تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821146680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر روس: سیاست عربستان مخرب و حمایت از گروه های تروریستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تحلیلگر روس: سیاست عربستان مخرب و حمایت از گروه های تروریستی است مسکو - ایرنا - "ولادیمیر آلکسییف" تحلیلگر امور بین المللی روسیه گفت: عربستان سعودی در منطقه خاور میانه سیاست های مخربی اجرا و در این راستا بطور گسترده از گروه های تروریستی حمایت می کند.


آلکسییف طی مقاله ای در تارنمای روسی "ایران رو" به تشریح سیاست ها و فعالیت های مخرب عربستان سعودی در کشورهای خاور میانه بویژه در یمن، سوریه و عراق پرداخت که بر اثر آن تاکنون شمار بسیار زیادی از مردم این کشورها قربانی شده اند.
***سیاست های مخرب عربستان سعودی در یمن
تحلیلگر روس در ادامه مقاله خود افزود: عربستان سعودی و متحدانش در یک و نیم ماه اخیر به بمباران هوایی یمن پرداخته اند که بر اثر آن، هزاران نفر کشته و مجروح شده اند.
از میان کشورهای اسلامی، ایران بطور گسترده با بمباران شهرهای یمن توسط عربستان و متحدانش مخالفت کرده و تحت فشار این کشور، عربستان از مواضع خود در مساله یمن عقب نشینی کرده است.
سازمان هلال احمر ایران سعی می کند از طریق دریا و هوا به یمن کمکهای انسانی بفرستد ولی با محاصره از سوی عربستان سعودی روبرو می شود.
وی در ادامه با اشاره به اعزام یک کشتی ایرانی حامل کمک های انسانی به یمن، ادامه داد: ایران تلاش می کند از هر راه ممکن برای کمک به مردم جنگ زده یمن استفاده کند و تلاش های دیپلماتیک تهران هم در سطح بین المللی بر این امر مهم متمرکز شده است.
آلکسییف با اشاره به هشدار ایران به عربستان سعودی و آمریکا در مورد عواقب حمله به کشتی حامل کمک های انسانی این کشور به یمن نوشت: سردار سید مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه شدید اللحنی اعلام کرد که هر کشوری که جرأت کند به کشتی ایرانی حامل کمک های انسانی برای یمن تعدی کند، اعلام جنگ خواهد کرد.
وی تأکید کرد که حمله به کشتی هلال احمر ایران که حامل کمک های انساندوستانه است، موجب بروز جنگ در منطقه خواهد شد و آمریکا و عربستان سعودی باید بدانند که خویشتنداری ایران حد و حدودی دارد.

*** حمایت عربستان از تروریست ها در سوریه
تحلیلگر امور بین المللی روسیه به حمایت گسترده عربستان سعودی و قطر از گروه های تروریستی در سوریه اشاره کرد که صدها میلیون دلار برای این منظور هزینه کرده اند.
وی اضافه کرد: "عربستان سعودی، ترکیه و قطر در بروز حوادث دردناک سوریه بطور مستقیم دخالت داشته اند و این اقدامات با حمایت و هماهنگی و سفارش آمریکا انجام گرفته است.
" هم اکنون عربستان سعودی و متحدانش در سوریه از یک سو به حمایت از گروه های تروریستی به ظاهر اسلام گرا می پردازند و از طرف دیگر به پشتیبانی از گروه های غیردینی برای سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه ادامه می دهند.
" در بخش های جنوبی روسیه با تلاش عربستان سعودی، اردن و آمریکا، 58 گروه مسلح که عمدتاً پیرو ایدئولوژی تشکل مخالفان دولت موسوم به ارتش آزاد سوریه هستند، متحد شده اند.
" در بخش های شمالی سوریه هم گروه های تروریستی همچون جبهه النصره و احرار الشام که از عربستان سعودی تغذیه می شوند، هسته ی مرکزی مهاجمین را تشکیل می دهند".

***فعالیت تروریست های مورد حمایت عربستان در عراق
تحلیلگر امور بین المللی روسیه در بخش دیگری از مقاله خود به فعالیت گسترده گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان سعودی در عراق اشاره کرد که در دوره پس از سرنگونی صدام، شکل گسترده ای به خود گرفته و به ابزاری برای دستیابی ریاض به اهداف راهبردی خود تبدیل شده است.
وی به همکاری نزدیک عربستان سعودی با آمریکا برای بی ثبات کردن عراق اشاره کرد که هدف نهایی این اقدامات، فشار بر ایران کشور بزرگ همسایه عراق است.
آلکسییف ادامه داد: "آمریکا پس از اشغال تکریت توسط گروه داعش، خط تجزیه عراق به سه قسمت سنی نشین، شیعه نشین و کرد نشین را پیش گرفت زیرا العبادی نخست وزیر فعلی عراق نمی خواهد نخبگان سنی را به نظام واحد اداره امور و قوه مجریه کشور جلب کند.
" آمریکا و عربستان سعودی در عراق به فرقه گرایی دامن می زنند و با تشدید اختلافات میان شیعیان و سنی ها می خواهند این کشور را ناامن کرده و دائما کانون های تنش را در آن حفظ کنند.
" عربستان سعودی برای نیل به اهداف پلید خود در عراق، بر سنی های این کشور به ویژه کادر نظامی دوره صدام تکیه کرده است و بسیاری از این افراد در صفوف گروه تروریستی می جنگند. نقشه های ریاض در عراق فاش شده و به همین دلیل نفرت از عربستان سعودی در جامعه عراق در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است".
وی در پایان مقاله خود با اشاره به تغییرات گسترده در سطوح عالی پادشاهی سعودی نوشت: این تغییرات، در فعالیت ها و سیاست های عربستان سعودی در منطقه تغییری به وجود نمی آورد زیرا اهداف رژیم سعودی بر بی ثباتی منطقه خاور میانه و کمک به اجرای سیاست های آمریکا در این منطقه، نهفته است.
اروپام**391**1485**1479






28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن