تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803315608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدلی و همزبانی در نشر کتاب برجسته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه آزاد اسلامی: همدلی و همزبانی در نشر کتاب برجسته شود تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همدلی و همزبانی کتاب براساس شعار سال مقام معظم رهبری در نشر کتاب باید برجسته شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید میرزاده روز پنجشنبه در بازدید از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ابتکار برگزاری نمایشگاه کتاب از مقام معظم رهبری بوده و همانطور که شاهد هستیم هر سال بر رونق این نمایشگاه افزوده می شود.
رییس دانشگاه آزاد گفت: هر کدام از ما اگر زمان هایی را که برای کارهای مختلف انجام می دهیم بخشی از آن فقط برای مطالعه کتاب قرار دهیم مطمئنا ناهنجاری های اجتماعی به حداقل می رسد.
میرزاده گفت: کسانی که با کتاب سر و کار دارند روحشان ظریف و لطیف می شود و کلا به دنبال رفتارهای ناهنجار نمی روند.
وی ادامه داد: کسانی که کتاب می خوانند انسان های فرهیخته و فرهنگی می شوند و با صیقلی که روح آنها پیدا می کند به توسعه یافتگی فرهنگی کشور کمک می کنند.
میرزاده ادامه داد: همانطور که ما غذا، حرکت و هوا برای زنده ماندن نیاز داریم کتاب را هم باید جزیی از زندگی روزمره خود بیاوریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت: خود بنده هم به دلیل اینکه شغلم معلمی است با کتاب مانوس هستم و علیرغم اشتغالات زیادی که دارم چون به کتاب خواندن برای کارم نیاز دارم بنابر این به هیچ وجه از کتاب غافل نشده ام.
وی با اشاره به اینکه انسان به حکمت و کتاب نیاز دارد گفت: در قرآن مجید نیز به این مساله تاکید شده و پیامبران هم برای اصلاح جامعه با دو مولفه مهم یعنی کتاب و حکمت، جان های مردم را صیقل داده اند.

** دانشگاه آزاد تا به حال 15 هزار کتاب منتشر کرده است
رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره کتاب های چاپ شده توسط دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون بیش از 15 هزار عنوان کتاب منتشر کرده است که دو هزار و 540 عنوان آن هم اکنون در نمایشگاه عرضه شده است.
وی در ادامه گفت: در جشنواره فرهیختگان نیز از تالیفات، ترجمه ها و پژوهش های برتری که در دانشگاه آزاد انجام شده است تجلیل خواهد شد. وی تاکید کرد: که تمرکز اصلی جشنواره بر دستاوردهای پژوهشی خواهد بود.
میرزاده همچنین درباره ممیزی کتاب نیز گفت: چنانچه ناشر در نشر کتاب خطوط قرمز را رعایت کند دیگر نباید به خاطر اختلاف سلیقه ها از چاپ کتاب او جلوگیری شود و یا مورد سانسور قرار گیرد.
میرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در طبیعت، زندگی و حتی روابط اجتماعی ما تضاد اندیشه ها موجب تعالی علم می شود گفت: بنابر این اگر با این نگاه و این منظر به مساله چاپ کتاب نگاه کنیم خیلی از مشکلات حل می شود.
او با اشاره به انتخاب شعار سال از طرف رهبر معظم انقلاب گفت: باید همدلی و همزبانی در انتشار کتاب ها بهتر و بیشتر دیده شود.

** فعالیت 48 ناشر از ناشرینی که جلوی فعالیتشان گرفته شده بود
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از حضور آقای جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد بودیم که انتشارات غیرفعال و یا ناشرینی که در دولت قبل به هر دلیلی جلوی فعالیت آنها گرفته شده بود هم اکنون در این نمایشگاه فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه 48 ناشر از 50 ناشری که فعالیت نداشتند گفت: این امر نشان می دهد دولت یازدهم به نشر کتاب اهتمام ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: در جامعه فرهنگی به این نتیجه رسیده ایم تضارب آرا باید وجود داشته باشد تا بتوانیم بهترین ها را منتشر کنیم.

** بخشنامه دانشگاه آزاد در حمایت از تشکل هاست
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره بخشنامه دانشگاه آزاد گفت: در واقع این بخشنامه حمایت از تشکل های دانشجویی بوده است تا ما دستمان برای حمایت بهتر از آنها باز باشد اما متاسفانه برداشت درستی از این بخشنامه نشده است.
میرزاده با اشاره به اینکه این بخشنامه 6 ماه پیش صادر شده است گفت: نمی دانم چرا بعد از گذشت 6 ماه این بخشنامه مورد سوال قرار گرفته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: که مفهوم اصلی بخشنامه این بود که کاری کنیم تا تمام تشکل ها با تمام گرایش ها در چارچوب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت کنند و واحدهای ما بدون اعمال سلیقه و با یک وحدت رویه از این تشکل ها حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه ما از بسیج هستیم و بسیج نیز از ماست گفت: همه می دانیم که بسیج برای همه اقشار و گرایش ها است و حضرت امام (ره) آن را بنیان نهاده است و برای طیف خاصی نیز نیست.
میرزاده گفت: مگر می شود با مجموعه ای به این عظمت کسی بخواهد آن را محدود کند بنابر این بخشنامه ما بیشتر رویکردش وحدت رویه سازمانی برای برخورد یکسان با همه تشکل های دانشجویی بوده است.
وی تاکید کرد: این بخشنامه کاملا در چارچوب مقررات جاری کشور و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

** کتاب سازندگی و شکوفایی
میرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره کتاب سازندگی و شکوفایی اظهار کرد: کتاب سازندگی و شکوفایی مشتمل بر خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
وی گفت: آیت الله هاشمی از معدود مسوولان کشور از ابتدای انقلاب است که اینقدر منظم توانسته چنین کتابی بنویسد و این کتاب به نوعی تاریخ بخشی از انقلاب است.

** رسانه ها پیام آوران توسعه فرهنگی
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره نقش رسانه ها در کتابخوان کردن مردم گفت: رسانه ها نقش بسیار عمده ای بر رفتار مردم دارند.
میرزاده تصریح کرد: رسانه ها پیام آوران توسعه، فرهیختگی، فرهنگی، ادبی، انضباط فکری و اجتماعی ایران هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه کار رسانه در عین حال که تخصصی است گفت: این کار بسیار دشوار هم هست و به نظر من اهالی رسانه نیز خود از نخبگان کشور هستند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به فعالیت های خبری خبرنگاران ایرنا گفت: نمره این رسانه از نظر من بسیار عالی است.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی تهران برپا است.
فراهنگ**1497**1355**م.ب** 1569



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن