تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799088259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به دنبال ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر امور عمرانی وزارت بهداشت: دولت به دنبال ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان است شیراز - ایرنا - مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : نگاه دولت این است که در حوزه بهداشت و درمان خدمات بهتری را در اختیار مردم قرار دهد و با توجه به برنامه ریزی های این حوزه و همچنین برنامه ای که برای مشارکت بخش خصوصی تنظیم شده ، اتفاقی که رخ خواهد داد ، کم نظیر است.


به گزارش ایرنا، مهندس امیر سالکی روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین پودمان علمی مدیران دفاتر فنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی شیراز، از ایجاد و توسعه 252 کلینیک ویژه داخل و خارج بیمارستانی در کشور خبر داد .
وی افزود: این طرح در قالب پروژه هایی است که برای طرح تحول نظام سلامت طراحی شده و در مجموع 380 هزار متر مربع خواهد بود .
وی اظهار داشت : طرح بهسازی و توسعه اورژانس های کشور بر مبنای استاندارد سازی از دیگر طرح های تدوین شده در وزارت بهداشت است که در این پروژه علاوه بر افزودن به فضای اورژانس ها، به بهسازی نیز پرداخته می شود .
وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه تخت های ICU ، NICU ، PICU را داریم که بر اساس آن یک هزار و 500 تخت ICU ،700 تخت NICU ،226 تخت PICU در کشور ایجاد می گردد .
مهندس ساکی بیان کرد : توسعه و بهسازی بلوک های زایمانی در بیمارستان های مختلف، دیگر طراحی است که با توجه به بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت، در حال اجراست .
وی تصریح کرد : بر اساس این طرح توسعه فضای زایمان و استاندارد سازی را در برنامه داریم که طی آن در بلوک های زایمان بر اساس استاندارد اتاق درد ، زایمان و ریکاوری طراحی شده است .
مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی وزارت بهداشت گفت : طرح توسعه ایجاد مراکز سرطان از دیگر پروژه هاست که بر اساس آن در 113 شهرستان کشور ، راه اندازی مراکز سرطان سطح یک در برنامه قرار دارند .
وی ادامه داد : از اردیبهشت سال گذشته تاکنون بر اساس بسته هتلینگ در قالب طرح تحول نظام سلامت ، افزون بر 2 میلیون مترمربع فضای مربوط به بستری بیمار در بیمارستان های کشور بهسازی شده اند و همچنان نیز ادامه دارد .
مهندس ساکی گفت: تکمیل بیمارستان های نیمه تمام در کشور تا رسیدن به شاخص 2 و شش دهم در یک هزار نفر و تکمیل شبکه بهداشت روستایی از برنامه های امسال وزارت بهداشت است .
مدیر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی و تجهیزاتی وزارت بهداشت افزود: در سال گذشته تکمیل خانه های بهداشت مورد نظر بود که دو هزار مورد برای تکمیل نیاز بود و از این تعداد یکهزار خانه بهداشت به بهره برداری رسید و تا تیرماه امسال نیز یکهزار مورد دیگر وارد چرخه خدمت رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین در فاز بعد نیز تکمیل مراکز روستایی را خواهیم داشت که در برنامه داریم طی یکسال به بهره برداری برسند .
مهندس ساکی اظهار داشت:در حال ایجاد نرم افزاری تحت وب هستیم که بر اساس آن تمامی تجهیزات و ساختمان های حوزه سلامت در این سامانه ثبت می شود و فرآیندهای نگهداری و تعمیرات در قالب این نرم افزار انجام خواهد شد.
وی ادامه داد : این سامانه که "نگهداشت" نامگذاری شده ، تاکنون در 50 بیمارستان کشور از جمله بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شده و در ادامه امسال، حداقل 500 بیمارستان تحت این سامانه قرار خواهد گرفت .
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز :بیش از 500 طرح در فیلدهای بهداشت ، درمان ، آموزش و پژوهش فارس در دست اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از در دست اجرا بودن بیش از 500 طرح در فیلدهای بهداشت ، درمان ، آموزش و پژوهش سلامت فارس، خبر داد .
دکتر افشین امینی افزود : در برنامه داریم که تمامی پروژه های در دست اجرا را تا سال 95 به بهره برداری برسانیم و امیدواریم به غیر از چند بیمارستان بزرگ که به مدت زمان بیشتری نیاز دارند ، سایر پروژه ها وارد چرخه خدمت رسانی شوند .
وی اظهار داشت : امسال وزارت بهداشت در حوزه درمان بهسازی اورژانس ها و تاسیسات بیمارستانی، ساخت و بهسازی بلوک های زایمان و مراکز سرطان و همچنین تعمیر بیمارستان ها را در برنامه دارد که بر این اساس مناسب دیدیم که این همایش را برگزار نماییم.
دکتر امینی بیان کرد : در این همایش برنامه های وزارت بهداشت مطرح و بررسی می گردد و شرکت کنندگان از نقاط مختلف کشور می توانند به تبادل اطلاعات و تجربه با یکدیگر بپردازند .
وی گفت : در زمینه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت ، احداث 142 خانه بهداشت را داشتیم که در فارس به سرعت اجرایی شد و حدود 100 درصد تکمیل شده است .
دکتر امینی ادامه داد : در حوزه بهداشت اقدامات لازم انجام شده اما در حوزه آموزش هنوز برنامه های تحول سلامت کلید نخورده که به زودی ابلاغ می شوند .
وی اظهار داشت : بسته هتلینگ در فارس به خوبی پیش رفته و دو بار از تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در استان بازدید کرده ام و مشکلات مشاهده شده نیز برای اصلاح ، اعلام گردیده است .
دکتر امینی گفت : با توجه به فعالیت اساتید تمام وقت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، بیش از 85 درصد مردم برای دریافت خدمات درمانی از مراکز دانشگاهی استفاده می کنند و علاوه بر این ما با مراجعه بیمار از استان های همجوار نیز مواجه هستیم که این موارد موجب کمبود تخت بیمارستانی می شوند .
وی ادامه داد : احداث بیمارستان بزرگ نمازی با حدود یک هزار و 200 تخت را در همین راستا در برنامه داریم و همچنین احداث بیمارستان هایی در نی ریز ، مرودشت ، رستم و چند مرکز دیگر که بر اساس آنها سعی در رفع کمبود تخت های بیمارستانی است .ک/2
6113/ 5054



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن