تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803221914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات حوزه فرهنگی و مذهبی عادلانه دراستان ها توزیع شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: اعتبارات حوزه فرهنگی و مذهبی عادلانه دراستان ها توزیع شود شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتبارات دولتی که به بخش های فرهنگی و مذهبی کشور تخصیص می یابد به صورت عادلانه در استان ها توزیع شود.


به گزارش ایرنا سید احمدرضا دستغیب ، روز پنجشنبه درآیین افتتاح گردهمایی یک هزار و 62 حافظ قرآن کریم کشوردرشیرازبیان کرد: نباید همه اعتبارات و منابع در یک استان و یکجا متمرکز شود امامتاسفانه اعتباراتی که برای حوزه های علمیه،هیات های مذهبی و کانون های قرآنی به استان ها ابلاغ می شود شامل همه فعالان این بخش نمی شود و این یک نقص و ایراد عمده است.
وی افزود:مجلس شورای اسلامی موظف به حمایت از ایجاد زیرساخت ها برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی در کشور است اما باید در تخصیص و توزیع اعتباراتی که به این نوع فعالیت ها تعلق می گیرد، عدالت هم رعایت شود.
این نماینده مجلس اظهارداشت:کمک و مساعدت های مالی دولت برای راه اندازی نهادهای فرهنگی و مذهبی امری مناسب و پسندیده است اما با این موضوع که این نوع نهادها صرفا با هزینه های دولتی اداره شوند ، مخالف هستیم.
دستغیب اضافه کرد:اماکن و نهادهای مذهبی و فرهنگی مردمی مانند هیات های مذهبی، حوزه های علمیه، تشکل های قرآنی و مساجد باید به صورت مردمی اداره شوند و نه با هزینه های دولتی .
او ادامه داد: بر این باوریم که اعتبارات فقط باید به برپایی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی تخصیص یابد و ضروری است در این زمینه تدابیر لازم پیش بینی شود و نمایندگان مجلس هم نظارت بر این موضوع را با جدیت دنبال خواهند کرد.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود:کانون های قرآنی و مجموعه های مذهبی باید از گشترس تشکیلات اداری خود پرهیز کنند و بخش عمده بودجه و اعتبارات خود را به برنامه ها و فعالیت های نرم افزاری اختصاص دهند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود افزود: حضور حافظان قرآن کریم در محیط های پیرامونی خود منشا آثار و برکات فراوانی است که می تواند دیگران را نیز از نور قرآن بهره مند کند.
دستغیب گفت: تاسی به قرآن باید در همه امور زندگی جاری و ساری باشد و ضروری است مسوولان رده های مختلف آموزه های قرآنی را در خود تقویت و به آنها عمل کنند.
او بیان کرد: آموزه های قرآنی تاثیر بسزایی در پیشگیری از انحرافات فردی و اجتماعی دارد و حافظان قرآن می توانند نقش سازنده و موثری در نشر و ترویج این آموزه ها در جامعه ایفا کنند.

** نیازمند بازنگری در مفاهیم قرآنی برای ملت ها هستیم
فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در گردهمایی گفت:امروز عده ای بی دین با بهره برداری از نام قرآن، بدترین ظلم ها و جنایات را در بلاد اسلامی از جمله سوریه، عراق و یمن انجام می دهند که این اعمال و رفتار آنها با آموزه های قرآن فاصله زیادی دارد.
سردار سرتیپ دوم غلامحسین غیب پرور افزود:امروز کتاب قرآن در مهجوریت قرار گرفته است و رفع این مهجوریت درسایه تمسک به مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی امکان پذیر است.
وی بیان کرد: درگذشته علما ، بزرگان و مفسران قرآن کریم از جمله مرحوم علامه طباطبایی به مقابله با هرگونه تفسیر به رای از قرآن کریم می پرداختند و امروز نیز جهان اسلام نیازمند بازنگری در مفاهیم قرآنی برای ملت ها و بشریت است.
او اظهارداشت:باید بکوشیم دیدگاه های مردم آزاده جهان را نسبت به اسلام در مسیر درست قرار دهیم و برای مردم دنیا تبیین کنیم که جنایات رژیم آل سعود ، گروه های سلفی و تکفیری برگرفته از اسلام نیست بلکه ظلم به اسلام است.
غیب پرور اضافه کرد:در این برهه از زمان وظیفه حافظان قرآن تنها حفظ و تلاوت قرآن کریم نیست بلکه تبیین درک و شناخت صحیح از قرآن و مبانی قرآنی، ترویج معارف قرآنی و رساندن نورانیت این کتاب آسمانی به عموم مردم جهان است در غیر این صورت در برابر قرآن مسوول هستیم.
وی ادامه داد: امروز ذهن ها و فطرت های ناب بشر در دنیا مستعد و پذیرای معنویت قرآن است و موسسه های قرآنی از جمله موسسه قرآنی بیت الاحزان استان فارس باید در این زمینه تلاش کنند.

** زندگی جوامع اسلامی با استانداردهای قرآنی فاصله دارد
یکی از مترجمان و مفسران قرآن کریم نیز در این آیین گفت:همه مردم ایران باید با قرآن خو بگیرند زیرا زندگی فردی و اجتماعی در سایه این کتاب آسمانی ، سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.
ابوالفضل بهرام پور بیان کرد: مشکلات امروز جوامع اسلامی به دلیل عدم اجرای کامل دستورات و آموزه های قرآن درزندگی فردی و اجتماعی است و به همین سبب زندگی امروز این جوامع با استانداردهای قرآن فاصله دارد.
صاحب تفسیر قرآن "نسیم حیات" اظهارداشت: شهدای زیادی از جمله امام حسین(ع) و 15 هزار شهید استان فارس خون های پاک خود را برای بقای اسلام و قرآن اهدا کردند لذا باید قدردان این نعمت بزرگ الهی برای بشریت باشیم.
گردهمایی یک هزار و 62 حافظ قرآن کریم سراسر کشور تا فردا(جمعه) در شیراز ادامه دارد.ک/2
3002 /6118



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن