تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر پاکستان خواستار اجرایی شدن خواهر خواندگی چابهار و گوادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر پاکستان خواستار اجرایی شدن خواهر خواندگی چابهار و گوادر شد چابهار -ایرنا- سفیر پاکستان در ایران با اشاره به امضای تفاهمنامه های دو کشور در خصوص خواهر خواندگی بندر گوادر و چابهار، خواستار آغاز برنامه های اجرایی و عملیاتی برای تحقق اهداف این تفاهمنامه ها شد.


نور محمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران روز جمعه قبل از اتمام سفر سه روزه خود و هیات همراه به چابهار در گفت و گو با ایرنا در چابهار با اشاره به بازدیدهای انجام شده از ظرفیت های مرزی بویژه در مرز پیشین و ریمدان و همچنین بنادر و منطقه آزاد چابهار گفت: مقامات عالی و رسمی دو کشور پیش از این نیز با انجام سفرهای مختلف به پایتخت یکدیگر زمینه های ارتقای همکاری های اقتصادی با امضای تفاهمنامه های مختلف فراهم کرده اند.
وی با اشاره به همراهی رایزن اقتصادی و همچنین مسوول صدور روادید سفارت پاکستان در تهران در این سفر تصریح کرد: در این سفر مسوولان ایرانی اطلاعات کاملی از ظرفیت های اقتصادی ارایه کردند که بعد از انجام بازدیدهای میدانی ، اعتقاد بیشتری نسبت به امکان افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور پیدا کردیم.
این مقام پاکستانی با بیان اینکه گزارش کاملی از این سفر را به مقامات پاکستانی ارایه خواهد داد، خاطر نشان کرد: تسهیل روادید برای شهروندان ایرانی و پاکستانی به منظور فعالیت های بازرگانی و همچنین سفرهای زیارتی و ایجاد شرایط لازم برای انجام سرمایه گذاری های اتباع هر دو کشور در کشور دیگر از جمله مکانیزم های افزایش تبادلات اقتصادی است که مورد تاکید ما در این سفر بود.
جادمانی با اشاره به نشستی که با مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: این نشست و همچنین بازدید از اسکله های شهید کلانتری و بهشتی و طرح توسعه آن از ظرفیت های بالای تزانزیتی کالا و محصولات و همچنین امکان افزایش مبادلات دریایی بین دو کشور حکایت داشت.
سفیر پاکستان افزود: مقامات رسمی و بلند پایه دو کشور در سفرهای رسمی بر افزایش حجم مبادلات اقتصادی و همچنین فرهنگی و بویژه تسهیل در خصوص تردد اتباع دو کشور تاکید فراوان داشته اند و لازم است اقدام های عملی در خصوص ارتقای همکاری های دو جانبه انجام شود.
وی با اشاره به چشم انداز در نظر گرفته شده برای افزایش مبادلات اقتصادی به بیش از 5 میلیارد دلار در سال بین دو کشور همسایه پاکستان و ایران تصریح کرد: خواهر خواندگی دو بندر مهم کراچی و بندر عباس نیز در سفر وزیر بازرگانی ایران به پاکستان مورد توجه قرار گرفت و لازم است اقدامات عملی برای تحقق این برنامه ها آغاز شود.
سفیر پاکستان ضمن مثبت ارزیابی کردن این سفر سه روزه و بازدید از بنادر، منطقه آزاد و نقاط صفر مرزی دو کشور در مرز ریمدان و پیشین گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح بازارچه های مرزی و رسمی شدن فعالیت های اقتصادی در این نقاط بین ایران و پاکستان توسط وزیران دو کشور باشیم.
1744/6081 /1596



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن