تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803966423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف:جایگزینی نگاه فرهنگی به جای امنیتی ضرورت کنونی دانشگاههای کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عارف:جایگزینی نگاه فرهنگی به جای امنیتی ضرورت کنونی دانشگاههای کشور است بیرجند - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی، جایگزینی نگاه فرهنگی به جای امنیتی ضرورت کنونی دانشگاه های کشور است و دولت باید برای تحقق چنین امکانی تلاش ویژه داشته باشد.


به گزارش ایرنا، محمد رضا عارف روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاههای خراسان جنوبی که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد افزود: فقدان استقلال فکری، بزرگترین آفت دانشجویی است و نباید فضای دستوری بر دانشگاه های ما حاکم شود.
وی با بیان اینکه باید همه فعالیت ها در دانشگاه ها علنی باشد، یادآور شد: در شان یک دانشگاه نیست که پرچم و علم گروهی از بیرون در داخل دانشگاه ها وجود داشته باشد.
وی خطاب به افرادی که به تشکل های خاصی در دانشگاه ها اجازه فعالیت می دهند گفت: ممکن است صدایی در جایی خفه شود، اما باید منتظر بود صداهای بیشتری از جاهای دیگر شنیده شود.
عارف با بیان اینکه چهار تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه های خراسان جنوبی زمینه جلسه سخنرانی وی را فراهم کرده اند، افزود: سایر دانشگاه های کشور باید از چنین وحدت رویه ای الگو گیری کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری به قدرت جنبش دانشجویی در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: اگر این پتانسیل را در تغییر و تحولات فکری، علمی، سیاسی و اجتماعی ایران قبول داریم، پس باید به این گروه اعتماد کنیم.
عارف با اشاره به انتخابات سال 92 تصریح کرد: بخش اعظمی از این پیروزی که نصیب جبهه اعتدال شد ناشی از فعالیت جنبش دانشجویی بود و اگر دیدم بلافاصله سران شش کشور ترجیح دادند با ایران مذاکره کنند، باز بواسطه قدرتی می باشد که دانشجویان و نخبگان علمی ما در عرصه های مختلف کسب کرده اند که فناوری صلح آمیز هسته ای یک جزء کوچک آن است و لذا باید قدردان جوانان دانشگاهی خود باشیم.
وی در بخش دیگری با اشاره به تحولات منطقه گفت: متاسفانه در فضای پرآشوبی بسر می بریم که برخی دولت ها درصددند استقلال کشورهای منطقه را به هم ریخته و حتی برخی کشورها را تجزیه کنند، اما با درک صحیح از شرایط موجود و درایت مسوولان نظام، ما در امنیت کامل بسر می بریم.
عارف افزود: جای تعجب است وقتی نگاه مسوولان به مسایل منطقه(خارجی) و نیز مسایل داخلی این قدر دقیق و دلسوزانه است، پس چرا هنوز احساس خودسازی و ایجاد فضایی برای شنید نظرات طرف مقابل و از همه مهمتر اعتماد به دانشجویان در فضای داخلی کشور شکل نگرفته است؟
این فعال سیاسی گفت: یا باید بپذیریم که نسل دانشجویان ما دارای یک پتانسیل بالقوه است، پس در این صورت باید مسوولان در استفاده از این نیروی عظیم در مجموعه مدیریتی کشور چه در حال و چه در آینده استفاده کند.
عارف در بخش دیگری با بیان اینکه دانشجویان باید به دو مقوله مسوولیت پذیری و الگوسازی توجه داشته باشند، افزود: البته تا امروز در کشور الگوسوزی صورت گرفت و در مقابل بزرگانی چون شهید مطهری که از دست دادیم، الگوی دیگری جایگزین نشد تا به هدایت دانشجویان بپردازد و حس مسولیت پذیری را در آنها تقویت کند.
عضو مجمع تشخیص مصحلحت نظام اظهار کرد: هر چند انقلاب ما انقلاب ارزش ها بود، اما متاسفانه خیلی ها تا امروز به بهانه حفظ ارزش ها یکدیگر را حذف کردند، منافع باندی و شخصی را جایگزین منافع ملی کردند و نتیجه این حرکت ها، ایجاد یک حس بدبینی در دانشجویان ما بوده است.
6054/6121/ 6075









19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن