تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813126674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی از تغییرات شتاب زده کتاب‌های درسی ادامه دارد/ کتاب‌ها بدون طی مراحل آزمایشی تغییر می‌یابند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
نگرانی از تغییرات شتاب زده کتاب‌های درسی ادامه دارد/ کتاب‌ها بدون طی مراحل آزمایشی تغییر می‌یابند
اگرچه اصلاح کتب درسی با هدف رفع اشکالات و بر اساس سند تحول بنیادین صورت می‌گیرد اما این اقدام با شتاب زدگی و بدون طی مرحله ازمایشی صورت می‌گیرد.


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، اگرچه اصلاح کتب درسی با هدف رفع اشکالات و بر اساس سند تحول بنیادین صورت می‌گیرد اما این اقدام با شتاب زدگی و بدون طی مرحله ازمایشی صورت می‌گیرد. 


این روند شتابزده در طی چند سال اخیر مشکلاتی را برای والدین، معلمین و حتی دانش آموزان به همراه داشته است چرا که در برخی موارد موضوعات به حدی مختصری تغییر می‌یابند که یادگیری برای دانش آموزان بسیار دشوار می‌شود. 


گفتنی است، این تغییرات با هدف دست یابی به تحول بنیادین آموزش و پرورش باید صورت گیرد اما عدم کار‌شناسی و طی مرحله آزمایشی برای معلمین نکته ایست که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. 


بنا بر این گزارش، به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت امر آموزش و حساسیت گروه‌های هدف آن بد نباشد، مسوولان در امر تغییرات کتب درسی کمی سنجیده‌تر عمل کنند. 


البته سال جاری نیز روند تغییر کتب درسی ادامه دارد، به گونه‌ای که محی‌الدین محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نگارش جدید کتب برخی پایه‌ها در سال ۹۴ می‌گوید: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ کتاب‌های درسی پایه پنجم و نهم تغییرات اساسی می‌یابد. 


وی ادامه داد: این تغییرات با هدف دنبال کردن برنامه‌های سند تحول بنیادین و کیفی سازی آموزش صورت می‌گیرد. 


رئیس سازمان برنامه ریزی درسی تصریح کرد: در پایه پنجم دبستان کتاب‌های جدید التألیف شامل دینی، ریاضیات، علوم، مطالعات اجتماعی و فارسی است و در پایه نهم نیز تمام کتاب‌ها به جزء آمادگی دفاعی جدید التألیف می‌شوند. 


محمدیان با بیان اینکه این تغییرات در راستای پیگیری اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، یاد آور شد: کتاب‌های سایر پایه‌ها نیز در آینده نزدیک تغییر می‌یابد، ضمن اینکه با توجه به جدید التألیف بودن کتاب‌ها هیچ نسخه آموزشی در تابستان جاری برای آموزش این دو پایه وجود ندارد. 


اگرچه نسخه آموزشی این کتب در دسترس نیست، به نظر می‌رسد جدیت مسوولان در این امر ایجاب می‌کند، روند تغیرات کتب درسی با نگاهی کار‌شناسی شده و بدور از اعمال سلیقه صورت گیرد تا شاهد درخشش آن در مسیر آموزش باشیم. 








گزارش از طیبه کارگر








انتهای پیام/




اخبار مرتبط

فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان قبل از ورود به آموزش و پرورش در آزمون جامع شرکت می‌کنند
مهلت یک ساله دولت به بی سوادان جهت باسواد شدن
27 رجب تا نیمه شعبان زمان طلایی همدردی با مردم مظلوم یمن
کمبود دبیران تربیت بدنی باید رفع گردد/ارتقا زنگ ورزش ضرورتی اجتناب ناپذیر است
پر‌رنگ شدن آموزش تخصصی دروس در دوره ابتدایی




۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن