تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798382119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنگره بین المللی خون، شاخصی برای سنجش علم پزشکی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کنگره بین المللی خون، شاخصی برای سنجش علم پزشکی در ایران یاسوج- ایرنا- برگزاری نخستین کنگره بین المللی خون،بیماری ها وکاربردهای بالینی آن در یاسوج همراه با استقبال کم نظیر متخصصان و اندیشمندانی داخلی وجارخی را می توان شاخصی در حوزه دانش پزشکی کشورمان قلمداد کرد.


به گزارش ایرنا،محورهای برگزاری کنگره علمی و بین المللی خون در یاسوج اگر چه در ر10حوزه مربوط به بیماری های خونی اختصاص داشت، اما این رویدادعلمی باشکوه به اذعان بسیاری از شرکت کنندگان در سطح بهترین و جامع ترین کنگره های علمی و دانش روز پزشکی دنیا برگزار شد.
استقبال نمایندگانی از 15کشور خارجی و حضور 60انجمن و بیناد علمی داخلی و خارجی از نکات برجسته این کنگره بینالمللی بود.
اذعان متخصصان و صاحبنظران خارجی به توفیقات علمی ایران اسلامی از نکات ارزنده این کنگره بود به گونه ای که رییس سازمان خون آسیا گفت: ایران، سریلانکا و هندوستان در زمینه ی پیشگیری و درمان بیماری های خونی وضعیت بهتری نسبت به کشورهای آسیایی دارند.
رییس انجمن مغز و استخوان ایران با اشاره به نقش مهم مواد غذایی و محیط اطراف در ابتلا به سرطان گفت: میزان شیوع به سرطان در اروپا و آمریکا نسبت به ایران روبه افزایش است.
فوق تخصص پیوند اعضا و نخستین جراح پیوند پانکراس در ایران از سیر صعودی و پرشتاب فرهنگ اهدای عضو در ایران خبر داد و تاکید کرد: در این راستا به مرز اروپا رسیده ایم.
این کنگره فرصتی برای هماندیشی در زمینه خون ،بیمارها و کاربردهای بالینی آن بود که ضمن هم اندیشی متخصصان در این بخش وبیان آخرین یافته های علمی دراین حوزه، توفیقات ایران در این عرصه نیز مورد توجه میهمانان خارجی نیزقرار گرفت.
از دیگر نکات حائز اهمیت و از جنبه های مثبت و امیدوارکننده این کنگره برقراری و استمرار نظم و انسجام همرا با برنامه ریزی مناسب و در عین حال نیازسنجی درست از سوی متولیان امر در طول برگزاری آن بود.
حضور بیش از 900 اندیشمند، پژوهشگر و نخبه علم پزشکی در داخل و خارج از کشور کلاس برگزاری این کنگره علمی را به حدی بالا برده بود که بسیاری از شرکت کنندگان و حاضران مکرر در مصاحبه ها و سخنرانی های خود زبان به تمجید و رضایتمندی از آن می گشودند.
حضور بیش از 60انجمن، موسسه و سازمان علمی وپزشکی از شرق وغرب در کنگره بین المللی خون با توجه به شرایط سیاسی و تحریم ها از دیگر نکات جالب توجه و قابل تامل در برگزاری این کنگره چهار روزه بود.
انجمن و موسسه علمی و تخصصی خون آسیا، سازمان انتقال خون فرانسه، حضور اندیشمندان و محققانی در زمینه بیماری های خون و سرطان از کشورهای ایتالیا، پاکستان، عراق، لبنان و هند از جمله افراد و شخصیت های شاخص و برجسته شرکت کننده در این کنگره بودند.
پروفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران و دکتر سامان نیک اقبالی فلوشیت، فوق تخصص و نخستین جراح پیوند پانکراس در کشور نیز از جمله شرکت کنندگان داخلی در این کنگره بودند.
تشکیل اتاق خبر از سوی شورای اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و وجود اینترنت پرسرعت که تا حدود زیادی مانع از هرگونه بی نظمی در حین برگزاری جلسات و سخنرانی ها می شد، از دیگر جنبه های مثبت و موفق این رویداد بزرگ علمی و بین المللی بشمار می رفت.
انجام مصاحبه های خبری متعدد و تخصصی از سوی رسانه های جمعی در حوزه های مختلف پزشکی و درمانی در سطح کشور و جهان از مهمترین دستاوردها و بلکه نتایج مثبت تشکیل این اتاق خبر بود.
سخنرانی ها به زبان انگلیسی از سوی دبیر علمی و رییس کنگره، برپایی چادرهای عشایری و نمایشگاه صنایع دستی وسوغات بهمراه موسیقی های محلی که تا حدودی زیادی شگفتی و استقبال شرکت کنندگان را موجب شد،از حاشیه های جالب توجه در طول برگزاری کنگره بود.
دبیر علمی کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن از ارایه 273 مقاله به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به صورت سخنرانی و پوستر در طول برگزاری این رویداد مهم علمی و اجتماعی خبر داد.
دکتر بهروز یزدان پناه یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره را استفاده از تجربه ها و معلومات علمی اندیشمندان، صاحبنظران و استادان دانشگاه های ملی و بین المللی به منظور ارایه خدمات هر چه مطلوبتر بهداشتی و درمانی به بیماران خونی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
وی گفت: کم خونی ها، بیماری های انعقاد و خونریزی دهنده ها، طب انتقال خون، سلول های بنیادی ،پیوند ، پاراکلینیک و تشخیص از مهمترین محورهای این کنگره بین المللی بود.
دکتریزدان پناه لوکمیا و آنکولوژی درمان، مراقبت و کیفیت زندگی بیماران خونی،اکتشافات دارویی در بیماری‏های خونی و اخلاق ، قوانین و حقوق بیمار در خونشناسی از دیگر محورهای مهم این کنگره جهانی ذکر کرد.
وی یاداور شد: برگزاری این کنگره به عنوان یک رویداد مهم علمی علاوه بر داشتن دستاوردهای متعدد پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور، موجب معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های این استان و شهر یاسوج شد.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج گفت: این رویداد بزرگ علاوه بر تبادل تجربیات و دستاوردهای علمی و پزشکی ارتقا سطح روابط فرهنگی ، اجتماعی و حتی سیاسی بین کشورهای شرکت کننده در این کنگره را بهبود خواهد بخشید.
سید موسی خادمی افزود: متولیان و دست اندرکاران امر سلامت در استان نیز باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره لازم را ببرند.
وی اظهار امیدواری کرد: پزشکان ، متخصصان و اندیشمندان داخلی و خارجی شرکت کننده در این کنگره بین المللی درآینده ای نزدیک و نیز به طور مستمر به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کنند.
خادمی افزود: سفر پزشکان و متخصصان از کشورهای مختلف جهان به استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن ارتقای جایگاه و شاخص های امر سلامت فرصت و عامل برای معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری این استان خواهد بود.
وی ظرفیت های طبیعی و جاذبه های بکر گردشگری و خدادادی را در استان کهگیلویه وبویراحمد یاداور شد و اظهار کرد: پزشکان و اندیشمندان شرکت کننده در این کنگره بین المللی بهترین سفیران برای معرفی بیش از پیش این استان خواهند بود.
خادمی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد همواره از استان های امن کشور جمهوری اسلامی در زمینه سرمایه گذاری به ویژه در حوزه توریسم سلامت است، افزود: شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و ایجاد زیرساخت های گردشگری و خدمات فراهم است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز علاوه بر استفاده مطلوب از دستاوردهای این کنگره بین المللی خون در زمینه توسعه توریسم سلامت به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در پیشرفت این استان سرمایه گذاری و برنامه ریزی کند.
البته پخش نشدن و انعکاس ضعیف این کنگره بین المللی در شبکه های مختلف سراسری، حضور نیافتن حداقل یک مسوول و مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور کمرنگ برخی مسوولان و مقامات اجرایی استان این کنگره را شاید بتوان از نقاط ضعف این کنگره مهم و بین المللی دانست.
البته ضعف برخی مترجمان بویژه در هنگام مصاحبه های خبری که تا حدود زیادی نیز برای خبرنگاران قابل محسوس بود از دیگر نقاط ضعف این کنگره بود.
این در حالی است که وجود وبروز هر یک از این ضعف ها و کمبودها را نباید نافی سایر جنبه های مثبت و پربار این رویداد مهم اجتماعی و بین المللی قلمداد کرد.
البته این کنگره نیز از همان لحظات آغازین آن نیز با اشک شوق ها و اتفاقات بسیار میمون و البته نادری مواجه شد.
سخنرانی و خیرمقدم دکتررضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رییس کنگره به زبان انگلیسی تمجید و تشویق های ممتد حاضران بویژه همقطاران علمی و نخبگان پزشکی اش را نیز بهمراه داشت.
گریه ها و اشک های سوزانه حجت عصاری مسوول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه به هنگام آواز موسیقی محلی در سالن اجلاس کنعانی از دیگر حاشیه های جال در روز نخست کنگره بین المللی خون یاسوج بود.
کنگره بین المللی خون که از 21 اردیبهشت به مدت چهار روز در یاسوج برگزار شد.
شهر یاسوج با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر مرکز استان 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در جنوب ایران واقع شده است.
3016/6162






27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن