تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798376150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده رانت واردات گوشت بوفالوی هندی/ باند اصفهانی فوتبال ایران/ نه مجلس به حلقه پایداری/نگرانی رئیس جمهور بابت قیمت میوه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پشت پرده رانت واردات گوشت بوفالوی هندی/ باند اصفهانی فوتبال ایران/ نه مجلس به حلقه پایداری/نگرانی رئیس جمهور بابت قیمت میوه
موضوعات اقتصادی در کنار واکنش‌ها به روند مذاکرات هسته‌ای همچنان از جذاب‌ترین موضوعات روزنامه‌ها هستند. در این بین البته ماجرای اتفاقات هفته پایانی لیگ برتر هم موجب شده تا برخی روزنامه‌ها همچنان ابعاد این اتفاق را در ورزش کشور بررسی کنند.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ - 20 May 2015


موضوعات اقتصادی در کنار واکنش‌ها به روند مذاکرات هسته‌ای همچنان از جذاب‌ترین موضوعات روزنامه‌ها هستند. در این بین البته ماجرای اتفاقات هفته پایانی لیگ برتر هم موجب شده تا برخی روزنامه‌ها همچنان ابعاد این اتفاق را در ورزش کشور بررسی کنند. در ادامه گزارش تابناک از روزنامه‌های صبح امروز را می‌خوانید:


واکنش‌ها به ماجرای حذف چهار میلیون نفر همچنان ادامه دارد. وطن امروز مانند روز گذشته که تیتر نخست خود را به این ماجرا اختصاص داده بود امروز هم با اعلام اینکه آقای سخنگو خبر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت مبنی بر قطع یارانه نقدی 4 میلیون نفر به نقل از خودش را صحیح ندانست تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «دولت خودش را تکذیب کرد !». این روزنامه همچنین امروز متن نامه 4182 استاد دانشگاه خطاب به رئیس‌جمهور را منتشر کرده که در ان  نسبت به افت علمی کشور به رئیس‌جمهور هشدار دادند.


 وطن امروز همچنین در صفحه اجتماعی خود دست به افشاگری زده تا در گزارش «گوشت بوفالوی هندی با چاشنی رانت!»  از پشت‌پرده واردات این گوشت چنین بگوید: «گوشت بوفالوی هندی؛ پرونده‌ای که هر روز فصلی جدید برایش باز می‌شود، ناهماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی، اتهامات و مخالفت‌های پشت‌پرده برخی مدیران را به همراه داشت اما در نهایت مشخص نشد واردشدنش به کشور مجاز است یا ممنوع! پرده‌ دیگر از این داستان به تهمت‌هایی مربوط می‌شود که وارد‌کنندگان و صاحبان صنایع فرآورده‌های گوشتی به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی وارد‌ کردند که البته با سکوت کامل مدیران این وزارتخانه مواجه شده است و انگار کسی نمی‌خواهد از خود و جایگاه قانونی‌اش دفاع کند.


محمد موسوی، رئیس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی  با بیان اینکه 25 درصد گوشت وارداتی کشور از طریق هند تامین می‌شود، بیان داشت: از زمانی که بحث آلودگی‌ گوشت‌های هندی مطرح شده، قیمت گوشت برزیلی به‌عنوان جایگزین افزایش یافته و به 25 هزار تومان رسیده است. به گفته وی در چندین نوبت از وزارت جهاد کشاورزی که امر تولید و تدوین برنامه صنایع تبدیلی را در اختیار دارد، درخواست کردیم جلسه‌ای داشته باشیم اما این امر محیا نشد و حدس ما این است که رانت‌خواران رابطه بهتری با وزارتخانه دارند، چراکه راهی که مدیران وزارت جهاد کشاورزی با این صنعت در پیش گرفته‌اند امیدی برای رفع مشکلات ما باقی نگذاشته است. با وجود انتشار خبر صدور مجوز واردات گوشت بوفالوی هندی و اعلام مشکل نداشتن سلامت و کیفیت آن از سوی رئیس سازمان دامپزشکی، رئیس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی و البته چند کارخانه فرآورده‌ گوشتی می‌گویند طبق گفته سازمان دامپزشکی گوشت‌ بوفالو نباید به کشور وارد شود و در این میان مشخص نیست کدام اظهارنظر را باید باور کنیم؛ ورود بوفالوی هندی ممنوع است یا آزاد؟! با این اوصاف سازمان دامپزشکی به‌عنوان متولی نظارت بر فرآورده‌های خام دامی بهتر است تکلیف واردکنندگان، مردم و رسانه‌ها را مشخص و ممنوعیت یا آزاد بودن واردات گوشت بوفالو را اعلام کند.»


روزنامه اعتماد اما با بررسی جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی و ماجرای طرح سوال از وزیر مسکن و کار و قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های آخوندی و ربیعی از «« نه» مجلس به حلقه پايداري» می‌نویسد و حال و هوای این روزهای مجلس را متفاوت ارزیابی می‌کند. «ين‌بار بادهاي موافق با «حلقه نه» در مجلس نوزيدند. هواي مجلس شبيه حداقل شش ماه پيش نيست كه «حلقه نه» قدرت داشت. آنها كه در شش ماه گذشته به وزراي پيشنهادي نه مي‌گفتند و استيضاح را مديريت مي‌كردند و تذكر پشت تذكر ديگر رمق گذشته را ندارند.


مجلس ديروز به جبهه پايداري نه گفت. حالا انگار طيف اصولگرايان نزديك به لاريجاني باز دارند از جا بلند مي‌شوند. ديروز هر چقدر هم كه سوال‌كنندگان نزديك به جبهه پايداري فيلم دردناك نشان دادند تا احساسات نمايندگان را برانگيزند، هرچقدر هم كه نمودار نشان دادند و اسلايد رو كردند اما باز هم افاقه نكرد. همان‌طور كه طرح سه فوريتي توفيق نيافت، حالا ديگر در بي‌رمقي حلقه نه سوال از وزرا هم زياد توفيق نمي‌يابد. سوال‌كنندگان مي‌گفتند كه در قيامت بايد جواب داشته باشند و درخواست به راي گذاشتن سوال را مي‌كردند، با اين همه نمايندگان از پاسخ‌هاي هر دو وزير قانع شدند تا جلسه روز گذشته مجلس شوراي اسلامي يك خروجي جالب داشته باشد و آن هم تغيير صف‌بندي‌ها باشد؛ تغييرشان در روزهايي كه به انتخابات هيات رييسه آخرين سال كاري مجلس نزديك مي‌شويم و انتخابات مجلس دهم بيش از اندازه مهم است. اعضاي فراكسيون رهروان ولايت حالا دارند منسجم‌تر عمل مي‌كنند. اصولگرايان ميانه‌رويي كه چندي بود زير سايه «حلقه نه » قرار گرفته بودند در مسير جديدي جلو مي‌روند. »


روزنامه اعتماد اما در صفحه ورزشی خود «باند اصفهانی‌های فوتبال» را بررسی کرده است. علی عالی در این گزارش می‌نویسد «مهدي تاج كمتر از يك‌سال به فدراسيون بازگشت، محمدرضا ساكت را مشاور عالي خود كرد و اين بار پروژه تازه‌اي را كليد زد؛ جايگزيني محمود اسلاميان به‌جاي آيت‌اللهي. استفاده هوشمندانه از شكاف مديريتي گودرزي و كفاشيان و درحالي كه انتظار مي‌رفت گزينه موردنظر وزارت ورزش در سمت نايب‌رييسي بنشيند، گزينه دولت  جايگزين و محمود گودرزي خلع سلاح شد. حالا در فدراسيون فوتبال، چهار اصفهاني تصميم‌گير اصلي فوتبال ايران شده‌اند. علي كفاشيان از نايين اصفهان و محمود اسلاميان، مهدي تاج و محمدرضا ساكت از شهر اصفهان. اين باند تاثيرگذار در فوتبال در ابتداي دولت روحاني، دو اصفهاني را مديرعامل پرسپوليس و استقلال پايتخت كردند: عليرضا رحيمي و بهرام افشارزاده. از سوي ديگر دو اصفهاني هم مديرعامل سپاهان و ذوب‌آهن بودند: مهرزاد خليليان و سعيد آذري. آنها «قدرتمندترين» لابي تاريخ فوتبال ايران را در اختيار دارند. اما داستان آنها به همين‌جا ختم مي‌شود.»


او در این گزارش همچنین از تلاش برخی دولتی‌هاو مديران اصفهاني برای در اختیار گرفتن استقلال و پرسپولیس در قالب خریدارانی چون دو شرکت بزرگ خوروسازی هم خبر می‌دهد و می‌نویسد: «اميررضا واعظ آشتياني براي اولين‌بار از نقش يكي از مديران پرنفوذ دولت براي بحث واگذاري پرسپوليس و استقلال خبر داد: «به ظاهر سايپا و ايران‌خودرو شركت خصوصي هستند اما در واقع سهام آنها به شركت‌هاي اقماري يا شركت‌هايي كه از دولت ارتزاق مي‌كنند اختصاص دارد. جاي تعجب دارد كه چنين اتفاقي قرار است رخ دهد. براساس برداشت‌ها و شنيده‌هايي كه از اين مساله دارم، يكي از مقام‌هاي عالي‌رتبه دولت به واسطه عواملي مثل نايب رييس اول فدراسيون فوتبال كه در فدراسيون فوتبال فعاليت مي‌كند به دنبال انجام اين كار هستند. آقاي نايب‌رييس اولين كسي بود كه اين مساله را مطرح كرد و او تفكر آن مقام را بيان كرده است.» خيلي زود ماجرا از زبان اسلاميان بيان شد. او در مصاحبه‌اي اعلام كرد: «من مي‌خواهم پيشنهاد خودم را به صورت مكتوب ارايه كنم. همانطور كه عمده باشگاه‌هاي ليگ برتر و دسته اول فوتبال ايران توسط شركت‌هاي وابسته به دولت اداره مي‌شوند، بايد تا زماني كه شرايط خصوصي‌سازي فراهم نشده دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نيز به دو شركت وابسته به دولت همچون ايران خودرو و سايپا واگذار شوند و پس از حدود پنج تا شش سال كه شرايط فراهم شد، خصوصي‌سازي انجام شود. وزارت ورزش و جوانان بيايد و شش سال وكالت اداره دو باشگاه پرسپوليس و استقلال را به ايران خودرو و سايپا واگذار كند و پس از آن هر زماني كه شرايط فراهم شد، خصوصي‌سازي مد نظر قرار گيرد.» خيلي زود مهدي تاج هم ايده را بيان كرد تا نشان دهد برنامه‌اي از قبل پيش‌بيني شده براي واگذاري سرخابي‌ها در جريان است كه نه وزارت ورزش از آن خبر دارد و نه سازمان خصوصي‌سازي»




کیهان امروز برخلاف روزهای قبل تحولات یمن را در اولویت دوم خود قرار داده است و مانند روزنامه‌های اصولگرای دیگری که این روزها حرف‌های آمانو و ماجرای بازرسی از مراکز نظامی ایران را پیگیری می‌کنند گزارش مفصلی در این باره منتشر کرده است. در بخشی از «بازرسی آژانس تابلوی هسته‌ای، ماهیت جاسوسی» می‌خوانیم: گزارش اخیر موسسه بروکینگز درباره بازرسی‌ها و نتایج آن موید این قضیه است. جاشوا رونر، استاد دانشگاه ساوترن متدیست آمریکا، در مقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی اندیشکده بروکینگز منتشر شد، نوشت: «اطلاعات مخفی نقش عیانی در مذاکرات کنونی بر سر برنامه هسته‌ای ایران ایفا می‌کنند. اگر توافق در ژوئن نهایی شود، ایران بخش اعظمی از توانمندی غنی‌سازی اورانیوم خود را قربانی برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی کرده و به‌ مدت بیش از یک دهه مجبور به پذیرش رژیم بازرسی‌های سرزده خواهد شد تا پایبندی‌اش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد».


وی در ادامه می‌نویسد: «حضور بازرسان فرصت‌های جدیدی برای جمع‌آوری اطلاعات فراهم خواهد کرد: نه تنها سازمان‌های اطلاعاتی از گزارش‌های بازرسی درباره برنامه هسته‌ای ایران سود خواهند برد، بلکه آزاد خواهند بود که دیگر حوزه‌های علمی و زیرساخت‌های صنعتی ایران را نیز بررسی کنند».


«جان برنان، مدیر سیا، اخیراً از امتیازات زیادی که ایران داده اظهار خرسندی کرده و دیپلمات‌های آمریکایی را به ‌خاطر کسب آنچه می‌توانستند، مورد تقدیر قرار داد. هیچ دلیلی برای تردید در صداقت برنان وجود ندارد. در حقیقت، اگرچه روابط بین سیاست‌گذاران آمریکایی و رهبران اطلاعاتی برخی اوقات شکننده بوده، اما زمانی که پای مسئله ایران به میان می‌آید هر دو موضع واحدی دارند». علاوه بر این در کیهان امروز تیترهایی نظیر «پورتر: خزانه‌داری آمریکا در خدمت موساد اسرائیل است»، «کوتاهی در مدیریت واردات یعنی نابودی 130 میلیون شغل» و «پزشکیان: دولت نمی‌داند چه می‌خواهد و می‌خواهد کجا برود» به چشم می‌خورد.


روزنامه جوان هم امروز ماجرای نامه 4182 استاد دانشگاه به رئیس‌جهور را با تیتر «هشدار علمی به رئیس‌جمهور» منتشر کرده است. علاوه بر این در صفحه نخست این روزنامه تیترهایی نظیر «2500 حزب یک شبه نان خور دولت شدند»، «سیاست تضعیف تولید داخلی را بازنگری کنید» و «بازپس گیری الرمادی بدون آمریکا کلید خورد» هم دیده می‌شود. یکی از گزارش‌های اصلی روزنامه جوان به « رئيس جمهور نگران قيمت ميوه است» اختصاص دارد که در بخشی از آن می‌خوانیم: « گراني ۱۶۴ درصدي قيمت ميوه واكنش روحاني را در پي داشته؛ رئيس‌جمهور در نامه‌اي شيوه خريد جهاد كشاورزي را غيرقابل قبول خوانده و به جهانگيري مأموريت ويژه داده تا اين وضعيت را ساماندهي كند.


در همين حين برخي شنيده‌ها حاكي است اختلاف تيم دولت جديد به خصوص در وزارت «صمت» با بخش مسئول در وزارت كشاورزي ناشي از يك نوع رقابت سياسي و اختلاف نظر نيروهاي وابسته به طيف فكري دولت يازدهم و گروه موسوم به اصلاحات است كه در يك سوي اين جريان، فردي است كه مسئوليت تنظيم بازارهاي داخلي در وزارت بازرگاني را دارد وشايعه استعفاي او براي حضور در انتخابات مجلس مطرح است. اين فرد با انتقال اين مسئوليت  از وزارت صمت به وزارت جهادكشاورزي به آنجا نقل مكان كرده است. او رقيبي سخت دارد كه تقريباهمه كاره وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با حلقه اصفهاني دولت به خوبي هماهنگ است؛ رقيبي كه اكنون مسئوليت خود را با اختيارات بيشتري مي‌خواهد هر چند نفوذ خوبي در جريان انتخابات اتاق بازرگاني و فعاليت‌هاي پتروشيمي كسب كرده است.»




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن