تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803908399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا: بخش آب را با تشکیل جلسات متعدد حمایت می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
بخش آب را با تشکیل جلسات متعدد حمایت می کنیم
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: این دولت حمایت ویژه‌ای از بخش آب کشور کرده است، به‌طوریکه از آغاز دولت 10 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده است.

خبرگزاری فارس: بخش آب را با تشکیل جلسات متعدد حمایت می کنیم



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رحیم میدانی با بیان اینکه استقرار مدیریت مشارکتی در بخش آب کشور می‌تواند ضامن موفقیت ما باشد و این شعاری است که سالیان سال گفته شده است ولی هم‌اکنون باید عملیاتی شود گفت:اتفاق مهمی که در سال 93 افتاد این بود که توانستیم اولویت‌های آب کشور بر اساس واقعیت و شرایط موجود منابع آب احصا و شناسایی کنیم. وی افزود: به نظر می‌رسد این اولویت‌بندی در سال‌های گذشته درست انجام نشده یا مورد غفلت بود و همین موضوع باعث بحران کنونی آب و ایجاد ناپایداری در کشور شده است.
وی ادامه داد: اینکه ما به صورت مرتب از وضعیت منابع آب کشور صحبت می‌کنیم این تصور صحیح نیست که تمام این وضعیت ناشی از خشکسالی است، ریشه این در توسعه ناپایدار است، چرا که الزام‌ها و اقتضائات توسعه پایدار را در اولویت مدیریت آب کشور قرار نداده بودیم.
میدانی ادامه داد: اینکه هم‌اکنون مشاهده می‌شود کشور با کمیت و کیفیت آب مواجه است، فقط از خشکسالی نمی‌تواند باشد، خشکسالی یک عامل تشدیدکننده است و اینکه خشکسالی این علایم و نشانه‌ها را بزرگتر کرد، تاکید من این است که نباید عوامل انسانی را در بروز این مشکلات به عوامل طبیعی تعمیم داده شود.
وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم حرکت جدیدی در بخش آب کشور شکل گرفته است، افزود: این دولت حمایت ویژه‌ای از بخش آب کشور کرده است، به‌طوریکه از آغاز دولت 10 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده است، در حالی‌که در عمر 12 ساله شورای عالی آب فقط 7 جلسه برگزار شده بود. مصوبات این شورا جهت‌گیری اصولی بخش آب کشور را نشان می‌دهد.
معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا تصریح کرد: موضوعاتی مانند مدیریت به‌هم پیوسته حوزه‌های آبریز، ارتقای بهر‌وری آب، هماهنگی بین دستگاه‌ها، حفاظت کمی و کیفی منابع آب، برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز در بخش آب، حفظ بستر و حریم رودخانه‌های کشور در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری شده و در کنار آن طرح‌های بزرگ و ارزشمند عمرانی هم تصویب شده است.
وی ادامه داد: مدیران آب باید متوجه باشند که وظیفه اول آنها طرح‌های عمرانی نیست، وقتی صحبت از توسعه پایدار می‌شود سه موضوع پایداری اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی در مدیریت آب مورد تاکید متخصصین این حوزه است.
معاون وزیر نیرو در امور آب وآبفا ادامه داد: اینکه در سال جاری شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود به عنوان تجربه از این نوع مدیریت در کشور تشکیل شد، هدف اول پایداری اجتماعی در این حوضه بود. طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی نیز پایداری در این سه حوزه را در هدف‌گذاری خود دارد و اینها اقدام‌هایی است که به زعم ما رویکردهای جدید مدیریت آب کشور است و اینکه بتوانیم به تمام وظایف خود در مدیریت آب کشور عمل کرده باشیم.
میدانی توجه ویژه به طرح‌های آب‌رسانی روستایی کشور در سال جاری را یک اتفاق بزرگ در بخش آب عنوان کرد و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هیچگونه ردیف متمرکز برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی وجود نداشت، اما در سال اول فعالیت حدود 200 میلیارد تومان تامین شد.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات زیادی که در این حوضه وجود دارد پیگیری جدی برای تامین اعتبار طرح‌های روستایی انجام شد که خوشبختتانه با تصویب نمایندگان مجلس مبلغ 500 میلیون دلار از صندوق دخیره ارزی به این طرح‌ها اختصاص یافت؛ رقم 200 میلیارد تومان سال گذشته نیز به 400 میلیارد تومان افزایش یافت و این اتفاق خوبی در این بخش بود.
میدانی افزود: در این سال اعتبار خرید تضمینی نیز از 100 میلیارد به 400 میلیارد رسیده که همه ناشی از این است که جمعی از خبرگان آب کشور در قالب یک اتاق فکر با مرکزیت وزیر نیرو سازماندهی شده‌اند و در همین اتاق فکر این ایده‌ها مطرح شده و پیشنهادهای خوب عملیاتی می‌شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: هم‌اکنون عمده‌ترین بحثی که مطرح است این است که در مدیریت آب کشور باید یک مدیریت فراگیر را ایجاد کنیم، وقتی صحبت از مدیریت فراگیر می‌شود تمام طیف‌های مردم، بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و صنوف مختلف مطرح است. از بهره‌بردار آب گرفته تا بخش‌های دولت، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز علمی و پژوهشی همه باید مشارکت کنند و همه سخنگوی بخش آب کشور باشند. هم به بخش آب کشور پیشنهاد دهند، هم انتقاد کنند و هم مشکلات و معضلات باید بیان شود.
وی با بیان اینکه باید با استفاده از مدیریت مشارکتی به برنامه‌های اجرایی عینیت ببخشیم، ادامه داد: هم‌اکنون شبکه‌ای بین متخصصین و حامیان آب در حال تشکیل است تا تمامی این فعالیت‌ها به ایجاد پایداری در منابع آب کشور منجر شود.
میدانی یادآور شد: تغییر فرهنگ یک کار طولانی مدت است اما باید از جایی آغاز کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند یکی از الزاماتی که می‌تواند موفقیت ما را تضمین نماید پیگیری و مداومت در این کارها است، حرکت ما با عزم و اراده می‌تواند به نتیجه برسد. انتهای پیام/

94/02/23 - 18:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن