تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804728678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات استان بايد به ۲،۵ ميليارد دلار در سال جاري برسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
استاندار خراسان رضوي: صادرات استان بايد به ۲،۵ ميليارد دلار در سال جاري برسد موج - مشهد- استاندار خراسان رضوي گفت: افزايش صادرات با فعال سازي و استفاده حداکثري از ظرفيت هاي داخل استان با جديت پيگيري مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از مشهد"عليرضا رشيديان در همايش ‘ارتقاي جايگاه و نقش زنان در عرصه توليد و تجارت’ در مشهد با اشاره به ظرفيت هاي بسيار اين استان در حوزه هاي مختلف صنعتي، معدني، کشاورزي و خدمات تاکيد کرد: با توجه به کاهش درآمدهاي نفتي بايد اتکا به ظرفيت هاي داخلي در سال جاري بيشتر شود.
وي افزود: صادرات استان بايد از يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار در سال گذشته به ۲،۵ ميليارد دلار در سال جاري برسد که اين رشد با همت همه بخش ها قابل تحقق است.
وي ادامه داد: صادرات خراسان رضوي که در ابتداي سال گذشته با کاهش ۱۸ درصدي مواجه بود با تلاش بخش خصوصي و همکاري دولت در پايان اين سال از نظر ارزش هشت درصد و از نظر وزن ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزايش يافت.
وي با بيان اينکه پارسال تبادل هيات هاي تجاري با کشورهاي همجوار را افزايش داديم گفت: امسال هم از تمام سفارتخانه ها و وابسته هاي بازرگاني در کشورهاي هدف خواسته ايم که شرايط و نياز اين کشورها را رصد کنند تا بر اين مبنا برنامه ريزي شود.
وي افزود: علاوه بر توليدات صنعتي، معدني و کشاورزي، بخشي از ظرفيت هاي صادراتي استان در حوزه صدور خدمات فني و مهندسي است.
وي با اشاره به وجود ۲۸ هزار مهندس و کارشناس ارشد در حوزه نظام فني و مهندسي اظهار کرد: اين ظرفيت با توجه به نياز و شرايط کشورهاي همسايه مي تواند به رونق صادرات استان کمک موثر نمايد.
رشيديان با بيان اينکه صادرات استان در سال گذشته يک ميليارد دلار بيش از واردات بود گفت: جايگاه ترانزيتي استان نيز در کنار ساير بخش ها، ظرفيتي قابل توجه است که بايد از اين ظرفيت براي ارتقاي بيش از پيش صادرات استان بويژه در سال جاري بهره گرفته شود.
وي همچنين حمايت از توليد داخلي را ضروري خواند و افزود: اين امر نيازمند فرهنگ سازي براي مصرف کالاهاي توليد داخل است.
وي با اشاره به ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي طي سال گذشته اظهار کرد: اين سياست ها از رئوس برنامه هاي دولت يازدهم است که به نوعي با هدف مصون سازي اقتصاد و پيشرفت اقتصادي کشور در مقابل تحريم ها بوده است.
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: در کنار اين امر با توجه به جنگ نفت و شرايطي که از نيمه سال گذشته در اين حوزه در عرصه جهاني روي داد، اتکا به ظرفيت ها و درآمدهاي داخلي بيشتر مطرح و مورد توجه قرار گرفت.
وي با بيان اينکه دولت در اين راستا رشد صادرات غيرنفتي را دنبال مي کند افزود: اولويت نخست در اين جهت حمايت از بخش خصوصي و اعمال سياست هاي اصل ۴۴ مي باشد که اميد است دولت اين مهم را به خوبي پيش ببرد.
وي گفت: خراسان رضوي با توجه به اينکه بيش از ۹۵ درصد بخش توليدي و صنعتي آن در اختيار بخش خصوصي است از شرايط بهتر و بخش خصوصي قوي تر برخوردار است که بايد با تلاش دستگاه هاي دولتي در حمايت از اين بخش و رفع موانع توليد و صادرات شاهد تحول در اين حوزه باشيم.
رشيديان، انطباق قوانين با اقتصاد مقاومتي و انجام اصلاحات لازم در اين قوانين و آيين نامه و مقررات را از جمله ضرورت ها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: اين امر بايد به گونه اي باشد که بخش دولتي بتواند در تسهيل و تسريع فعاليت بخش خصوصي و عمومي نقش موثر خود را ايفا کند.
وي جذب سرمايه گذاري براي پروژه هاي توسعه اي استان را از ديگر اولويت ها دانست و عنوان کرد : طي سال هاي گذشته ۵۶۲ ميليون دلار سرمايه خارجي جذب شده که امسال بايد در اين حوزه تلاش مضاعفي از سوي بخش هاي مرتبط انجام شود.
وي همچنين با بيان اينکه ارتقاي جايگاه زنان در عرصه تجارت و توليد نياز کشور براي توسعه و پيشرفت است افزود: نيمي از جمعيت کشور زنان هستند که با سرعت کنوني در کسب مهارت ها و دانش به زودي اغلب دانش آموختگان دانشگاهي را تشکيل خواهند داد.
وي ادامه داد: بايد از ظرفيت و توان زنان و دختران تحصيل کرده بيش از هميشه استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينکه نرخ بيکاري زنان در اين استان کمتر از ميانگين کشوري آن است گفت: با اين حال اشتغال موجود زنان نسبت به ظرفيت هاي استان و نيز تحصيلات، تخصص و توان بانوان بسيار اندک است که در حوزه صنايع و توليدات کوچک و خوشه سازي مي تواند ارتقا يابد.
همايش يک روزه ‘ارتقاي جايگاه و نقش زنان در عرصه توليد و تجارت’ در مشهد با هدف بررسي وضعيت نقش زنان در حوزه هاي توليد و تجارت، موانع و محدوديت ها بر سر راه اين حضور توسط کانون زنان بازرگان استان خراسان رضوي برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن