تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812880746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صیانت از موقوفات از برنامه های اولویت دار در آذربایجان غربی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل اوقاف: صیانت از موقوفات از برنامه های اولویت دار در آذربایجان غربی است ارومیه - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: حفاظت و صیانت موقوفات از برنامه های اولویت دار این اداره کل است.


حجت الاسلام علی مصائبی روز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید اوقاف خوی که با حضور جمعی از واقفان، روسای هیئت امنای امامزادگان و مسئولان خوی ترتیب یافت با بیان اینکه وقف میراث حسنه و ماندگار در اسلام و میان ما مسلمانان است اظهار کرد: همگان در جهت فرهنگ سازی برای احیای سنت حسنه وقف دست در دست هم دهیم تا این ارزش اسلامی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی دارای شش هزار موقوفه، 13 امامزاده شاخص و 334 هزار رقبه است افزود: صیانت از موقوفات از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است و در این راستا بیش از 10 موقوفه که بازسازی و بهسازی آنها از سال 90 با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال شروع شده و با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست.
حجت الاسلام مصائبی گفت: فرهنگ وقف در میان مردم و مسئولان خوی نهادینه شده و این نشان از پتانسل بالای این شهر مذهبی دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 80 درصد از موقوفات استان سندار شده است اضافه کرد: در سه سال گذشته در شهرستان خوی 530 موقوفه سنددار شده اند.
فرماندار خوی هم در این مراسم وقف را سنت حسنه و افتخار مسلمانان برشمرد و گفت: با مدیریت صحیح و به موقع می توان با درآمدهای موقوفات بخشی از نیاز نیازمندان جامعه را تامین کرد.
حسین سیوانی به ظرفیت های بالای وقف در شهرستان اشاره کرد و افزود: خوی در ثبت وقف یکی از شهرهای شاخص در استان است و وجود تعداد 550 وقف و بیش از 600 رقبه نشان از شاخص بودن این شهر دارد.
وی اظهار کرد: ترویج موقوفات و عمل به نیت واقفان در رئوس برنامه های این سازمان قرار دارد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام احمد اصغرنژاد به عنوان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی معرفی و از زحمات حجت الاسلام مقصود محمودی تجلیل شد.
حجت الاسلام اصغرنژاد قبل از این در سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت بود.
شهرستان خوی با 400 هزار نفر جمعیت در 130 کیلومتری شمال آذربایجان غربی واقع است.
7128/6008



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن