تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798388361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش مدیران حقوقی شهرداری کلانشهرهای کشور در اراک گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش مدیران حقوقی شهرداری کلانشهرهای کشور در اراک گشایش یافت اراک- ایرنا- همایش مدیران حقوقی شهرداری کلانشهرهای کشور روز چهارشنبه در شهرداری اراک گشایش یافت.


در این همایش دوروزه مدیران حقوقی شهرداری های کشور به منظور بررسی قوانین و مقررات حاکم بر شهرداری ها بحث و تبادل نظر می کنند.
بازنگری در خصوص اجرای برخی قوانین، اصلاح آیین نامه های حقوقی شهرداریها و کارشناسی و آسیب شناسی پرونده های حقوقی از دیگر برنامه های این همایش است.
بررسی راهکارهای کاهش شکایات علیه شهرداری ها در دیوان عدالت اداری، چگونگی انتخاب پیمانکاران عملیات عمرانی و مهندسین مشاور، نحوه اقدام شهرداری ها در رابطه با آرای قطعی کمیسیون ماده 100 و بررسی آرای صادره از هیات های حل اختلاف موضوع ماده 38 اصلاحی آیین نامه معاملات از برنامه های نخستین روز این همایش است.
مدیر امور حقوقی شهرداری کلانشهر اراک در این نشست گفت: لزوم بازنگری در قوانین و مقررات حاکم بر شهرداری ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند برنامه های کارشناسانه است.
سید شهاب میرسمیعی افزود: امروز شهرداری های کشور به واسطه رسالت سنگین در عمران و آبادانی شهرها، به اصلاح برخی قوانین و مقررات نیازمندند تا بتوانند شتاب خدمت رسانی به جامعه شهری را دوچندان کنند.
وی ادامه داد: در بسیاری از شهرداری ها زمینه خدمت رسانی بهینه به شهروندان با فرصت سوزی در پیگیری پرونده های حقوقی و اتلاف زمان از بین می رود که این امر نقش برجسته مدیران حقوقی را بیش از گذشته نمایان می کند.
به گفته میرسمیعی در نشست مدیران حقوقی شهرداری های کلانشهر ایران، اصلاح قوانین و شیوه نامه عملکردی در پرونده های حقوقی مورد بازنگری قرار می گیرد و نتیجه آن نیز به منظور تصویب در دبیرخانه کلانشهرهای ایران ارسال می شود.
معاون اداری و مالی شهرداری اراک نیز گفت: حسن نظارت بر اجرای صحیح قراردادها و پروژه های مختلف شهرداری ها از وظایف سنگین مدیران حقوقی است.
حشمت الله شعبانی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نفوذ جمعیت شهری حدود 30 درصد و روستاها70 درصد بود اما امروز رشد شهرنشینی و نیاز به بسترهای اجتماع محور لزوم عمران و آبادانی در شهرها را دوچندان کرده است.
وی افزود: نیازسنجی جمعیت شهری در کلانشهرها به عوامل مختلفی بستگی دارد که نمونه بارز آن میزان ضریب نفوذ خدمات رسانی به نقاط مختلف شهری است.
او بیان کرد: مدیران حقوقی شهرداری به عنوان خط مقدم شهرداری ها در اجرای صحیح و به دور از حاشیه طرحهای عمرانی و خدماتی انجام وظیفه می کنند.
به گفته شعبانی، شهرداری اراک در سالهای اخیر چند طرح در حدود 300 هکتار فضای عمرانی، تجاری، خدماتی و رفاهی با مشارکت سرمایه گذاران آغاز کرده که حسن نظارت حقوقی بر نحوه مشارکت و عملکرد پیمانکاران از وظایف بخش حقوقی به شمار می رود.
معاون اداری و مالی شهرداری اراک اضافه کرد: اگر مدیران حقوقی به شایستگی وظایف محوله خود را به انجام برسانند هم در زمان اجرای طرحهای مختلف شهری و هم در میزان رضایتمندی شهروندان حرکتی مثبت به منصه ظهور می رسد.
هم اکنون ۱۵ کلان شهر غیررسمی و ۹ کلان شهر رسمی در کشور وجود دارد.
اراک به موجب مصوبه دولت و شورای عالی شهرسازی در سال 1390 با الحاق کرهرود و سنجان به کلانشهر تبدیل شد. ک/2
7112/6012/1358



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن