تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804050700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد گروه‌های مهار آتش در نقاط حساس جنگلی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها خبر داد
ایجاد گروه‌های مهار آتش در نقاط حساس جنگلی کشور
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به چالش مهار كردن آتش‌سوزی‌های نقاط جنگلی در کشور اشاره کرد و از تشکيل گروه‌های 15 نفره مهار آتش در نقاط حساس، با هماهنگی دهياری‌ها و شوراهای اسلامی روستایی خبر داد.

ایجاد گروه‌های مهار آتش در نقاط حساس جنگلی کشور
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان جنگل ها،‌ مراتع و آبخيزداري کشور، سرهنگ قاسم سبزعلي گفت: اين گروه‌ها به علت حضور در محل و دسترسي آسان تر، ضمن در اختيار داشتن تجهيزات و آموزش هاي لازم سازمان جنگل ها، مي‌توانند نقش مهمي در مهار كردن آتش سوزي ها داشته باشند. 


وي بهره گيري از توان تشکل ها و نيروهاي بومي و محلي نقاط مختلف کشور را رويکرد مهم سازمان جنگل ها در بخشهاي مختلف بيان کرد و ياد آور شد: جوامع بومي و محلي با آگاهي از بهره برداري اقتصادي در قبال مراقبت از منابع طبيعي، دغدغه جدي تري براي حفظ اين منابع دارند. 
  
سرهنگ سبزعلي با بيان اينکه توان امکانات دولتي براي خاموش کردن آتش سوزي در جنگل ها و مراتع کافي نيست ، افزود : حفظ و حراست از منابع طبيعي ، ‌وظيفه همه نهادهاي اجرايي است و همه نهادها بايد از بخشي‌نگري پرهيز کنند و با حفظ منابع طبيعي موجب رشد و بالندگي کشور شوند. 


وي اظهار داشت : متولي حفاظت و حراست از منابع طبيعي فقط سازمان جنگل ها نيست ، بلکه تمام نهادها وظيفه دارند در حفاظت از اين عرصه هاي طبيعي بکوشند. 


سرهنگ سبزعلي همچينن بر لزوم نهادينه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي در ميان آحاد مردم تاکيد کرد و افزود : بنابر آمار رسمي، 397 پاسگاه انتظامي ويژه حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي وجود دارد در حالي  که 14 ميليون هکتار معادل هفت درصد خاک کشور جنگل داريم.


سرهنگ سبزعلي با اشاره به کاهش چشمگير آتش سوزي هاي در سال جاري گفت : متاسفانه سال گذشته بيش از 7 هزار هکتار ازجنگل ها به علت برخي عوامل انساني در آتش سوخت. 


فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل ها با بيان اينکه امسال براي تامين تجهيزات و امکانات كنترل اتش سوزي عرصه هاي طبيعي ،‌ پيش بيني هاي لازم در بودجه صورت گرفته است ، گفت : تمام دستگاه هاي اجرايي ، به ويژه دهياري ها و شوراهاي اسلامي روستاها در پيشگيري از حريق در جنگل و مراتع در استانها نقش مهمي دارند. 


وي همچنين از تهيه 200 خودرو به همراه تجهيزات ويژه مهار آتش، خبر داد و افزود: هر کدام از اين دستگاه ها با هزينه يک ميليارد و 500 ميليون ريال از سوي سازمان جنگل ها تامين شده است. 
سرهنگ سبزعلي با اشاره به برنامه ريزي براي استفاده از تجهيزات هوايي مانند پهپاد براي مهار آتش ، تصريح کرد: تامين اينگونه تجهيزات نياز به اعتبار قابل توجه دارد. 


وي مشارکت مردم در ايجاد کمربند حفاظتي را مفيد دانست و افزود: حضور پررنگ تر جوامع محلي در کمربند حفاظتي به ويژه کمربند حفاظتي سبز، کاهش تخلفات مربوط به مرزهاي بين مستثنيات و اراضي ملي را به همراه دارد.


وي افزود : بر اساس اعلام کارشناسان متوسط سرانه فضاي جنگلي در ايران براي هر نفر 18 صدم هکتار و متوسط جهاني اين رقم هشت دهم هکتار است.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تهیه نقشه های ملی و فراملی در حوزه مخاطرات طبیعی/رتبه سوم ایران در دنیا در بروز سوانح طبیعی




۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن