تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803281645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین نگارخانه بخش خصوصی در استان مرکزی راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخستین نگارخانه بخش خصوصی در استان مرکزی راه اندازی شد اراک - ایرنا - نخستین نگارخانه بخش خصوصی استان مرکزی روز چهارشنبه با گشایش نمایشگاه صنایع دستی چهار استان کشور و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و جمعی از مسوولان محلی در اراک راه اندازی شد.


مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی در آیین افتتاح نگارخانه ماندگار گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری از نیازهای پایه کلانشهر اراک است و راه اندازی این نگارخانه مصداق بارز مشارکت های بخش خصوصی در راهبردهای کلان فرهنگی و هنری منطقه محسوب می شود.
سیدمحمد حسینی افزود: در آماده سازی این مکان فرهنگی و هنری از فضا سازی و طراحی هنری بر مبنای شاخص های فرهنگی منطقه استفاده شده که زبان گویایی در هویت هنری و فرهنگی است.
وی گفت: ترویج آموزش در رشته های صنایع دستی به عنوان بستر شغلی کم سرمایه و زودبازده یکی از هدفگذاری های اقتصاد مقاومتی است که اماکن فرهنگی در حوزه دولتی و خصوصی می توانند به عنوان کانون بسط این اهداف عمل کنند.
حسینی اظهار کرد: فراهم کردن امکانات به منظور آموزش استادان برجسته صنایع دستی و سایر هنرها و شاخه های فرهنگی از مسایلی است که آمادگی همکاری موثر بخش دولتی برای اشاعه آن در این نگارخانه خصوصی هست.
مدیر مسوول نگارخانه ماندگار اراک گفت: در این نگارخانه 58 اثر از 35 هنرمند در 20 رشته صنایع دستی شامل قلم زنی، مشبک، منبت، معرق، گره چینی، زیور آلات، نقاشی ایرانی و طراحی با موضوع هنرهای سنتی از استان های مرکزی، قزوین، البرز و تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
امیر هزاوه افزود: نمایشگاه به مدت 2 هفته از ساعت 17 تا 21 در شهرک شهید مصطفی خمینی خیابان گلستان اراک برای بازدید عموم دایر است.
وی هدف از راه اندازی نگارخانه ماندگار در اراک توسط بخش خصوصی را معرفی آثار فاخر هنرمندان ایرانی عنوان کرد و توضیح داد: زنده نگه داشتن هنرهای سنتی در استان مرکزی با صرف هزینه شخصی از دیگر اهداف راه اندازی این نگارخانه است.
وی گفت: برای راه اندازی این نگارخانه در فضایی به وسعت 120 مترمربع ، در هشت ماه 20 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: ساختمان نگارخانه به ارزش 15 میلیارد ریال توسط مالک خصوصی هنرمند خوشنویس محمد شفیعی برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
از 360 رشته فعال صنایع دستی کشور 110 رشته در استان مرکزی رونق دارد که رایج ترین آنها در حوزه بافت های سنتی، نساجی سنتی و هنرهای دست بافت، روکاری و رودوزی، چاپ سنتی، سفالگری و سرامیک، قلمزنی ، مشبک و حکاکی بر فلز، خراطی و نازک کاری چوب، مسگری و مشبک، حصیر بافی، مینابافی ، انواع پاپوش به ویژه گیوه و سنگهای نیمه قیمتی است.ک/2
6991/6012/6013/1358



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن