تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818737545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان: زمان اجرای سیستم ریاست‌جمهوری فرا رسیده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اردوغان: زمان اجرای سیستم ریاست‌جمهوری فرا رسیده است
رجب طیب اردوغان مدعی شد، افکار عمومی با لزوم ایجاد سیستم ریاست‌جمهوری و بازنگری در قانون اساسی موافق است، بنابراین زمان آن فرا رسیده که درباره «اساس» تغییرات گفت‌وگو کنیم.
کد خبر: ۵۰۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ - 19 May 2015


رجب طیب اردوغان مدعی شد، افکار عمومی با لزوم ایجاد سیستم ریاست‌جمهوری و بازنگری در قانون اساسی موافق است، بنابراین زمان آن فرا رسیده که درباره «اساس» تغییرات گفت‌وگو کنیم.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در راهپیمایی شهر سامسون گفت: ترکیه اکنون در نقطه عطف قرار دارد. نه‌ تنها پارلمان و دولت جدید در انتخابات آتی انتخاب خواهند شد بلکه سرنوشت کشور نیز در انتخابات مشخص می‌شود. آیا ما قرار است به سمت ترکیه نوین حرکت کنیم و یا همچنان در جاده ترکیه کهن باقی بمانیم؟ این مساله‌ای است که تکلیف آن در انتخابات هفتم ژوئن مشخص می‌شود.


وی افزود: من اکنون می‌پرسم، آیا سامسون برای قانون اساسی جدید آماده است؟ آیا سامسون برای سیستم ریاست‌جمهوری آماده است؟ از این لحظه به بعد کسی نمی‌تواند در برابر خواست و اراده مردم بی‌تفاوت باشد. بنابراین ما باید بحث درباره اساس این سیستم را آغاز کنیم.


اردوغان در ادامه از پارلمان کنونی خواست تا مقدمات بازنگری در قانون اساسی و بازنویسی آن را آغاز کند.


وی گفت: بنابراین دانش انباشته کافی برای نحوه انجام این تغییرات وجود دارد. شما ترکیه نوین را می‌خواهید. شما قانون اساسی جدید می‌خواهید. شما گفتید که آماده سیستم ریاست‌جمهوری هستید. اگر شهر سامسون با این امر موافق باشد، معنای آن این است که این کار انجام شده است.


اردوغان تاکید کرد که تغییرات در قانون اساسی و اتخاذ سیستم ریاست‌جمهوری گام‌های مهمی برای رسیدن به اهداف ترکیه در 2023، 2053 و 2071 است. 




ایسنا












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن