تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شایعاتی که لقمه های مردم را بازیچه قرار داده است - راحله دهقانی*


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شایعاتی که لقمه های مردم را بازیچه قرار داده است - راحله دهقانی* این روزها انتشار شایعات در شبکه های اجتماعی مبنی بر زیان آور بودن یک نوع ماده غذایی به شیوه جدید تشویش اذهان عمومی در جامعه بدل شده و با توجه به اطلاعات ناقص اکثر افراد ازمواد غذایی باعث نگرانی های زیادی در بین مردم شده است.


با رونق گرفتن کار فضاهای مجازی هر خبری بدون توجه به کذب و صدق بودن در کمترین زمان ممکن می تواند مثل بمب صدا دهد.
یکی از این موضوعات که در دو سال اخیر بسیار به گوش می خورد آلودگی غذاها و خوراکی هایی است که هر روز به گونه ای توسط یک فرد به اصطلاح کارشناس در یک آزمایشگاه ساختگی بیان می شود و یا به صورت متنی از ضرر و زیان های یک ماده خوراکی برای مردم می گوید.
یک روز ماهی های پرورش داده شده در فاضلاب، یک روز جوهر قند در نان،روز دیگر وجود کرم در میوه، وجود هورمون در مرغ و گوجه فرنگی، پرتقال های خونی آلوده،خرماهای آغشته به سم،سبزی های آبیاری شده با فاضلاب،روز دیگر پالم در لبنیات همگی تنها نمونه های کوچکی از این موارد است که در یک مدت زمان کوتاه در گوشی های کاربران ایرانی جا خوش می کند.
این ها تنها یک اطلاع رسانی نیست، بلکه سوهانی است برای روح افرادی که هر روز با این مواد غذایی سرو کار دارند و افکار آلوده بودن این غذاها و خوراکی های مصرفی می تواند یکی از مهمترین سرگرمی ها و نشاط آورترین لذت زندگی را از افراد بگیرد.
چرا که غذا در کنار اینکه یکی از مهمترین نیازهای زندگی بشر برای ادامه حیات است یکی از لذت بخش ترین مقوله های زندگی است که می تواند خستگی یک روز کاری و یا تنش های روزانه را نیز آرام کند.
اما وقتی هر لحظه با دیدن غذایی فکر کنی که این غذا به شیوه هایی که در فیلم های وایبری دیدید آلوده است دیگر نه تنها آن غذا برایتان لذت آور نیست بلکه تاثیرات روانی آن نیز برای همیشه در ذهن جاری خواهد بود.
بیایید در دنیایی که هر کس غرق در دغدغه های گوناگون است به جای اینکه با اهداف مختلفی مانند خراب کردن نام یک شرکت ،راکد کردن بازار یک کالا و تشویش اذهان عمومی یک تنش روانی دیگر به آنها بدهیم آرامش را به دنیای اطرافمان هدیه کنیم چرا که بزرگان می گویند برای همسایه ات نور طلب کن تا دنیای اطرافت روشن شود.
مسوولان نیز نباید در برابر این شایعات ساکت بنشینند و با انتشار هر گونه شایعی باید با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی به شفاف سازی بیشتر مساله بپردازند و نسبت به آگاهی دادن به مردم اقدام کنند.
جامعه و مردم ما نیز در بسط و افزایش چنین مواردی بی تقصیر نیستند و هر چیزی که حتی منبع مشخصی ندارد را براحتی برای خود ملاک قرار می دهند و همین زودباوری مردم زمینه را برای افزایش چنین مواردی افزایش داده است.
بیایید این فرهنگ سازی را از خودمان شروع کنیم و به جای گوش دادن و ارسال پیام های این چنینی که هدف شان تنها ایجاد رعب و وحشت برای مردم است به فکرتغییر سبک زندگی به سمت تغذیه سالم و بهتر باشیم.
چرا که همین بدبینی و استرس ها در کنار مصرف مواد غذایی می تواند تاثیر زیادی در حالات روحی داشته باشد حتی به گفته پزشکان لذت بردن از خوردن و آشامیدن از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا افراد در صورت خوردن غذا با اکراه نه تنها بهره ای از آن نخواهند برد بلکه ممکن است دچار بیماری های جسمی و روانی نیز شوند.
*خبرنگار ایرنا مرکز همدان



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن