تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798727442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدای استاندار هم درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صدای استاندار هم درآمد بیرجند - روزنامه خراسان جنوبی روز سه شنبه در شماره 18974 صفحه نخست خود عنوان « صدای استاندار هم درآمد» را منتشر کرد.


در مطالب این روزنامه آمده: «وزارت نیرو برای حل مشکلات آب استان هنوز آن طور که باید وارد میدان نشده و با این که جلسه های متعددی در این ارتباط با وزیر نیرو و معاونش داشتیم اما این وزارتخانه برای رفع مشکل خراسان جنوبی تاکنون برنامه مدون، مشخص و چارچوب داری نه تنها به مدیریت عالی استان بلکه به دولت و مجلس نیز ارائه نداده است و من برنامه قابل اجرا در این زمینه که برای آن ساز و کار مشخصی تعریف شده باشد دریافت نکرده ام». این جمله ها انتقادهای دیروز استاندار از وزارت نیرو در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بود.
«خدمتگزار» با تاکید، از متولیان آب در خراسان جنوبی خواست فعال تر عمل کنند و فقط به ارائه گزارشی از وضعیت بی آبی و مشکلات آن بسنده نکنند. این اولین بار است که او در جلسه ای موشکافانه در مورد برنامه های آب استان برای حل مشکلات سوال و جواب می کند،
پیش از این نماینده بیرجند هم از نبود برنامه ای مدون برای حل مشکلات آب استان در وزارت نیرو انتقاد کرده بود. وی با بیان این که متولیان بخش آب باید پیگیری های جدی در مورد ارائه یک برنامه منسجم و کارشناسی به منظور تامین آب استان با همکاری وزارت نیرو داشته باشند، این سوال را مورد تاکید قرار داد که برنامه مشخص شرکت آب منطقه ای استان در ارتباط با تامین آب شرب،کشاورزی،صنعت و ... چیست؟ آیا مسئولان این شرکت امکان پاسخگویی به این نگرانی را دارند و اگر دارند در این زمینه چه برنامه ریزی هایی انجام داده اند؟
وی خواست آب منطقه ای در استان و وزارت نیرو نیز در مرکز برنامه خود را برای حل مشکلات بی آبی در استان ارائه دهند تا استانداری، جهاد کشاورزی و... حمایت کنند. استاندار گفت: با وضعیت موجود بیش از این توجه مسئولان امر به ویژه وزارت نیرو برای حل مشکل استان مورد انتظار است.
وی با اشاره به برخی طرح های تامین آب برای استان مثل انتقال آب از دریای عمان و خزر،تامین آب های ژرف و ... گفت: این ها در مرحله حرف و صحبت است و وزارت نیرو تصمیم گیری مشخصی در این باره نکرده و حتی هنوز یک تیم کارشناسی از این وزارتخانه برای بازدید میدانی مشکلات بی آبی در استان به خراسان جنوبی نیامده است بنابراین باید از مسئولان وزارتخانه این خواسته ها را مطالبه کنید.
وی افزود: در مورد سد دوستی هم نباید کوتاه آمد چرا که در گذشته توافق هایی در این زمینه انجام شده و حال می گویند برای تامین آب مورد نیاز از این طریق هم مشکلاتی وجود دارد با این وجود باید برای گرفتن سهم استان از سد دوستی هم پیگیری شود.
وی به پیشنهاد کارشناسی و مکتوب خراسان جنوبی به وزارت نیرو برای اجرای طرح بارورسازی ابرها و انجام اقدام های مربوط به آن اشاره و تصریح کرد: دستگاه متولی هنوز این موضوع را پیگیری نکرده است در حالی که مردم انتظار دارند از این ظرفیت استفاده شود.
به گفته وی، باید با دید وسیع تر برای تامین آب مورد نیاز استان اقدام کرد چون اجرای برخی برنامه ها مثل مسدود کردن چاه ها و ... تاثیرگذاری چندان پایداری ندارد، وقتی چاهی را مسدود می کنیم یعنی زندگی بهره بردار آن دچار مشکل می شود و بستن چاهی که حیات کشاورز در گرو آن است هنر نیست، ما با زندگی مردم سر و کار داریم و به چه ادبیاتی باید گفت ما در برابر تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف مسئول هستیم.
«نخعی نژاد» معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف منابع آبی محدود در استان، تغذیه سفره های آب زیرزمینی با روش هایی از جمله آبخیزداری و جلوگیری از هدررفت منابع آبی با توجه به آمار قابل توجه پرت آب را از جمله برنامه های استان برای مدیریت آب برشمرد.
«امامی» مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هم با بیان این که خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و یزد در اولویت مطالعه وزارت نیرو برای اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان قرار دارد، گفت: علاوه بر این برای اجرای طرح هایی مثل تامین آب استان از محل آب های ژرف،طرح های بهینه سازی برای ارتقای راندمان کشاورزی،تخصیص سهم استان از سد دوستی و ...نیز پیگیری هایی در دست اجراست. به گزارش «خراسان جنوبی»، در این جلسه مقرر شد تشکیل شورای حفاظت از منابع آب به فرمانداران شهرستان ها ابلاغ شود و دستگاه های متولی آب در استان برنامه های مشخصی را برای حل مشکلات موجود در زمینه بی آبی به صورت مکتوب ارائه دهند.6054



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن