تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799809157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در کشور نهادینه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون صنایع مجلس؛ فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در کشور نهادینه شود تهران - ایرنا - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود تنها فقر، نابرابری و بیکاری را افزایش خواهد داد، گفت: فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید در جامعه از طرق مختلف از جمله رسانه ها نهادینه شود.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، رضا رحمانی روز دوشنبه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات - فاوا، در محل مرکز همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: مجلس از آمادگی لازم به منظور رفع تمام موانع از تولیدات ملی برخوردار است و در این خصوص هر کاری لازم باشد، انجام خواهد داد.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فضای کسب و کار در کشور نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با درک اهمیت نقش ICT در بهبود فضای کسب و کار در این بخش حرکتی جهادی را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم ایران از سواد فاوا برخوردار و 17 درصد دانشجویان کشور نیز در این عرصه فارغ التحصیل شده اند، افزود: این امر نشان می دهد ما برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور آمادگی لازم را داشته و باید از این فرصت استفاده کنیم.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروزه تمام کشورهای پیشرفته دنیا در عرصه های فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفت های چشمگیری داشته اند، گفت: این امر نشان می دهد که تا چه اندازه این عرصه می تواند در توسعه کشور موثر باشد.
وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به طور حتم در تدوین برنامه ششم توسعه از حمایت های بخش خصوصی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره گیری خواهد کرد.
وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات بهترین فرصت برای اجرای عدالت در جامعه را فراهم می کند به عنوان مثال با توسعه بحث آموزش الکترونیکی؛ بهداشت الکترونیکی و خدمات نوین کشاورزی به مناطق محروم می توان عدالت را در تمام آحاد جامعه برقرار کرد.
رحمانی با بیان اینکه حضور پست بانک در مناطق محروم توانسته بسیاری از مشکلات مالی و اقتصادی روستاییان را رفع کند، افزود: فلسفه پست بانک حمایت از مناطق روستایی و مناطق محروم است که در اساس با سیاست های سایر بانک ها در کشور تفاوت دارد و برهمین اساس عدم واگذاری آن به بخش خصوصی منافع بیشتری را در پی دارد.
وی بر لزوم اهمیت توجه به افزایش تولید داخل در کشور تاکید کرد و گفت: در سال 1384 حدود 800 میلیون دلار و سال 1392 بالغ بر 3 میلیارد دلار تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی وارد کشور شده است.
وی گفت: این در حالی است که حداقل می توانیم سالانه یک میلیارد دلار از این تجهیزات وارداتی را از بازارهای داخل کشور تامین کنیم و باید بتوانیم مطابق با سیاستهای کلی کشور وضعیت تولید داخلی خود را ارتقاء دهیم.
رحمانی با تاکید بر اینکه، تولید ملی باید به یک نهضت تبدیل شود، گفت: اگر این کار صورت نگیرد معضلات آن گریبان همه ما را خواهد گرفت.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه، از تمام اپراتورهای تلفن همراه و شرکتهای فعال در حوزه ICT خواست برای رونق این بخش اهمیت بیشتر قائل شوند چرا که در حال حاضر ثروتمندترین شرکت ها و افراد در این حوزه فعالیت دارند.
آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات - فاوا، روز دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعدادی از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه ICT کشور با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این حوزه در محل مرکز همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.
اقتصام(2) 1836**1558



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن