تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورتی به نام ارتقای کیفیت و محتوای کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ضرورتی به نام ارتقای کیفیت و محتوای کتاب تهران - ایرنا - کتاب با محتوا و کیفیت طرفداران زیادی دارد و از این رو بسیاری از مخاطبان بدون توجه به بهای آن نسبت به خریداری این محصول فرهنگی اقدام می کنند.


به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا - اکنون پرسش این است که کتاب خوب کدام است و چه شاخص ها و معیارهایی برای یک کتاب خوب وجود دارد.
مخاطب همواره در جست و جوی کتابی است که به نیازهای او توجه کند و درصورتی که چنین کتابی را بیابد به تهیه آن اقدام می کند. مخاطب ممکن است یک کتاب خوب را چندین بار بخواند ولی از خواندن کتابی که به نیازهای او توجه نشان ندهد صرف نظر کند.
یک کتاب خوب نه تنها سرگرم کننده است،بلکه باید حالت آموزشی داشته باشد و درسی تازه به خواننده بدهد.
در واقع باتوجه به این که کتاب یک محصول فرهنگی مهم در اجتماع محسوب می شود، نویسندگان ما باید موضوعاتی را انتخاب کنند که درخور نیازهای جامعه بوده و در واقع دائم به دنبال نو شدن باشند.
برخی از کارشناسان فرهنگی بر این باورند که کتاب اگر لوازم ابتدایی خود؛ سواد نویسنده ، ویراستاری خوب ، طرح جلد خوب و توزیع مناسب را داشته باشد مخاطب را جذب کرده و دیگر نیازی به کمک دولت نخواهد داشت و به سرانجام درستی می رسد.
آنان بر این باورند که کتاب از ملزومات مهم زندگی بوده و راه و روش زندگی را به مردم می آموزد.

** حرف های جدید
عزت الله الوندی کارشناس دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی افراد به دنبال حرف جدید و نگاه نو هستند به همین دلیل باید نویسندگان و ناشران به دنبال تولیدات و نگاه های جدید در آثارشان باشند.
وی اظهار داشت: برای بالابردن سطح کیفیت و محتوای کتاب نیاز به زمان است و نمی توان یک شبه آن اثر را به کتاب تبدیل کرد. ما باید سعی کنیم باتوجه به ریشه های قوی و محکمی که در ادبیات کشورمان قرار دارد همواره مخاطبان خود را حفظ کرده و بر تعداد آن بیافزاییم.

** نشر دیجیتال
کامور بخشایش یک نویسنده نیز به خبرنگار ایرنا می گوید: امروزه با پیشرفت های تکنولوژی ، ناشران باید برای جذب مخاطب بیشتر به نشر الکترونیک روی آورند. در واقع این نشر و نشر کاغذی هیچ وقت تهدیدی برای یکدیگر محسوب نمی شوند زیرا به موازات هم در حال حرکت هستند.
وی اظهار داشت: اگر نشر الکترونیک رواج بسیاری یابد ، کتاب هیچ وقت برای عموم به طور فیزیکی حذف نخواهد شد و هر آن چیزی که در این حوزه ورود پیدا می کند به عنوان یک کمک موثر برای تولید دانش و اندیشه به شمار می رود.
وی با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب دیدار دوباره مردم با کتاب است ، اظهار داشت: امسال نمایشگاه از نظم و انضباط بیشتری برخوردار بود و ما از مردم می خواهیم که همواره کتاب را یک محصول مهم در زندگی خود پنداشته و کودکان خود را با این محصول فرهنگی آشنا کنند.
مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه معتقد است که رسانه های تصویری بیش از همه می توانند با تبلیغ بر توزیع و فروش بهتر کتاب کمک کنند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 16 اردیبهشت ماه جاری در مصلی تهران آغازبه کار کرده تا 26 همین ماه از ساعت 10 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.
فراهنگ ** 9022 ** د . الف** 1569



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن