تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798309853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودان در شهادت امام موسی کاظم (ع) به سوگ نشست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رودان در شهادت امام موسی کاظم (ع) به سوگ نشست بندرعباس- ایرنا- عاشقان و شیفتگان آل الله در هرمزگان؛ با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر، برافراشتن پرچم سیاه عزا، با چشمانی اشک آلود و قلب هایی مالال از درد و اندوه؛ در عزای شهادت جانسوز سلاله پاک پیامبر خوبی ها؛ حضرت امام موسی کاظم (ع) مرثیه غم سرودند.


به گزارش پنجشنبه ایرنا" آیین های سخنرانی، سینه زنی، روضه خوانی و مرثیه خوانی در شب و روز این عزای بزرگ در شکوه و عظمتی خاص در جای جای هرمزگان برگزار شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه؛ بر سر و سینه زنان در عزای بزرگمردی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
شیعیان، عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیرق عزای سلاله پاک رسول الله (ص)؛ حضرت امام موسی کاظم (ع) را در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان رودان؛ به اهتزاز در آوردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
مردم با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی؛ با پخش نذری و برپایی ایستگاه صلواتی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله؛ عشق و ارادت خود به ساحت مقدس حضرت امام موسی کاظم (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ابراز کردند.
25 رجب سال 183 هجری روز درد آلودی برای کائنات بود؛ چرا که خبر شهادت هفتمین پیشوا و امام شیعیان دهان به دهان تکثیر شد و هستی را در اندوه و ماتم فرو برد.
هفتمین حجت الهی از حصار عباسی ها و هارون الرشیدهای سفاک و ظالم رها شد، هستی هستی اش را ز کف داد، خاک بر سر زمین شد، پایه های آسمان فرو ریخت،
هفتمین رکعت عشق؛ با دلی خسته و قلبی شکسته و به زهر کین و جفا از میان مردمان نا اهل و ناجوانمرد پیمان شکن؛ غریبانه و دلتنگ؛ بال در بال نسیم تا ابدیت عروج کرد و از بغض نهفته و زخم خاموش مانده در گلویش برای همیشه راحت شد و زمان و زمین را در غمگینانه ترین مصیبت فرو برد.
امروز هم پس از 14 قرن گردش و چرخش بی امان چرخ روزگار آمده ایم بگوییم؛ ما غیرت، مردانگی، رهایی، آزادی و آزاد مردی را از مکتب و مرام شما آموخته ایم و تا آخرین نفس و قطره خونمان به شما و آرمان های والایتان وفاداریم.
حضرت امام موسی کاظم (ع) هفتم ماه صفر سال 128 هجری در روستای ابواء (محلی بین مکه و مدینه) دیده به جهان گشود.
پدر بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) و مادر بزرگوارشان حمیده مصفّاة است. آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت.
نام مبارک ایشان موسی بن جعفر است و کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح از القاب و ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضی، ابوعلی و ابواسماعیل از جمله کنیه های ایشان می باشد.
آن حضرت در سن بیست سالگی به مقام امامت رسید؛ از زمان شهادت پدرش، حضرت امام جعفر صادق (ع)، در شوال 148 هجری تا رجب سال 183 هجری، به مدت 35 سال امامت کرد و در سن 55 سالگی به شهادت رسید.
هارون الرشید، به دنبال سعایت بسیار از امام موسی کاظم (ع) و بیم از ایشان نسبت به خلافت و نیز توجه مردم به حضرت و پرداخت حقوق مالی خود به ایشان، بارها حضرت را تبعید و زندانی کرد تا سرانجام از بیم به خطر افتادن خلافت خود، دستور قتل آن حضرت را، به "سِندی بن شاهک" داد و او نیز آن حضرت را در زندان بغداد با خرمای مسموم در 25 رجب سال 183 هجری قمری به شهادت رساند.
پیکر پاک و مطهر آن پیشوای بزرگ شیعیان در میان اشک و آه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر دستان ملائک تا آرامگاه ابدی اش در "کاظمین"؛ بدرقه شد و بدین سان تربت پاک آن امام؛ توتیای چشم، مأمن و قبله گاه دل های باصفای ارادتمندان به اهل بیت (ع) و دارالشفای دلسوختگان عاشق ولایت و امامت شد.
حضرت امام موسی کاظم (ع) همواره تلاش می کردند تا ارزش ها و فضائل اخلاقی در گستره عالم هستی و حیات آدمی ظهور و تجلی یابد و بشریت از گرداب هولناک و کشنده ضلالت و گمراهی رهایی یابد.
امام موسی کاظم (ع) می فرمایند: به راستی که با ارزش ترین مردم کسی است که دنیا را برای خود مقامی نداند، بدانید بهای تن شما مردم، جز بهشت نیست، آن را جز بدان مفروشید. ک/3
7196/6048



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن