تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805801107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا پایانی برای این تغییرات هست؟ - مینا افشاری ترک *


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیا پایانی برای این تغییرات هست؟ - مینا افشاری ترک * کش و قوس های انتخاب شهردار زنجان این پرسش را مطرح کرده که آیا تلاش اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر زنجان پس از چهار بار تغییر شهردار این شهر برای انتخاب مدیر امور شهری، پایان یافت یا خیر؟


شاید به نظر انتصاب حبیب مولایی یگانه برای دومین بار به سمت شهرداری شهر زنجان، نوید بخش بازگشت ثبات به شهرداری و شورای اسلامی این شهر باشد.
شورای اسلامی شهر زنجان طی کمتر از دو سال فعالیت خود چهار بار برای مشخص کردن شهردار این شهر آستین همت بالا زده و در هر بار موضوعی را برای نا کارآمد جلوه دادن شهردار منتخب مطرح و وی را عزل کرده است.
حبیب مولایی یگانه پیش از آغاز به کار شورای چهارم شهر زنجان، مسوولیت شهرداری را پس از سید ناصر موسوی بر عهده گرفته بود، اما اعضای شورای شهر نسبت به شایستگی و توانایی او عقیده دیگری داشتند و به گفته ناصر صیدی نخستین رییس شورای شهر زنجان در سال 92، یگانه از توانایی تصمیم گیری و بیان کافی برای باقی ماندن در پست شهرداری زنجان برخوردار نبود.
در همان دوران موضوع انتصاب محسن امین که پیش از این در دور سوم شورای شهر نیز به عنوان گزینه مطرح برای تصدی پست شهرداری زنجان مطرح و صلاحیت وی رد شده بود و به ادعای اعضای شورای شهر، سابقه فعالیت در شهرداری یکی از مناطق تهران را در کارنامه خود داشت، بار دیگر مطرح شد.
محسن امین که دانشجوی دکتری کار آفرینی بود و دهه ششم زندگی خود را سپری می کرد و 20 سال از خروج وی از شهر زنجان سپری می شد، در نهایت پس از تمام کش و قوس های اعضای شورای شهر، به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.
شهردار شدن امین همان و آغاز حاشیه پردازی پیرامون وی همان، به ویژه آنکه امین مشاوری را انتخاب کرده بود که هیچ یک از مسوولان و اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه، سابقه و پیشینه ای از وی در اختیار نداشتند و فقط به سخن امین که تاکید داشت «رضا الیجانی» در یکی از شهرداری های مناطق 21 گانه تهران صاحب پست فنی مهمی بوده است، اکتفا می کردند.
موضوع حاشیه پردازی در مورد امین به همین جا ختم نمی شد و اعضای شورای شهر از آنچه بداخلاقی و بد زبانی وی می نامیدند، گلایه مند بودند و البته بارها در جلسات علنی شورای شهر که شهردار نیز حضور داشت، مشاهده شده بود که امین نسبت به اختیارات شهرداری و شورای اسلامی شهر تذکراتی می دهد که برای اعضای حاضر خوشایند نیست.
همین ساز ناکوک شهردار و شورای اسلامی شهر، زمزمه تلاش اعضای شورا برای عزل و استیضاح امین را ایجاد کرد.
این روند ادامه داشت تا آنکه مرداد سال 93 از مجموع 13 عضو شورای اسلامی شهر زنجان، 12 عضو در جلسه غیرعلنی شورا موافقت خود را با استیضاح محسن امین شهردار زنجان اعلام و اصغر عزیزی را به عنوان سرپرست انتخاب کردند که پیش از آن معاونت فنی و عمرانی شهرداری این شهر را بر عهده داشت.
موضوع استیضاح امین تا زمانی که آبان سال 93 جمشید انصاری استاندار زنجان روال استیضاح وی را غیر قانونی اعلام کرد، مسکوت ماند.
در همین زمان محسن امین به طور رسمی استعفای خود را به شورای شهر تحویل داد و جریان بی سامانی شهرداری زنجان شدت بیشتری گرفت.
با تاکید استاندار زنجان بر لزوم تسریع اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار مناسب، روند بررسی گزینه های مورد نظر آغاز شد و نام حبیب مولایی یگانه بار دیگر در این لیست قرار گرفت.
کش و قوس و بحث و بررسی اعضای شورای شهر که هنوز سال دوم فعالیت خود را به پایان نرسانده اند، ادامه داشت تا آنکه 14 بهمن سال 93، پس از رای گیری مخفی در شورای اسلامی شهر زنجان از میان دو گزینه حبیب الله ملایی یگانه و صفی الله کرامتی که هم اکنون مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان است، برای تصدی کرسی شهرداری زنجان، حبیب الله ملایی یگانه با 9 رای از مجموع 13 رای به عنوان شهردار این شهر انتخاب و معرفی شد.
با تمام اتفاقاتی که طی کمتر از دو سال گذشته در شورای اسلامی شهر زنجان برای انتخاب شهردار رخ داد، همچنان این نگرانی برای تمام مسوولان شهری در نهادها و دستگاه های مختلف وجود دارد، که حبیب ملایی یگانه تا کی می تواند بر صندلی شهرداری این شهر تکیه بزند؟
* خبرنگار ایرنا زنجان
3001/6085



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن