تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804792413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد سازی محور بحث نرم افزاری کتابخانه ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کتابخانه ملی: استاندارد سازی محور بحث نرم افزاری کتابخانه ها است تهران-ایرنا- رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: استانداردسازی در حوزه های مختلف، محور بحث نرم افزاری کتابخانه هاست.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید رضا صالحی امیری در نخستین نشست مجمع عمومی روسای کتابخانه های بزرگ کشور -مکتب - در سالن کنفرانس مجموعه کتابخانه ملی برگزار شد اظهار کرد: ابتدای سال گذشته بود که اصحاب فن به نتیجه رسیدند که نیازمند یک نهاد صنفی برای استاندارد سازی و ارتقای کتابخانه ها و کتنابخوانی در کشور هستیم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: با تشکیل این نهاد، کتابخانه های بزرگ کشور می توانند از انسجام ، ارتباط و تبادل اطلاعات و همچنین یک هماهنگی برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه شاید بیش از یکصد نظام و چندصد نهاد صنفی در کشور فعالیت می کنند، گفت: هم اکنون اکثر نهادهای صنفی در کشور، از نظام های صنفی در سطح ملی برخوردار هستند.
صالحی امیری گفت: متاسفانه با مطالعه و بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که کتابخانه های بزرگ کشور از این امکان بی بهره هستند.
وی گفت:ابتدا فعالیت خودمان در این حوزه را با هشت کتابخانه بزرگ کشور کتابخانه مجلس، کتابخانه دانشگاه تهران، کتابخانه مرکز علوم پزشکی، کتابخانه ملک، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه آستان قدس رضوی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سازمان اسناد و کتابخانه ملی شروع کردیم.
رییس کتابخانه ملی در ادامه گفت: در سال 94 هم جلساتی داشتیم و قرار شد تا دایره این 8 کتابخانه، گسترده تر شود به این ترتیب، حدود 63 کتابخانه بزرگ در کشور که بیش از یکصد هزار جلد کتاب و نیز از امکانات خوبی بهره مند هستند شناسایی شد و مبنا را هم بر این گذاشتیم که با عدالت فرهنگی و صنفی، استان ها و شهرستان ها هم درگیر شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص استاندارد سازی و همکاری کتابخانه ها گفت: پیش از این نیز به این نتیجه رسیده بودیم که باید در این زمینه، به سمت دیجیتال سازی گسترده حرکت کنیم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد که انجام این طرح، پروژه سنگین سه مرحله ای است که برآورد مالی آن سالی 20 میلیارد تومان است.
وی افزود: اگر قرار است واقعا این میزان هزینه کنیم، چه دلیلی باقی می ماند که کتابخانه ها به صورت انفرادی و جدا از هم چنین کاری بکنند؟
صالحی امیری تاکید کرد: نکته مهم این است که از روش های گوناگون پرهیز کنیم و همه با یک روش پیش برویم.
وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای کتابخانه در سطح ملی به ریاست رییس جمهوری و معاون او، گفت: نکته مهم دیگر هم این است که به لحاظ تجربه، عقلانیت، باور و معرفت، شرایط کتابخانه ها آن قدر سخت و دشوار است که دوران رقابت و روابط انقطاعی گذشته و نیاز به همپوشانی داریم.
صالحی امیری گفت: در نشستی که با معاون اول رییس جمهوری داشتیم آقای جهانگیری گفت که چنین طرحی، بسیار خوب است اما باید انسجام داشته باشد.
وی افزود: من هم در جلساتی که داشتم و در صحبت هایم با آقای جهانگیری، ضعف اساسی کتابخانه های کشور را فقدان انسجام و همگرایی تعریف کردم.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان طرح مکتب باعث انسجام در سیاست ها دانست و گفت: خوب است امسال که توسط مقام معظم رهبری، سال همدلی و هم زبانی نامیده شده، این کار را به سرانجام برسانیم چون چنین کاری، مصداق عملی شعار سال خواهد بود.
در راستای تسهیل و توسعه ارتباطات، مبادلات و توسعه همکاری های علمی و فرهنگی کتابخانه های بزرگ کشور و نیز تسریع تسهیل دسترسی کاربران و محققان به منابع اطلاعاتی از طریق همگرایی هم افزایی و همکاری مشترک میان کتابخانه ها با استفاده از امکانات و تجهیزات فناوری روز آمد، مقدمات تشکیل مجمع کتابخانه های بزرگ کشور با نام اختصاری (مکتب) در سال 1393 فراهم آمد و جلسات مقدماتی این مجمع نیز با حضور روسای هشت کتابخانه بزرگ کشور در شش نشست برگزار شد.
فراهنگ**1497 ** 1569



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن