تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798621173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلفنی که با پیش شماره 77شروع می شود و به اسم بیمه سلامت به خانه ها زنگ می زند و کلاهبرداری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تلفنی که با پیش شماره 77شروع می شود و به اسم بیمه سلامت به خانه ها زنگ می زند و کلاهبرداری می کند جامعه > حوادث - روزنامه اعتماد نوشت:


به دنبال اظهارات برخي شهروندان افرادي در تماس تلفني، خود را نماينده بيمه‌هاي خصوصي يا دولتي درمان معرفي كرده و پيشنهاد صدور بيمه تكميلي براي آنها دارند، كارشناسان بيمه و متوليان بيمه‌هاي خصوصي و دولتي در گفت‌وگو با «اعتماد»، هشدار دادند كه اين افراد كلاهبردار هستند و مردم مراقب باشند كه فريب اصرار آنها را نخورده تا دچار زيان اقتصادي بر اثر واريز وجوه به شماره حساب‌هاي پيشنهادي آنها نشوند.
اعتبار بيمه‌ها را از نهادهاي معتبر استعلام كنيد
سيد مهدي مير‌شاه‌ولد؛ سخنگوي سازمان بيمه سلامت  ضمن آنكه اين افراد را كلاهبردار و فعالان شركت‌هاي فاقد مجوز مي‌داند، هشدار داد: «مردم بدانند كه اولا وظيفه سازمان بيمه سلامت صدور بيمه تكميلي نيست. ثانیا ثبت نام براي بيمه سلامت به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و هزينه و حق بيمه بيمه‌شدگان هم از سوي دولت پرداخت مي‌شود و بنابراين، بيمه سلامت، رايگان است. اين افراد كه ما هم سوابق آنها را شناسايي كرده‌ايم، شركت‌هاي فاقد مجوز و كلاهبرداري هستند كه بدون هيچ مجوزي از سوي بيمه مركزي، بيمه سلامت يا وزارت بهداشت فعاليت مي‌كنند. عموما هم فردي را اجير مي‌كنند كه خود را نماينده دولت معرفي كرده و بتوانند اطمينان مردم را جلب كنند و به اين شيوه از مردم اخاذي مي‌كنند.» فعاليت اين افراد كه به شيوه جديدي از كلاهبرداري متوسل شده‌اند در حالي هنوز مورد پيگيرد نهادهاي قضايي قرار نگرفته كه بيمه مركزي هم بنا بر گزارشاتي كه تاكنون دريافت كرده، در شش ماه گذشته اطلاعيه‌هاي هشداردهنده‌اي در اين باره منتشر كرده است. نخستين اطلاعيه در زمستان ٩٣ و با مضمون هشدار نسبت به فعاليت غيرمجاز برخي اشخاص و شركت‌ها در امر بيمه‌گري و دخالت آنان در فرايند آموزش و تربيت نيروي متخصص بيمه‌اي اعم از بازارياب، كارمند و... منتشر شد. در اطلاعيه منتشره ١٦ ارديبهشت سال جاري بيمه مركزي هم، ضمن خطاب قرار دادن سوءاستفاده‌كنندگان از نام اين سازمان براي فروش غيرمجاز و نامعتبر كارت تخفيف بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث و بدنه اتومبيل و وسايل اطفاي حريق، در هشدار به شهروندان درباره فعاليت اين افراد حقيقي و حقوقي آمده است كه «برخي افراد سود جو در تماس تلفني با شهروندان، خود را نماينده بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران معرفي كرده و در قبال اخذ مبالغي، به ارايه كارت تخفيف براي صدور بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث و بدنه خودرو يا فروش لوازم اطفاي حريق اقدام مي‌كنند.  افراد مذكور هيچگونه مجوزي از بيمه مركزي و شركت‌هاي بيمه ندارند و فعاليت اين‌گونه افراد يا شركت‌ها، غيرمجاز بوده و پيگرد قانوني به دنبال دارد.»
شماره تلفن كلاهبرداران يك طرفه است
«با شماره تلفن منزل‌مان تماس گرفت و در حالي كه تمام مشخصات فردي من را مي‌دانست خود را نماينده سازمان بيمه سلامت معرفي كرد و پيشنهاد داد كه براي من و خانواده‌ام بيمه تكميلي بگيرد. جواب قطعي من به صبح فردا موكول شد و صبح كه تماس گرفت، گفت كه كار ثبت نام من را انجام داده و شماره حسابي مي‌دهد كه من پول حق بيمه را به آن شماره حساب واريز كنم. وقتي گفتم كه پيگيري كرده‌ام و اين كار غيرمجاز است به سرعت تلفن را قطع كرد.»
شهرونداني كه اين‌بار در معرض كلاهبرداري بيمه‌اي قرار گرفته‌اند يك وجه اشتراك دارند پيش شماره تماس با آنها ٧٧ است. شماره تلفني در مركز و شرق پايتخت. شماره تلفني كه در تمام ساعات روز اشغال است اما در صورت آزاد‌بودن هم كسي پاسخگو نيست. شماره تلفن‌هايي كه احتمالا هرچند وقت يك‌بار براي آنكه گرفتار ظن مقامات قضايي نشود تغيير مي‌كند و احتمالا ماموريت تماس‌گيرنده هم در همين تعريف شده كه به هيچ تماس تلفني با اين شماره پاسخ ندهد.
صدور تلفني بيمه‌نامه «غيرممكن» است
يك كارشناس بيمه در گفت‌وگو با «اعتماد» با آنكه صدور تلفني بيمه‌نامه را غير ممكن مي‌داند و تاكيد مي‌كند كه بيمه‌نامه حتما و حتما بايد به صورت كتبي صادر شود و امضا و تاييد بيمه گذار را داشته باشد به شهروندان هشدار مي‌دهد: «بيمه تكميلي، جز در موارد استثنايي، به صورت انفرادي قابل صدور نيست و شركت‌هاي بيمه گر، بيمه تكميلي را براي گروهي با جمعيت حدود ٥٠ نفر صادر مي‌كنند تا نسبت سود افزايش پيدا كند. صدور تلفني بيمه‌نامه هم غيرممكن است چون بيمه شده بايد اسناد بيمه‌اي خود را حضوري دريافت كند. توصيه اين است كه مردم براي بيمه‌هاي مختلف، به شركت‌هاي بيمه معتبر مراجعه كنند و به هيچ‌وجه به اين تماس‌هاي تلفني يا حضوري افرادي كه خود را نماينده شركت‌هاي بيمه معرفي مي‌كنند پاسخ ندهند.»

17302



کلید واژه ها: کلاهبرداری -




چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 06:47:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن