تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803256225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش تحلیلگر روسی از هزینه صدها میلیون دلاری عربستان و قطر برای ترمیم وجهه خود در غرب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش تحلیلگر روسی از هزینه صدها میلیون دلاری عربستان و قطر برای ترمیم وجهه خود در غرب مسکو-ایرنا- "ولادیمیر آلکسییف" تحلیلگر امور بین المللی روسیه گفت: عربستان سعودی و قطر برای ترمیم وجهه خود در عرصه بین المللی،به شرکت های لابی گری در غرب متوسل شده و صدها میلیون دلار هزینه می کنند.


آلکسییف امروز (دوشنبه) طی مقاله ای در تارنمای روسی "ایران رو" خاطرنشان کرد: سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و قطر، مدتهاست متوجه شده اند که در غرب همه چیز به وسیله پول تعیین می شود. آنها بر همین اساس از صرف هیچ هزینه ای برای پیشبرد منافع خود در منطقه خاورمیانه و مناطق دیگر جهان دریغ نمی ورزند.
وی با اشاره به توجه خاص سران این دو کشور به استفاده از خدمات شرکت های لابی در آمریکا برای رسیدن به اهداف خود نوشت: قوانین آمریکا در اصل لابی گری مستقیم از سوی دولت های خارجی را ممنوع اعلام کرده با این حال، در طول قرن بیستم ساز و کارهای مؤثری طراحی شده است که به دولت های خارجی امکان دستیابی به اهداف خود در صحنه سیاسی آمریکا و اعمال نفوذ در شکل گیری خط سیاست خارجی آمریکا را می دهد.
این تحلیل گر روس خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت ها با دریافت پول به ترمیم وجهه عربستان سعودی و قطر در آمریکا می پردازند و سعی می کنند واقعیت های این کشورها را از افکار عمومی پنهان کنند.
آلکسییف با اشاره به همکاری شرکت آمریکایی " ارتباطات کورویس" Qorvis Communications با عربستان سعودی نوشت: این شرکت دست اندرکار روابط عمومی در سال های اخیر بابت اصلاح سیمای عربستان سعودی در آمریکا، از دولت سعودی 60/3 میلیون دلار دریافت کرده است و به ارائه خدمات در عرصه رسانه ای به این کشور ادامه می دهد. یکی از جهات مهم فعالیت کورویس Qorvis جلب شخصیت های مهم و شایان اعتماد اجتماعی نظیر کارشناسان سیاسی، سفرای سابق، استادان دانشگاه و سایر کارشناسان به ایجاد چهره جذاب عربستان سعودی بوده است. شمار قابل توجهی از این شخصیت ها به طور منظم در ازای انتشار مقالات و ارائه سخنرانی های علمی با انعکاس سیمای این پادشاهی، پول سعودی دریافت می کنند.
تحلیل گر روس خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و قطر به منظور جلب متحدان در میان نمایندگان کنگره و شخصیت های حزب دمکرات از خدمات شرکت "پاتن باگز " Patton Boggs استفاده می کنند. شرکت لوفلر گروپ" Loeffler Group هم نماینده ریاض و دوحه نزد جمهوری خواهان است.
وی افزود: مکانیزم دیگر لابی گری، برگزاری انواع و اقسام مجامع سیاسی و بازرگانی در ریاض و دوحه با شرکت نخبگان تجار بزرگ و متوسط غرب و سیاستمداران، سران دولت ها، وزیران و نمایندگان مستعفی پارلمان است. کمیته سازمانی این مجامع سرمایه گذاری نه تنها همه هزینه های اقامت مهمانان در هتل های گران و تغذیه لوکس، گردش ها با قایق و شب نشینی های پرهزینه را بر عهده می گیرد، بلکه به هر یک از آنها هدایای شخصی نظیر ساعات نفیس ساخت سوئیس و جواهرات اهدا می کند.
تحلیل گر روس با بیان این که خواست ها و علایق هر یک از میهمانان از قبل کشف می شود، اظهار داشت: در حقیقت، این گونه گرد هم آیی ها به یک نوع پرداخت رشوه پنهانی تبدیل شده است. به عنوان مثال، تنها در دوحه هر سال تا 70 مراسم از این قبیل بر پا می شود.
آلکسییف با اشاره به روش های دیگر عربستان سعودی و قطر برای افزایش نفوذ خود در آمریکا و از جمله سرمایه گذاری در موسسات آموزش عالی این کشور گفت: این دو کشور با توجه به نقش دانشگاه ها در شکل دهی ذهنیت رهبران آینده آمریکا، در نظام آموزش عالی آمریکا سرمایه گذاری می کنند و به تأمین مالی طرح های آموزشی و سفرهای دانشجویان آمریکایی به عربستان سعودی و ارائه کمک هزینه ها و یارانه ها می پردازند و به دانشگاه ها کمک مالی می کنند.
وی به عنوان نمونه ای از این گونه اقدامات، به همکاری گسترده عربستان سعودی با دانشگاه جرج تاون اشاره و خاطرنشان کرد: این فعالیت موجب ایجاد چهره مثبت تر عربستان سعودی شده است. دانشگاه جرج تاون که در چارچوب مرکز حسن تفاهم مسلمانان و مسیحیان به نام ولید بن طلال فعالیت می کند، از این شاهزاده سعودی 120 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است.
آلکسییف افزود: لابی سعودی در جهت اعمال نفوذ در سازمان های مختلف حقوق بشری از خدمات شرکت بانفوذ روابط عمومی " پادستا گروپ" Podesta Group استفاده می کند. به گزارش سازمان " اطلاعات لابی گری"Lobbying Datebase، عربستان سعودی هر سال بابت لابی عقیدتی بیش از 100 میلیون دلار خرج می کند. برای این منظور، گران ترین لابی گران آمریکایی نظیر جرارد اوانس، تیموتی پری، مایکل یوهانسون و جان ستیرهاف استخدام شده اند.
تحلیل گر روس در مقاله خود خاطرنشان کرد: سعودی ها و بخصوص قطری ها ضمن دفاع از منافع خود در غرب از رشوه دادن بی پرده یعنی فساد مالی معمولی روگردان نمی شوند. آنها به اعضای بلندپایه دولت آمریکا و کنگره، هدایای گرانبها و رشوه هایی به صورت گوناگون توزیع می کنند.
وی ادامه داد: اهدای سرویس جواهرات طلا و برلیان چند صد هزار دلاری از طرف پادشاه سعودی به چند زن وزیر خارجه و دستیار امنیت ملی سابق آمریکا به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در جریان دیدار سه سال قبل خود از عربستان سعودی، جواهراتی از طلای سفید با لعل و برلیان را با خود به آمریکا برد که قیمت آن 500 هزار دلار بود.
تحلیل گر امور بین المللی روسیه خاطرنشان کرد: این اقدامات با توجه به نقض گسترده حقوق بشر در عربستان سعودی و قطر و محدودیت آزادی ها در این دو کشور و به ویژه تهاجم هوایی جنایتکارانه به یمن به سرکردگی ریاض، در آینده هم ادامه و حتی افزایش خواهد داشت.
اروپام**391**1485** 1701



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن