تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798631744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف میکنم هنوز کار جدی برای فیلمنامه نویسان انجام ندادیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت الله ایوبی در پنجمین شب فیلمنامه نویسان ایران :
اعتراف میکنم هنوز کار جدی برای فیلمنامه نویسان انجام ندادیم
پنجمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران شب گذشته ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور رییس سازمان سینمایی و مسئولان و هنرمندان در موزه سینما برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  پنجمین «شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران» با حضور  حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد حیدری مدیرعامل موزه سینما و دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و اهالی سینما در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.


در بخشی از مراسم حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی با تبریک مبعث حضرت محمد (ص) گفت: شاهان بسیار آمدند و برای ماندن خود هزینه های بسیار کردند ، اما نامشان در تاریخ باقی نماند و همه رفتند و تنها نامی که به نیکی و برکت ماند نام احمد بود ، چرا که حضرت محمد(ص) ارمغانی برای فطرت انسان آورد و هیچگاه نگفت که دین اسلام تحمیل بر فطرت انسان است و هرآنچه از میراث پیامبر اسلام باقی مانده زیبایی و شکوه انسان است.


وی با اشاره به شرایط فیلمنامه نویسی کشور گفت : اعتراف میکنم هنوز کار جدی برای فیلمنامه نویسان انجام ندادیم و امیدوارم با شروع به کار مجدد خانه سینما اتفاقات خوبی برای عرصه فیلمنامه بیفتد . هنوز این کشتی طوفان زده است و امیدواریم با کمک رضا میر کریمی که قبول مسولیت کرد،  مشکلات آن به مرور زمان حل شود. 


ایوبی ادامه داد : باید گفت کار شما فیلم نامه نویسان در عرصه سینما مهم است چرا که وقتی فیلمی نقد می شود اول به قصه آن پرداخته می شود که این نشان از اهمیت فیلم نامه دارد ، البته مشکلات فیلم نامه نویسان آنقدر پیچیده نیست که نتوان آن را حل و  فصل کرد ، اما باید نشست و با برنامه ریزی دقیق یکی یکی به اینها پرداخت. 


ایوبی در ادامه اظهار داشت : هیچ وقت از نقد شدن ناراحت نشدم و از دوستان فیلم نامه نویس در خواست دارم ما را نقد کنند تا اگر مشکلی در کارها هست اصلاح شود و این جلسات باید در طی سال به صورت تخصصی ادامه پیدا کند و من هم حاضرم وقت بیشتری برای پرداختن به عرصه فیلمنامه بگذارم .


رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه نویسان در بخشی از مراسم گفت : این روزها خبر خوب دادن دشوار است. یادم هست سه هفته پیش خبر آمد تفاهم نامه ای بین دو وزارتخانه ارشاد و بهداشت بسته شده و در ادامه خواسته شد آن دسته از اعضایی را که دچار بیماری خاص هستند معرفی کنیم. در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که خدا را شکر هیچ یک از اعضای صنف ما دچار بیماری خاص نیستند.


این فیلمنامه نویس ادامه داد : با این وجود اگر نگاه دقیقی در حوزه های صنفی و حرفه فیلمنامه نویسی داشته باشیم متوجه می شویم که سینمای ایران دچار یک بیماری خاص شده  که امیدواریم این بیماری زودتر از بین برود .


وی افزود: اعضای جدید خانه سینما در سال های گذشته از امکان بیمه شدن محروم هستند که امیدوار هستیم با پیوند مبارکی که بین این دو وزارتخانه برقرار شده همه سینماگران از حق بیمه بهرمند شوند .


مقصودی در ادامه با اشاره به سایت کانون فیلمنامه نویسان گفت : راه اندازی سایت کانون فیلمنامه نویسان از مهمترین اتفاق ها بود و مجموع اطلاعات مورد نیاز در این سایت توضیح داده شده است و از دیگر اتفاق های مهم در کانون فیلمنامه نویسان برگزاری مجمع عمومی بود که در سال ۱۳۹۲ برگزار شد و حضور پرشور فیلمنامه نویسان در این مجمع نشان داد حرفه فیلمنامه نویسی برای سینمای ایران مهم و ضروری است.


 در بخش های دیگر این مراسم از چهره هایی چون پرویز دوایی منتقد ، سیروس الوند کارگردان و فیلمنامه نویس سینما ، محمد شهبا فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه تقدیر به عمل آمد.


همچنین در بخش دیگری از مراسم «پنجمین شب فیلم نامه نویسان سینمای ایران» جایزه «تعامل و گفتگو در عرصه فیلمنامه نویسی» به رضا میرکریمی اهدا شد که فرید مصطفوی در این بخش با حضور روی سن گفت : این بخش را برای کارگردان هایی در نظر گرفته ایم که بین کارگردانی و فیلمنامه نویسی تفکیک قائل شده و در ساخت آثار خود سعی نکردند هم فیلمنامه نویس و هم کارگردان باشند . تعریف فیلمساز مولف بودن به این معنا است که فیلمساز در فیلمسازی خود جهان بینی واحدی داشته باشد و بتوان ردپای اندیشه فیلمساز را فیلم به فیلم در آثاری که می سازد دنبال کرد ولی متاسفانه عبارت فیلمساز مولف در ایران به کارگردانی گفته می شود که فیلمنامه های آثارش را خودش می نویسد و این تعریف از اساس اشتباه است .


لازم به ذکر است که گروه موسیقی «کلوزآپ» در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت و قطعه ای را به یاد محمد علی سپانلو شاعر و بازیگر فقید کشورمان که در هفته گذشته به دیار باقی شتافت را اجرا کرد . 


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

«آسمان من» برگرفته از داستان‌هایی واقعی است
به لطف نام پیامبر(ص) عکس ها را ثبت کردم / فیلم حضرت محمد (ص) برای من دانشگاه بود
چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم / همه عکس ها فرم خاص و برازنده ای دارد
رونمایی از سومین پوستر فیلم «من دیه گو مارادونا هستم»
15 روز تنهایی برای بازی در «مردی که اسب شد»
نزدیک شدن به حریم فردوسی کاری سخت است/ نمی‌توان اسطوره‌ای را که با شعر دیالوگ می‌گوید را به تصویر کشید
کارگردان سینما دربی پایتخت را پیش بینی کرد/ پرسپولیس دو بر یک پیروز می‌شود
خانه سینما باید به فردی خوش نام سپرده می شد / میرکریمی بهترین انتخاب بود
از وضعیت مبهم «نهنگ عنبر» تا مدیرعاملی میرکریمی در خانه سینما
فیلمسازی که اثرش توقیف می شود هیولا نیست/ تکلیف «پریناز» هنوز در هاله ای از ابهام است




۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن