تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802895704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در حوزه شعر و ادبیات انقلاب باید به یک حرف واحد برسیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر مرکز آفرینش های هنری حوزه هنری: در حوزه شعر و ادبیات انقلاب باید به یک حرف واحد برسیم قزوین-ایرنا- مدیر مرکز آفرینش های هنری حوزه هنری کشور گفت: در حوزه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی باید به یک حرف واحد برسیم.


به گزارش ایرنا علیرضا قزوه در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره که ظهر دوشنبه با حضور جمعی از شاعران، داستان نویسان و پیشکسوتان این بخش در سینما بهمن قزوین برگزار شد افزود: ادبیات آیینی در ایران در سال های اخیر رشد خوبی داشته و آثار شاخص فراوانی در این حوزه خلق شده اند که پیش از این وجود نداشت.
وی با اشاره به سابقه درخشان استان قزوین در زمینه هنر، تاریخ و ادبیات اضافه کرد: استان قزوین از دیرباز در فقاهت، شعر، تاریخ و ادبیات زبانزد بوده و چهره های درخشانی را به خود دیده است.
قزوه در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جامعه ادبی کشور گفت: در شرایط امروز متاسفانه جامعه ادبی کشور نسبت به بسیاری از تحولات روز بی تفاوت و حتی محافظه کار شده اند، به گونه ای که حتی درباره یمن نیز شعر نمی گویند.
وی با اشاره به برخی رویدادهای بین المللی و داخلی خاطرنشان کرد: بسیاری از این وقایع و رویدادها که امروزه در سراسر دنیا اتفاق می افتند، بزنگاه هایی هستند که شعرا و نویسندگان جوان ما باید در مقابل آنها هوشیار باشند.
قزوه افزود: یکی از این رویدادها تجاوز وحشیانه گروه تروریستی داعش به شهر سنجار عراق بود که تمام رسانه های دنیا در برابر آن سکوت کردند، اما همین رسانه ها در مواجهه با حادثه کوچکی در شهر مهاباد اقدام به سیاه نمایی علیه ایران کردند، پس باید نسبت به چنین حرکاتی دقیق تر توجه کرد.
مدیر مرکز آفرینش های هنری حوزه هنری کشور فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی را امکان مناسبی برای ایجاد ارتباط با جوانان فارسی زبان دانست و گفت: این گونه اقدامات می توانند بجای فعالیت های بیهوده در شبکه های اجتماعی به گسترش و ترویج زبان فارسی در دنیا کمک کند.
قزوه خاطرنشان کرد: کسب رتبه در جشنواره ها و کنگره ها مهم نیست بلکه باید تلاش کرد زبان فارسی به دست خود جوانان گسترش و ترویج یابد چرا که همیشه نمی توان از بخش های دولتی، بنیادهای ادبیات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انتظار داشت.
این مسوول یادآور شد: در سالیان گذشته هم همین شعرا و علافه مندان جوان بودند که موجب معرفی و گسترش زبان فارسی در دنیا شدند.
قزوه اضافه کرد: شاعری مانند میرسیدعلی میرهمدانی در قرن هشتم و در دوره حافظ شیرازی بخاطر گسترش زبان فارسی رنج سفر به هند را متحمل شد و به کشمیر و آسیای میانه رفت و ارتباطات خوبی بین ایران و هند در زمینه ادبیات فارسی برقرار کرد، اکنون که فن آوری ارتباطات مرزها را برداشته چرا شعرای جوان چنین ارتباطی را برقرار نکند؟
در پایان این مراسم از سعید عاشقی شاعر و پژوهشگر و علی قانع نویسنده و مترجم به عنوان دو چهره ادبی برجسته در استان قزوین تجلیل و قدردانی شد.
سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره هم اکنون با کارگاه های ادبی در قزوین در حال برگزار است.
7388/ 6128



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن