تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799493964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب های چاپ اولی مرکز جهانی شدن رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کتاب های چاپ اولی مرکز جهانی شدن رونمایی شد تهران - ایرنا - در نشست تاثیر تفاهم هسته ای و تاثیر آن بر توسعه صنایع فرهنگی ، از کتاب های چاپ اولی منتشر شده مرکز مطالعات جهانی شدن در سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،"رفتارهای حمایت گرانه در عصر جهانی شدن" ، "خشونت و افراط گری در عصر جهانی شدن"، "جهانی شدن فرهنگ و اخلاق" ، "حقوق بین المللی هسته ای"، "اقتصاد سیاسی جهانی " ، "تربیت شهروند جهانی " و "آینده حقوق بین الملل" ، "محیط زیست در عصر جهانی شدن" کتاب هایی بودند که با حضور نویسندگان برخی از این آثار رونمایی شدند.

* * بیانیه لوزان؛ تاثیر یک قدرت منطقه ای بر قدرت های جهانی
در این نشست معاون آموزشی و پژوهشی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن و عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه درباره تاثیر تفاهم نامه لوزان بر توسعه صنایع فرهنگی سخنرانی کرد.
محمدرضا دهشیری با اشاره به پیامد بیانیه لوزان در روابط بین الملل گفت: شاید آنچه که بیشتر در روابط بین الملل مورد توجه است توجه به پیامد مذاکرات لوزان است نه نتیجه آن. به دلیل اینکه این بیانیه موجب چرخش های بزرگ در روابط بین الملل و تحولات نوین در افق سیاست های جهان شد.
وی درباره شکل مذاکرات هسته ای ایران عنوان کرد: در این بیانیه ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در یک سوی مذاکرات و در طرف مقابل قدرت های بزرگ (1+5) قرار گرفته اند . این نوع مذاکرات یک تحول بزرگ در مذاکرات بین المللی است و نشان دهنده توجه به یک قدرت منطقه ای در عرصه بین الملل است.
وی در ادامه اظهار کرد: ما در بیانیه لوزان شاهد این هستیم که یک نوع تحول در بنیاد های بین المللی در حال شکل گیری است و این بیانیه به نوعی الگوهای رفتاری را تغییر داد . به عبارتی جمهوری اسلامی ایران در حالی وارد این مذاکرات هسته ای شد که برای نخستین بار یک قدرت منطقه ای یک قطع نامه بین المللی را با یک قطع نامه ملغی کرد و یک عضوی که از اعضای شورای امنیت نیست توانست یک قطعنامه آنها را لغو کند.
وی با اشاره به قدرت رقابت ایران در بازارهای بین المللی اظهار کرد: بیانیه لوزان باعث می شود که ایران در بازارهای بین المللی توان رقابت داشته باشد و تحریم ها فروریزد .
وی با اشاره به تقویت زیرساخت های تولیدات صنایع فرهنگی عنوان کرد: درباره تاثیر بیانیه لوزان بر توسعه صنایع فرهنگی دو نظریه وجود دارد . برخی معتقدند این تفاهم می تواند تاثیر مثبتی بر توسعه صنایع فرهنگی داشته باشد در مقابل بعضی کارشناسان بر این عقیده هستند که این تفاهم می تواند تاثیر مخربی بر توسعه این صنایع داشته باشد. زیرا آنها معتقدند با سرازیر شدن کالاهای فرهنگی به ایران کالاهای بومی ما در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.
معاون پژوهشی مرکز مطالعات جهانی شدن گفت: معتقدم آنچه در این عرصه مهم است تصویر سازی مثبت در این فضاست آنچه که باعث زمینه سازی صدور کالا های فرهنگی ما به کشور های خارجی است. در عین حال ما نباید تقویت زیر ساخت های کالا های فرهنگی را از یاد ببریم. در عرصه جهانی شدن مهم این است که کالاهای فرهنگی با کیفیت بهتر تولید شوند. بنابراین ما باید اقتصاد را تقویت کنیم تا به رشد و بالندگی برسیم و این مهم می تواند از طریق واگذاری صنایع فرهنگی به بخش خصوصی فراهم شود.
در ادامه این نشست با حضور نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سید مهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تجلیل شد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا فردا 26 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران پذیرای بازدید کنندگان می باشد.
فراهنگ**1355**1540**



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن