تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803480959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شاهرود: هدف از بزرگداشت یاد شهدا زنده کردن راه آنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه شاهرود: هدف از بزرگداشت یاد شهدا زنده کردن راه آنان است شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: هدف از احیای یاد و خاطره شهدا در جامعه برای جاری شدن و زنده کردن راه و رسم شهیدان است .


به گزارش روز جمعه روابط عمومی اجلاسیه بیش از هزار شهید شهرستان شاهرود،حجت الاسلام محمود ترابی با تبیین اهداف اجلاسیه و برنامه های آن گفت: برگزاری یادواره ها، اجلاسیه ها، کنگره های دفاع مقدس در چارچوب نیاز امروز ما به ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت قابل تعریف است.
وی افزود: نیاز امروز ما به فضای ایثار و فداکاری و معنویت مساوی با فرهنگ دفاع مقدس، مساوی با توجه به تهاجم همه جانبه فرهنگی و سیاسی دشمن به جامعه و امت اسلامی قابل توضیح است.
** شرایط جهانی
وی می گوید: امتی که با خطر توسعه یافته، همه جانبه و بزرگ تمدن استکباری و استعماری غرب و آمریکا رو به روست چاره ای جز پناه بردن به فرهنگ مقاومت ندارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار کرد: با یک نگاه به شرایط منطقه ای به روشنی می توان حساسیت این برهه از زمان را حس کرد.
وی ادامه داد: دشمن زخم خورده از شکست های پی در پی و در تحقق طرح های منطقه ای اش و خشمگین از پیشرفت محور مقاومت و پیشرفت های جهان اسلام، همه نیروهایش را برای به راه اندازی یک تهاجم همه جانبه به میدان آورده است و شرایط، شرایط جنگ احزاب است.
** وضعیت داخلی
وی می گوید: (فتنه انگیزی های بزرگ داخلی) و گفتمان های همراه و زمینه ساز آن که خلاصه همه شیوه های آنان (انقلاب زدایی) و دور کردن مردم از ادبیات انقلابی و گستاخی مبارزه است که متاسفانه امروز صاحب منصب ها،صاحب رسانه ها و ... ادعای صاحب خانه ای دارند و به چیزی جز پشیمانی از انقلاب و انحلال و همراهی با فرهنگ تهاجمی و پذیرش نرم ها و فرهنگ استکباری تحت عنوان پیشرفت راضی نیستند و نخواهند شد... چه چیزی را تکلیف می کند جز ادبیات عاشورایی و ادبیات دفاع مقدس را؟؟؟
وی ادامه داد: سئوال مهم این است ،با توجه به شرایط جهانی، منطقه ای و داخلی وظیفه امروز ما چیست؟ سرمایه ها،اولویت ها، راهبردها ،راهکارها و ... کدامند؟
وی یادآور شد: تقویت جبهه فرهنگی انقلاب مهمترین نیاز امروز ماست و زنده نگهداشتن یاد شهدا و رسم رزمندگان و برای جاری کردن مرام شهیدان در جامعه در همین راستا قابل تعریف است.
ترابی گفت: ما با مرام شهدایمان در برابر دشمن قدار و زخم خورده ایستاده ایم،ما با فرهنگ مقاومت مشکلات را از پیش پای مقاومت بر می داریم.
وی تاکید کرد: ما با احیای فرهنگ دفاع مقدس شیوه های مدیریت صحیح و انقلابی را در جامعه الهی مان پیگیر هستیم ومی خواهیم صدای (تعالوا یا لیت قومی یعلمون) شهدای مان را بشنویم و خودمان را نجات دهیم.
** توسل به شهدا پلکان عروج روحی ماست
امام جمعه شاهرود یاد آور شد: می خواهیم شهدایمان و شهدای مدافع حرم مان را به رخ دنیا بکشانیم، ما با فرهنگ عاشورایی؛ ما نور (زیارت اربعین) را خلق می کنیم و با شهدایمان طرحی نو در جهان جهنمی نفسانیت ها،عنانیت ها و شیطنت ها در انداخته ایم.
ترابی ادامه داد: امروز رائحه یمنی شهدای ماست که می رود تا شرایط منطقه را تغییر نهایی نزدیک کند (الیس الصبح بقریب) و به لطف خدا ده سال پیش ستاد کنگره شهدای دفاع مقدس را با همین هدف تشکیل دادیم.
وی می افزاید: راه پر پیچ و خم جمع آوری آثار شهدای عزیزمان را با دست خالی طی کردیم؛ کاری عظیم،ماندگار و ستودنی انجام شد که همیشه از آن به عنوان بهترین منبع سرشار استفاده خواهیم کرد و به امید خدا در راه تدوین،چاپ و نشر و ... از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
ترابی ادامه داد: از حدود دو سال گذشته کلید برگزاری اجلاسیه زده شد و کارهای فراوان با دست خالی اما اراده های بلند،امیدها سرشار و بچه ها اهل اقدام که عنصر شاهرودی را با چنین ویژگی هایی شناختیم (متدین،با صفا،اهل اقدام و ...)،انتخاب مکان،تهیه و جمع آوری ایده ها و طرح ها،فضاسازی شهری ،بسیج کردن نیروها و ... دهها کاری بود که باید انجام می شد.
وی اضافه کرد: اولین اقدام اجرایی،انتخاب مکان(مصلی جمعه) با هدف گذاری چند جانبه بود که مهمترین آن همجواری با گلزار شهدای عزیزمان بود.
نخستین اجلاسیه بیش از هزارشهید شهرستان شاهرود اول تا سوم اردیبهشت ماه برگزار شد و از آن با عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال 94یاد می شود.ک1
2047/



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن