تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815296293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد شاخص های مطالعه در گیلان با همگرایی تمامی دستگاه ها محقق می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رشد شاخص های مطالعه در گیلان با همگرایی تمامی دستگاه ها محقق می شود رشت - ایرنا - مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه هم اکنون 17پروژه ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان اجرایی شده است؛ رشد شاخص های مطالعه این استان را در گرو همگرایی تمامی دستگاه ها برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر محمدپور روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، روند پیشرفت متوسط فیزیکی ساخت این تعداد کتابخانه ها را بین 20تا 30درصد اعلام کرد و خواستار تخصیص به موقع اعتبارات برای شتاب بخشی در تکمیل این طرح ها شد.
وی اظهار داشت: دو پروژه از این تعداد کتابخانه ها مربوط به شهرستان رودسر است که در واجارگاه و قاسم آباد سفلی اجرایی و عملیاتی می شود.
وی توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یک ضرورت انکار ناپذیر در جامعه برشمرد و افزود: برای اینکه این مهم در جامعه تقویت شود باید همه دستگاه ها و نهادها در این عرصه به خوبی ورود کنند.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری است آن را به عنوان یک اصل مهم و بدیهی دانست و تصریح کرد: به این باور برسیم که باید در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه کرد.
هم اکنون در سطح استان گیلان 899هزار و 139نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد و میزان توسعه فضاهای کتابخانه های عمومی استان نیز 30هزار و 688متر مربع است.
103 کتابخانه شامل 73 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی در استان گیلان وجود دارد.
*تامین منابع پیش نیاز فرهنگ مطالعه
فرماندار رودسر نیز در این نشست پیش نیاز فرهنگ مطالعه را ایجاد انگیزه و تامین منابع دانست و با بیان اینکه مهمترین راه فرهنگ ترویج مطالعه مردمی کردن مطالعه در سطح جامعه است، تامین منابع و ایجاد انگیزه را جزو پیش نیاز آن ذکر کرد.
امیر جانبازی رودسری در ادامه با تاکید بر انس و الفت بیشتر با کتاب افزود: مانوس شدن با فرهنگ مطالعه یکی از موضوع های مهمی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جوامعی که فرهنگ مطالعه در آن نهادینه شده در عرصه فرهنگ و فرهنگ عمومی رشد چشمگیری پیدا کرده اند، تصریح کرد: باید این ظرفیت را نیز در کشور ایجاد و در تحقق آن بکوشیم.
فرماندار رودسر همچنین لزوم راه اندازی نمایشگاه های کتاب را در توسعه و ارتقای فرهنگ مطالعه مورد تاکید قرار داد.
* کتاب های ارزان قیمت راهی برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه
امام جمعه چابکسر هم در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی آن طوریکه باید و شاید در جامعه ما جا نیفتاده و در این حوزه خوب عمل نکردیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمود کشاورز بر لزوم قرار دادن کتاب های ارزان قیمت در دسترس مردم با هدف ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه مورد تاکید قرار داد.
وی بالا بودن قیمت کتاب ها را نیز یکی از عوامل مهم در کاهش فرهنگ مطالعه در جامعه ذکر کرد.
مدیر امور کتابخانه های عمومی رودسر هم در این نشست با بیان اینکه هم اکنون هفت باب کتابخانه عمومی نهادی و دوباب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان وجود دارد از ساخت دو کتابخانه جدید امسال در این شهرستان خبر داد.
به گفته زهرا اخوان در زمان حاضر بیش از 93هزار جلد کتاب با بیش از چهار هزار عضو فعال در کتابخانه های عمومی این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان بیش از 146هزار نفر جمعیت دارد.ک/2
3019/ 6158



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن