس هوایی با کاهش زمان انتقال مصدومان و بیماران بدحال به بیمارستان و در نتیجه با تسریع در ارائه خدمات درمانی، نجات جان مصدومان حوادث و بیماران را دوچندان کرده است.
فراهانی گفت: اورژانس هوایی در حوادثی که بیش از 30 کیلومتر خارج از مرکز شهر رخ داده و مصدوم بدحال داشته باشد، اعزام می شود که با توجه به چینش پایگاه های اورژانس در جاده های مواصلاتی استان، دغدغه به موقع رسیدن سر صحنه تصادف را نداریم.
وی افزود: 40 پایگاه اورژانس 115 قم در داخل شهر و محورهای مواصلاتی استان مستقر است و زمان رسیدن این آمبولانس ها به سر صحنه حادثه زیر زمان استاندارد می باشد؛ به طوریکه آمبولانس ها در حوادث شهری زیر شش دقیقه و در حوادث جاده ای زیر 12 دقیقه در صحنه حادثه حاضر می شوند.
وی ادامه داد: در حالیکه طبق استانداردهای کشوری این زمان در حوادث شهری زیر هشت دقیقه و در حوادث جاده ای زیر 15 دقیقه می باشد.
فراهانی با بیان اینکه بالگرد اورژانس 115 قم در مواقع ضروری و پس از درخواست اورژانس زمینی بلافاصله به پرواز درمی آید، تاکید کرد: زمان رساندن مصدوم بویژه مجروحان بدحال به مراکز درمانی مهمترین دغدغه اورژانس 115 بود که اورژانس هوایی این مشکل را مرتفع کرده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال تصادفی که در انتهایی ترین حوزه استحفاظی قم مثل جاده نیزار یا کهک رخ می دهد، در خوشبینانه ترین حالت و بدون ترافیک جاده ای، یک ساعت زمان نیاز است تا آمبولانس بتواند مصدوم را به بیمارستان سطح شهر منتقل کند؛ در حالیکه اورژانس هوایی از زمان برخواستن تا زمانی که مجروح را به بیمارستان منتقل کند، 20 دقیقه زمان نیاز دارد.
وی با بیان اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و طبیعتا حجم تردد و تصادفات در محورهای این استان بالاتر از سایر استان هاست، گفت: این مساله اهمیت به کارگیری اورژانس هوایی در این استان را دوچندان می کند و از زمان راه اندازی بالگرد 115 تاکنون اثربخشی آن بر همگان مسلم شده است.
فراهانی با اشاره به اینکه با راه اندازی اورژانس هوایی، از اعزام چندین دستگاه آمبولانس جهت پوشش حوادث پرتلفات صرفنظر شده است، ادامه داد: ممکن است ترافیک ایجاد شده در وقوع برخی حوادث، مانع خدمات رسانی به موقع به مصدومان از طریق زمینی شود که در این موارد با اعزام بالگرد اورژانس نسبت به خدمات رسانی و انتقال مصدومان با سرعت بیشتری اقدام می کنیم.
وی گفت: تماس های مردمی، آمبولانس های اعزام شده و عوامل انتظامی سه منبع کسب اطلاع از وضعیت مصدومان حوادث هستند که لزوم اعزام بالگرد اورژانس را برای انتقال بیماران بدحال به بیمارستان های سطح شهر مشخص می کند.
وی تصریح کرد: بدترین شرایط آب و هوایی و جوی نیز هیچگاه مانع از پرواز بالگرد اورژانس نشده است.
معاون اورژانس 115 قم با بیان اینکه بیشتر ماموریتهای بالگرد اورژانس در محور کهک و اراک بوده است، افزود: بالگرد اورژانس قم در هر ماموریت با سه کادر پروازی شامل مهندس پرواز، خلبان و کمک خلبان و دو نفر تکنسین که از نظر عملی، فنی و مهارتی در سطح بالایی قرار دارند، پرواز می کند.
به گفته وی، بالگرد اورژانس مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات درمانی است و عوامل پشتیبان بالگرد نیز همواره در بیمارستان شهید بهشتی مستقر هستند.
فراهانی همچنین به پایگاه در حال ساخت اورژانس هوایی در حد فاصل عوارضی اتوبان قم - تهران و اتوبان قم - کاشان اشاره کرد و افزود: این پایگاه ویژه استقرار بالگرد اورژانس و کادر پروازی می باشد و با راه اندازی آن، پد بالگرد اورژانس در بیمارستان شهید بهشتی جابه جا نخواهد شد و این بالگرد پس از هر بار پرواز، بیماران را به این بیمارستان منتقل خواهد کرد.ک/3
/2085/ 1175












30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن