تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798279405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای توافق های انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با سازمان غذا و دارو کشور مورد تاکید قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجرای توافق های انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با سازمان غذا و دارو کشور مورد تاکید قرار گرفت ساری-ایرنا-رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران بر لزوم اجرایی شدن توافق های این انجمن با مسوولان سازمان غذا و داروی کشور در مقولات فنی و کیفی ،نحوه تهیه مواد اولیه ،تولید و عرضه بهداشتی انواع مواد غذایی و دارویی و نظارت بر آن تاکید کرد.


هفته پیش معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور به همراه معاونانش جلسه هم اندیشی را با دو تشکل انجمن غذایی و دارویی و انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران برگزار کرد که منجر به امضای چند یادداشت تفاهم شد.
اسماعیل خاتم مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه ، گفت : با توجه به اینکه بخش اعظم گندم تحویلی به کارخانه های آرد از طریق سیلوهای وابسته به شرکت غله انجام می شود و نیز عدم پاسخگویی این شرکت نسبت به کیفیت گندم های ارسالی که آثار آن در آرد تولید شده نمایان است ، توافق شد با پیگیری سازمان غذا و دارو ، شرکت غله به ازای هر محموله گندم ارسالی گواهینامه بهداشتی و کیفی معتبر به مسوول فنی کارخانهع های آرد ارائه دهد.
وی به اهمیت نقش مسوولان فنی صنایع غذایی در کیفیت و سلامت فرایند تامین ماده اولیه ، تولید و توزیع محصولات غذایی اشاره کرد و افزود : در این نشست تفاهم شد تا در رتبه بندی کارشناسان تسریع شود و سازمان غذا و دارو قول داد تا پایان امسال حدود 50 درصد و تا پایان سال 95 هم تمامی کارشناسان را رتبه بندی کند .
خاتمی مقدم اظهار داشت : با توجه به دستاورد عملی چند واحد تولیدی روغن کشور برای تولید مارگارین با مشخصات کیفی آخرین دستورالعمل سازمان غذا و دارو و با حفظ عملکرد گذشته ، از ریاست سازمان غذا و دارو درخواست شد ضمن تلاش برای بومی کردن این دستاورد، از دستورالعمل اخیر خود عقب نشینی نکند.
وی افزود : در پی طرح مشکل مغفول ماندن استاندارد تولید و مصرف خمیر مرغ و تاکید برآثار زیانبار آن برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، توافق شد سازمان غذا و دارو ظرف مدت حداکثر سه ماه با هماهنگی دستگاه های مسوول، تکلیف استاندارد این کالا را نهایی کند.
رییس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت : تاریخ ماندگاری دوغ و مصرف احتمالی برخی نگهدارنده ها در این محصول هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان غذا و دارو نسبت به تعیین تکلیف نهایی این موضوع در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام موثر اعمال کند و انجمن غذایی مازندران هم مکلف به ارائه پیشنهادات اجرایی خود در این زمینه شد.
وی افزود : همسو با سیاست ملی کاهش مصرف نمک ، پیشنهاد انجمن غذایی مازندران برای تعریف دوغ کم نمک با قابلیت درج ادعا در برچسب محصول مورد توجه ریاست سازمان قرار گرفت و مقرر شد مقدمات اجرایی آن از سوی سازمان غذا و دارو فراهم شود.
خاتمی مقدم به تذکر کارشناسان مبنی بر خطر بازگشت روغن های گیاهی به برخی محصولات لبنی ، گفت : سازمان غذا و دارو و سایر نهادهای نظارتی درخواست می شود تا نظارت ها و آزمون های کیفی مرتبط را تقویت کنند.
شهرت مازندران به محصولات کشاورزی آن است اما اطلاعات بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی استان نشان می دهد که کمتر از 20 درصد مواد اولیه واحد های صنایع غذایی در داخل استان و 80 درصد دیگر از خارج استان تامین می شود .
بر اساس اطلاعات بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران 450 واحد صنایع غذایی در استان شناسایی شده است که 315واحد آن از سازمان صنعت و معدن و 135 واحد دیگر هم از جهاد کشاورزی مجوز فعالیت بهره برداری دارند.
آمارهای رسمی همچنین نشان می دهد که تنها 200 واحد از صنایع غذایی استان هم اکنون فعالند و میانگین فعالیت آنها نیز کمتر از 50 درصد است.
صنایع غذایی مازندران در 9 گروه لبنی، آرد، فرآورده های گوشتی ، روغن، بسته بندی، کنسرو غیر گوشتی ، فرآورده های آردی ، نوشیدنی و کشتارگاه طیور فعالیت دارند.
این واحدها سالانه به 500 هزار تن گندم ، 900 تن تخم مرغ ، 30 هزار تن گوشت قرمز ، دو هزار تن ماهی کنسروی ، چهار هزار تن نمک ، 17 هزار تن روغن و چهار هزار تن شیر خشک نیاز دارند .ک/3
6990/1654



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن