تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820108483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسری بودجه و افزایش بدهکاری، تلاشی دیگر برای برکناری نخست وزیر مالزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کسری بودجه و افزایش بدهکاری، تلاشی دیگر برای برکناری نخست وزیر مالزی کوالالامپور – ایرنا – علاوه بر انتقادات تندوتیز ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی و اتهام فساد مالی شرکت توسعه استراتژیک مالزی و ضعف مدیریت، اکنون کسری بودجه و افزایش بدهی مالزی مطرح شده و این مساله تلاش برای برکناری نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا را تقویت کرده است.


به گزارش ایرنا، سیل انتقاداتی که علیه نجیب تون رزاق از اوایل سال گذشته شروع شد، اکنون با افزایش جنبه های مختلف انتقادی در تلاش است که ناکارآمدی وی را در حوزه های مختلف تقویت کند.
براساس گزارشی که روز جمعه در روزنامه سان دیلی منتشر شده است، تعادل مالی مالزی از سال 1998 با کسری بودجه مداوم مواجه شده است.
گزارش اقتصادی این روزنامه نشان می دهد که پس از بحران مالی آسیا، کسری بودجه مالزی در سال 2007 تا رقم 3.1 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش پیدا کرد، اما در سال 2009 بار دیگر با روند افزایشی به رقم 6.7 درصد رسید.
اگر چه دوران افزایش کسری بودجه در مالزی مقارن با بحران مالی جهان بود، اما در همین دوران نجیب تون رزاق توانست سکان هدایت مالزی را در اختیار گیرد.
پس از آغاز دوران نخست وزیری نجیب تون رزاق و با توجه به بهبود وضعیت اقتصاد جهانی، مالزی توانست نسبت به سال های پیش از آن با کسری بودجه کمتری مواجه شود، اما سئوال اساسی که اکنون مطرح شده این است که آیا دولت مالزی قادر خواهد بود تا سال 2020 کسری بودجه را به صفر برساند.
براساس چشم انداز 2020 که توسط ماهاتیر محمد طرح ریزی شده، کسری بودجه مالزی باید به صفر برسد.
شک و تردیدها در مورد محقق شدن این موضوع با توجه به کاهش بهای جهانی نفت از یک سو و مشکلات اقتصادی دیگر در مالزی باعث شده است مسیر اقتصادی این کشور منتهی به سال 2020 با تابلوهای هشدار دهنده زیادی مواجه باشد.
دولت مالزی در اوایل سال جاری میلادی با توجه به از دست دادن بخشی از درآمدهای نفتی خود مجبور به اصلاح بودجه شد. در هفته های اخیر نیز اقدام دولت در ممنوع کردن استخدام های جدید در بخش دولتی، اگر چه می تواند به عنوان یک اقدام اصلاحی در سیستم اداری این کشور محسوب شود، اما به یقین پیامدهای اقتصادی آن از دید تحلیلگران اقتصادی به دور نمانده است.
بدهی 55 درصدی از تولید ناخالص داخلی این کشور نیز عامل دیگری است که می تواند در آینده سیاسی نجیب تون رزاق ایفای نقش کند.
این عوامل شاید نتوانند به طور مستقل در تضعیف پایه های قدرت نجیب تون رزاق تاثیرگذار باشند، اما به یقین می تواند بازوی منتقدان دولت را تقویت کنند.
آساق**241**1611



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن