تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803200628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از برکناری مدیرعامل مخابرات ایران تا تدوین پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اخبار حوزه دنیای ارتباطات در هفته گذشته ؛
از برکناری مدیرعامل مخابرات ایران تا تدوین پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن
برکناری مدیرعامل مخابرات ایران وتدوین پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن وراه اندازی سیم کارت کودک اپراتوردوم تلفن همراه و...از جمله مهمترین عناوین خبری هفته گذشته بود.
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، اختصاص بودجه 120 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان در سال 94،برکناری مدیرعامل مخابرات ایران پیش از برگزاری مجمع عمومی وعادی سالیانه مخابرات ایران وخبرهای خوش برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات وارتباطات وافتتاح چند طرح از جمله مهمترین عناوین خبری هفته گذشته بود که درادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت.


اینترنت ملی ایران در راه است ...


در هفته گذشته باشگاه خبرنگاران گزارشی در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعات وحجم کار شبکه ملی اطلاعات واطلاع رسانی آن در روز جهانی ارتباطات اشاره کرد.


در این گزارش آمده است، اینترنت،سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای و متشکل از میلیون ها شبکه خصوصی ،عمومی ،دانشگاهی و... است که می توان گفت هیچ نظارت مرکزی بر سیاست های دسترسی استفاده وجود ندارد وبه همین منظور بسیاری از کشورها ازجمله کره جنوبی که رتبه اول سرعت اینترنت جهان را دراختیار دارد در دهه 1990 وهمچنین کشورهای چین وانگلستان طرح شبکه ملی پرسرعت را اجرا نمودند.


هرچند عدم نظارت صحیح بر اینترنت به وضوح مشخص بود اما شاید افشاگری های ادوارد اسنودن در زمینه ی جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا وانگلیس از اطلاعات صنعتی ونقض حریم خصوصی شهروندان بهانه ای شد تا کشورهای دیگر اقدام به راه اندازی شبکه ای ملی اینترنت در کشور خود کنند.


طرح شبکه ملی اینترنت در کشور ما از اواخر سال 1384مطرح شد ومهمترین دلیل پیاده سازی این شبکه درآن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.در سال 1385 قرار شد پرو‍‍‍زه اینترنت ملی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شود.در سال 1386 نیز همین موضوع تکرار شد واین بار برنامه های عملیاتی راه اندازی وبهره برداری اینترنت ملی در سال های 1386 تا 1388 در هیات وزیران تصویب شد. 


اما شبکه ملی اینترنت در سال 1389 با نام جدید شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی تر مطرح شد به طوری که کلیات موضوع در ماده 46 برنامه پنجم توسعه مطرح شد.


شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم که قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه کامل شود در سالروز روز جهانی ارتباطات و چهارمین جشنواره فاوا مورد توجه دبیر کل اتحادیه جهانی قرار گرفت و واعظی وزیر ارتباطات همواره بر این تاکید داشت که می توان امکان ارائه سرویس را در این شبکه در زمان پیش بینی شده فراهم کند.


همچنین در سال 93 با پیشرفت شبکه ملی اطلاعات وآماده سازی زیر ساخت های راه اندازی این شبکه، توسعه در پهنای باند وارتقای نسل های تلفن همراه نیز انجام شد و افزایش پهنای باند قبل از راه اندازی این شبکه مورد انتقاد برخی مسئولین قرار گرفت اما محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات هموراه بر این تاکید داشت که نمی توان جلوی پیشرفت را گرفت.


اختصاص بودجه 120 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان در سال 94


محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به پیشرفت فناوری در ایران طی سال‌های گذشته اظهار کرد: در هر مقطعی تولید ثروت متفاوت است، زمانی کشاورزی و صنعت و امروز مولفه‌ی اصلی تولید ثروت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.


وی با اشاره به اینکه فناوری و اقتصاد دانش بنیان به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: تحولی که در عصر حاضر روی می‌دهد، توسط نیروهای انسانی نخبه حمایت می‌شود و چاره‌ای جز این نیست و برای کشورهایی که نیروی انسانی نخبه دارند، توجه اساسی به موضوع فناوری و اقتصاد دانش محور شود.


واعظی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور به نظر می‌رسد یک اجماعی در دولت است که موضوع فناوری و اقتصاد دانش محور را جزو محور اصلی برنامه ششم قرار می‌دهد و توسعه در بخش فناوری صورت نمی‌گیرد، مگر اینکه سیاست‌های دولت و وزارت‌ خانه‌های مختلف از جمله وزارت علوم دنبال شود.


اختلاف نظر‌ها موجب برکناری مدیر عامل مخابرات ایران شد


داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در هفته گذشته با اشاره به صحت برکناری مدیر عامل مخابرات ایران اظهار کرد: مدیر عامل مخابرات ایران  پس از گذشت 9 ماه از انتصاب از مدیر‌عاملی شرکت مخابرات ایران برکنار و مدیر اسبق حراست و مدیر‌عامل فعلی قم به عنوان سرپرست جایگزین وی شد.


وی با بیان اینکه برکناری مدیر‌عامل مخابرات تنها جابجایی بوده است، افزود: برخی اختلاف‌نظر بین هیات مدیره و مدیر‌عامل بود که موجب جابجایی شد و در حال حاضر مهندس دهناد به عنوان سرپرست هستند.


دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ارتباطات تورهای تعالی کیفیت برگزار می کند


زارع عضو شورای سیاستگذاری و مجری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (ICTINQA) با اشاره به برگزاری تورهای تعالی کیفیت اظهار کرد: تور تعالی کیفیت بر اساس موافقت مهندس خسروی عضو ودبیر ، تصمیمات کمیته فنی و پژوهشی جایزه و تأکید وزیر ارتباطات و رییس شورای سیاستگذاری جایزه برگزارمی شود.


 وی با تاکید بر ارتباط و پیوند میان سازمان ها، شرکت ها و مراکز علمی گفت: این تورها با هدف  ثبت گنجینه اقدامات و فعالیت های سازمان ها ، شرکت ها و به اشتراک گذاری آنها با سایر سازمان ها و شرکت های حاضر در فرآیند جایزه، اجرامی شود.


زارع  به حضور اساتید و دانشجویان دانشگاهها اشاره کرد و افزود: بانک آینده، که تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره را دریافت کرده است، از بین پنج  سازمان، میزبان تور تعالی در بخش فناوری اطلاعات در محل شهرک فناوری پردیس شد.


وزارت ارتباطات می تواند خریدار دانش فنی تولید شده در حوزه فاوا باشد


محامدپور عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در آستانه برگزاری پنجمین جشنواره فاوا، با اشاره به دانش فنی تولید شده در حوزه فاوا اظهار کرد: لازم است سهمی از نیاز دستگاههای دولتی به عنوان بزرگترین مشتری در کشور، به محصولات فاوا، قرارگیرد و از تولید داخل باشد تا چرخه علم و فناوری، تولید و بازار شکل گرفته و تقویت شود که این امر می تواند به عنوان محورهای جشنواره در سال های آتی قرار گیرد.


 وی بابیان اینکه وزارت ارتباطات به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه فاوا، باید به صورت عملی، ظرفیت تحقیقات کاربردی را ایجاد کند افزود: علاوه بر ایجاد ظرفیت تحقیقات کاربردی، توسعه و حمایت صنعت فاوا از سوی وزارت ارتباطات لازم به نظر می رسد.


تداوم اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات


انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال برخی دستگاه ها به مرکز تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات گفت: سازمان فناوری اطلاعات طبق قانون برنامه پنجم توسعه با برگزاری جلسات توجیهی با دستگاه های اجرایی در صدد اتصال دستگاه های باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات است.


انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری 17 جلسه با حدود 67 دستگاه اجرایی در زمینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات اظهارکرد: با توجه به این که وزارت ارتباطات مکلف است با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی امکان اتصال 100 درصد دستگاه های کشور را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کند و دستگاه های اجرایی هم طبق برنامه پنجم توسعه، موظف به اتصال، اشتراک گذاری اطلاعات، تبادل و تعامل در حوزه دولت الکترونیکی هستند، سازمان فناوری اطلاعات ایران پیگیر این موضوع است.


وی با تاکید بر این که وزارت ارتباطات در این زمینه به تکلیف خود عمل کرده است،افزود: تاکنون با پیگیری سازمان اکثر دستگاه هایی که امکان ارایه خدمات و تعامل الکترونیکی را دارند متصل شدند و خدمات الکترونیکی خود را از طریق شبکه بین خود و ادارات وابسته انجام می دهند و وزارت از این حیث به تکلیف خود عمل کرده است.


راه‌اندازی سیم کارت کودک و نوجوان اپراتور دوم تلفن همراه


هفته گذشته روابط عمومی ایرانسل ایرانسل با هدف ایجاد بستری امن در فضای مجازی و دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوای جذاب و مفید از راه‌اندازی فاز اول "سرویس کودک و نوجوان" خود خبر داد.


والدین می‌توانند به‌ صورت کاملا رایگان و با شماره گیری کد دستوری *543*1#  و وارد نمودن اطلاعات لازم، سرویس کودک و نوجوان را بر روی سیم‌کارت‌های دائمی یا اعتباری ایرانسل فعال کرده و آن را به "سیم‌کارت کودک و نوجوان" تبدیل نمایند. غیرفعال سازی این سرویس نیز با شماره گیری کد دستوری #3*543* امکان پذیر است.


با فعال‌سازی این سرویس، امکان استفاده از تماس صوتی و پیامک بدون هیچ گونه محدودیتی وجود دارد؛ اما اینترنت سیم‌کارت، محدود به فهرستی از انواع سایت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با محتوای متنوع و جذاب آموزشی و سرگرمی خواهد بود و کاربر امکان دسترسی به سایت‌هایی خارج از این فهرست را نخواهد داشت.


پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن تدوین شد


پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) تهیه و تدوین شد.


تصویب این پروژه به استناد ماده 2 قانون برنامه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران که وجود پیوست فرهنگی را برای طرح های مهم الزامی دانسته، صورت گرفته است.


بنابراین گزارش، هدف از انجام این پروژه، تهیه پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باندپهن به منظور استفاده از فرصت­های فناوری جدید و به حداقل رساندن تهدیدها و آسیب های ناشی از این فناوری در عرصه فرهنگ کشور است.


لازم به ذکراست ؛فناوری باند پهن به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی جوامع در قرن بیست و یکم شناخته می شود. این فناوری، یک فناوری همه منظوره (GPT) بوده و در تمامی عرصه های قابل تصور حوزه اجتماع، اقتصاد و فرهنگ حضور می­یابد. لذا تهیه پیوست فرهنگی برای این فناوری در راستای توسعه و تعالی فرهنگ کشور، استفاده از فرصت ها و امکانات ناشی از این فناوری  و کاهش تهدیدات و مخاطرات ناشی از آن برای فرهنگ این سرزمین است.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن تدوین شد
راه‌اندازی سیم کارت کودک و نوجوان اپراتور دوم تلفن همراه/فعال‌سازی رایگان سیم کارت کودک
تداوم اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات




۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن