تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806613765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنین نجوای زندگی در گوشهای خاموش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طنین نجوای زندگی در گوشهای خاموش همدان- ایرنا- طنین نجواهای زندگی در گوشهای خاموش افرادی که از ابتدای زندگیشان هیچگونه آوایی از محیط نشنیده اند بزرگترین ارمغان فعالیت مرکز کاشت حلزون گوش است.


نوزاد جدیدی وارد خانواده می شود و فضای اطراف خویش را لبریز از نور و شادی می کند، مادر عاشقانه او را در آغوش می کشد و در حال شیر دادن برایش لالایی می خواند، و پدر به دست و پا زدن کودکانه و لبخندهای آسمانی اش می خندد.
اما دنیای این فرشته کوچک در سکوت کامل فرو رفته است، او نه لالایی مادر را می شنود و نه خنده های پدر را.
از این پس در این دنیای پر هیاهویی که از هر گوشه اش صدایی برمی خیزد دنیای او یک دنیای خاموش است و ایما و اشاره هایش نیز تنها زبان گفتاری اوست، گاهی در این دنیای شلوغ گم می شود و با زبان اشاره اش نیز نمی تواند منظورش را برای دیگران تفیهم کند.
تحمل ناشنوایی کار آسانی نیست باید آنقدر شانه هایت برای تحمل این مشکل بزرگ باشد که در کنار پذیرش ترحمهای ناآگاهانه راهت را پیش بکشی و حرفت را با زبان بی زبانی به کرسی گوشهای دیگران بنشانی.
در سالهای گذشته وقتی کودکی ناشنوا به دنیا می آمد دیگر همه خانواده تنها عزمشان را جزم می کردند که فرزندشان از قافله بازیهای کودکانه و جمع دوستانشان عقب نماند و دیگر امیدی به برگشت شنوایی در این فرد نداشتند.
اما با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی با انجام عمل جراحی کاشت حلزون گوش زمینه برای برگشت شنوایی این افراد فراهم شد و خداوند بار دیگر نگاه مهربانش را در قالب یک معجزه بر گوشهای خاموش و زندگی و بی صدای این افراد جاری کرده است تا لذت زنده بودن و زندگی کردن را در بین بندگانش قسمت کند.
رییس مرکز کاشت حلزون گوش غرب کشور در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز کاشت حلزون گوش در این مرکز از اسفند ماه سال 92 در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرده است.
دکتر فرهاد فراهانی ادامه داد: 23 بیمار تاکنون در این مرکز عمل شده و چهار نفر نیز در نوبت عمل این مرکز قرار دارند و 17 نفر دیگر نیز به هیات امنای ارزی معرفی شده اند تا پروتز لازم برای عمل این افراد تامین شود.
وی عنوان کرد: برنامه ریزیهای لازم برای انجام 50 عمل تا پایان سالجاری انجام شده و هزینه عمل جراحی این افراد با انجام ساز و کارهای علمی و دولتی حدود 60 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: اگر این افراد ساز و کارهای دولتی را پشت سر نگذارند باید قبل از عمل 340 میلیون ریال به حساب هیات امنای ارزی واریز کنند.
وی بیان کرد: تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی مبنی بر تامین هزینه های درمانی افراد زیر پوشش این سازمان منعقد شده است که با توجه به وضعیت مالی این افراد در برخی موارد حتی آنها با حمایتهای این سازمان بدون پرداخت هیچ هزینه ای جراحی شده اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این عمل جراحی در افراد واجد شرایط از یکسالگی قابل انجام بوده و تا 60 سالگی نیز می تواند نتیجه داشته باشد اما انجام این عمل در افراد زیر سه سال نتیجه بخشی بهتری دارد.
وی افزود: بیشتر این افراد پس از عمل با دو سال توانبخشی گفتاری به نتیجه قطعی دست پیدا می کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون 11 مرکز کاشت حلزون گوش در کشور فعال است و مجوز بعدی نیز به استان دیگری داده نمی شود چرا که دستیابی به مجوز این مرکز بسیار سخت است.
دکتر فراهانی گفت: خرید تجهیزات بیشتر بویژه میکروسکوپهای جراحی جدید از مهمترین نیازهای این مرکز است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز در این باره گفت: بیش از پنج هزار ناشنوا تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارند.
اکبر سوری افزود: آمار دقیقی از ناشنوایان در استان همدان وجود ندارد چرا که برخی خانواده ها فرزندانشان را معرفی نمی کنند اما بیش از پنج هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از این مجموعه خدمات دریافت می کنند.
وی عنوان کرد: برخی کودکان از بدو تولد با مشکل ناشنوایی مواجه هستند که این کودکان پس از ارزیابی های اولیه خدمات لازم را دریافت و سازمان بهزیستی با انعقاد تفاهم نامه مدد جویان خود را در اولویت قرار می دهد.
وی بیان کرد: غربالگری شنوایی کودکان در سراسر استان در روزهای نخست تولد نوزدان انجام می گیرد.
سوری به خدمات مراکز مشاوره های سازمان بهزیستی و خدمات تربیت شنیداری اشاره کرد و گفت: این مراکز برای رفع معضلات شنوایی به ناشنوایان بوده و روز به روز این سیستمها با بهره گیری از تکنولوژیهای روز خدمات مطلوبتری ارائه می کند.
مدیر اجرایی مرکز کاشت حلزون بیمارستان بعثت همدان نیز در این باره گفت: مرکز کاشت حلزون گوش غرب کشور در بیمارستان بعثت همدان مستقر است.
فاطمه شیرانی ادامه داد: گروه شنوایی شناسی، گفتار درمانی و کارشناس تربیت شنیداری در این مرکز مستقر هستند که افراد متقاضی برای کاشت حلزون شنوایی را تحت درمان قرار می دهند.
شیرانی تصریح کرد: در برخی موارد گوش افراد به سمعک پاسخگو بوده که دیگر نیازی به درمان ندارند اما در صورتی که گوش آنها به سمعک پاسخگو نباشند باید عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی بر روی آنها انجام شود.
وی گفت: این مرکز ویژه غرب کشور بوده و استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان را تحت پوشش قرار می دهد و بیماران متقاضی برای عمل جراحی باید روزهای پنجشنبه 9 صبح تا 12 ظهر مراجعه کنند.
7530/6993



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن